D
DutchRC
Guest
Ik ben m'n eerste zelfbouw bootje aan het bouwen, en dacht dat het wellicht leuk zou zijn hier m'n voortgang / ervaringen neer te zetten..
Zoals de titel zegt: het is een airboat, met een stepped hull.. Ik had wat eerdere bouwdraadjes hier (en op andere sites) gezien, en dit leek me een leuk type boot..
De stepped hull is eigelijk vooral om het bouwen interessant te maken.. Maar het leek me ook aanmerkelijk minder weerstand te hebben op het water / grond..
Ik heb de boot zelf ontworpen, maar hij is grotendeels afgekeken van deze:
CLICK
Mijn voortgang so-far dan:
Stap 1: de zijspanten en enkele ribben (uiteraard Na alles uitgetekend en berekend te hebben)
Stap 2: de bodem in lagen opbouwen.. Hier heb ik de eerste 2 stukken erop zitten
De houtprofielen heb ik gebruikt om het geheel in rechte vorm te fixeren..
Zijaanzicht:
Weer een laag erop
De plakbandjes zijn tijdelijk omdat ik handen tekort kwam..
Vooraanzicht:
En het laatste stuk van de bodem zit er op
Hiermee een water-test gedaan en het geheel was zomaar in 1x waterdicht
*Word vervolgt*
Als jullie tips hebben, of denkfouten in mijn ontwerp zien, dan hoor ik dat zeer graag!
Zoals de titel zegt: het is een airboat, met een stepped hull.. Ik had wat eerdere bouwdraadjes hier (en op andere sites) gezien, en dit leek me een leuk type boot..
De stepped hull is eigelijk vooral om het bouwen interessant te maken.. Maar het leek me ook aanmerkelijk minder weerstand te hebben op het water / grond..
Ik heb de boot zelf ontworpen, maar hij is grotendeels afgekeken van deze:
CLICK
Mijn voortgang so-far dan:
Stap 1: de zijspanten en enkele ribben (uiteraard Na alles uitgetekend en berekend te hebben)

Stap 2: de bodem in lagen opbouwen.. Hier heb ik de eerste 2 stukken erop zitten

De houtprofielen heb ik gebruikt om het geheel in rechte vorm te fixeren..
Zijaanzicht:

Weer een laag erop

De plakbandjes zijn tijdelijk omdat ik handen tekort kwam..
Vooraanzicht:

En het laatste stuk van de bodem zit er op

Hiermee een water-test gedaan en het geheel was zomaar in 1x waterdicht

*Word vervolgt*
Als jullie tips hebben, of denkfouten in mijn ontwerp zien, dan hoor ik dat zeer graag!