Airbrush compressor, waar een betaalbare te vinden??

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Tadango, 25 apr 2004.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik hoeft weinig te spuiten, een klein ding. Die druk flessen zijn een ramp :( Later wil ik wel meer spuiten denk ik. Nu zoek ik een compressor maar ze beginnen vanaf +/- 160 euro :( da's wel erg veel. Weet iemand een plek voor een betaalbare? +/- 60 euro ofzo?

    Zelfbouw is een optie. koelkastje slopen, tankje ertussen, ventiel erop, klaar :) maar dat is weer groot, veel werk (ik heb geen tijd :() en kan mislukken.
     
  2. Hannibal

    Hannibal Guest

    Ik werk met een normale compressor van Gamma, koste 99 euro.
    Deze zijn gewoon af te regelen en hebben een tank van 25 of 50 L.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Wat is er anders aan dan bv. zo'n compressors die speciaal verkocht word voor aribrushen? Die beginnen veeeel hoger.

    159 :
    [​IMG]
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    men leraar sport heeft met een compressor van een oude ijskast een pompje gemaakt voor ballen.
    misschien kan je dit ook doen voor airbrush ?
    doe het zelvers met ervaring met ijskasten hier ?
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik zat daar ook al aan te denken. Maar ik heb helemaal geen tijd om te knutselen :(
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Is echter in een wip gemaakt hoor; gewoon een afgedankte koelkast slopen, (waarheen met het drijfgas?) en de compressor eruit halen, aansturen met voetschakelaar en vochtvangertje ertussen, en je bent vertrokken, ik blaas er ook auto en motorbanden mee op. Genoeg werkdruk, echter niet erg gelijkmatige druk, het fijne airbrushwerk heeft een constante luchtstroom nodig, en niet dat pulsatiele gefwiet. Maar je komt er een heel eind mee.
    Er bestaan in de handel zelfs compressoren op basis van zulke koelkastpompjes, maar dan wel met een klein drukvat erop.
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Wat ga je dan met het ozononvriendelijke Freon doen uit die oude koelkast? Hoe tap je het af en waar laat je het?
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Het kan best zijn dat die oude koelkast al lek is ;)
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Tja... blij dat niet iedereen zo denkt.
    kleine moeite om even navraag te doen. Er zijn bedrijven die koelkasten ophalen. Bel ze, misschien mag je zo een compressortje mee nemen.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Menemen.... ik ken weinig mensen die (als ze merken dat ze geld kunnen vangen) iets gratis geven....
     
  11. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Ik kwam in het krantje van de Gamma een aanbieding tegen van een compressor voor 79 euro. 8O :p
    [​IMG]
    Nu ben ik zelf redelijk onbekend met compressors en vraag me af of deze geschikt is voor a) spuitwerk van rompen e.d. en b) als vacuumpomp voor het onder vacuum 'baggen' van vleugels. :?
    Het zal voor deze prijs verwacht ik geen topproduct zijn, maar gezien het aantal keren dat ik hem zal gaan gebruiken ben ik ook niet op zoek naar een topproduct.;)
     
  12. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Druk (maximaal) is meer dan voldoende en als er een regelaar opzit is hij perfect voor Airbrush (of een prof. bekerspuit)!
     
  13. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Weet je toevallig ook of deze compressor te gebruiken is als vaccuumpomp?
     
  14. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Dat lijkt me niet, daar kan een oude koelkast pomp overigens wel voor gebruikt worden.
     
  15. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Zijn er ook alternatieven op een koelkast pomp? Oftewel iets waar je zelf niks aan hoeft te (ver)sleutelen... (Weinig tijd enzo...[​IMG] :lol:)
     
  16. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Kijk eens bij R&G, hebben verschillende vacuumpompen. Maar zit wel een prijskaartje aan.

    Rick
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik ben niet zo weg van kinzo :( Die is normaal 129 dus best een aardige aanbieding :) Ik heb alleen 1 gekocht van de karwei, een einhell airtech auro 2200-1 :) Zelfde specs als die kinzo alleen vind ik het et net iets beter uit zien. Vaste prijs van 109 is ook niet gek :)
     
  18. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Ikzelf ben er nog niet uit of ik de kinzo (of uberhaupt een compressor) koop. Voor spuiten zal ik hem namelijk niet zo verschrikkelijk vaak gaan gebruiken en hoopte eigenlijk dat je het apparaat ook als vacuumpomp kon gebruiken...dus niet. :sad:
    En om nou zo'n bakbeest van een apparaat te kopen voor hooguit 2-3 spuitbeurten per jaar...
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Je kan hem vast wel vaker gebruiken ;) Om dingen schoon te spuiten, dingen (banden, luchtbedden, ballen enz.) op te pompen. Om de buren te iriteren 's nachts :) Kortom, multifunctioneel :)
     
  20. jetpower

    jetpower Guest

    ten eerste is het koelgas niet milieu vriendelijk ik kan het weten ben zelf koelmonteur .
    ten tweede de olie die gebruikt wordt in de compresoren van koelkasten is niet erug vriendelijk voor de huid heb er namelijk zelf exeem aan overgehouden op mijn handen .
    ten derde het is zeer gevaarlijk om zelf zo iets in elkaar te knutselen heb je geen goede afslag en je bouwt zelf een drukvat dan kunnen er drukken van 30 tot 40 bar ontstaan met als gevolg dat je een echte bom in je schuur hebt staan.
    en als laatste zou ik er gewoon eentje kopen spaart je tijd en ergenis uit om er een te bouwen .
     

Deel Deze Pagina