Airbrush Compressor

• Topicstarter Topicstarter CoolZero
  • Startdatum Startdatum
C

CoolZero

Guest
Ik heb onlangs een aribrus compresser in mijn bezit, deze is echter alleen gebruikt om kachels uit te blazen. Nu zou ik hem alleen weer willen gebruiken voor het airbrushen, echter heb ik hier geen verstand van. Daarnaast heb ik geen idee wat ik allemaal nodig heb om er weer een compleet airbrush set van te maken.

Wie kan mij zeggen wat ik allemaal nodig heb, daarnaast eventueel een winkel waar die spullen verkrijgbaar zijn. :D

hieronder wat plaatjes van het setje in huisige situatie.

PICT5836-01.jpg

PICT5822-01.jpg

PICT5830-01.jpg

PICT5827-01.jpg

dat is een diafragma compressor, die pulseren erg snel, minder geschikt voor een airbrush vrees ik

@ Gerard_nl
thnx voor het antwoord, het is wel jmmr :)

@Johan

Jah dat kan, mits ik het mesje heb :D, deze heb ik helaas niet :P

hoeveel werk is het ombouwen ervan :?, en wat kost het allemaal :P

De Komplete ombouw van een 7475 kost 100€

je kan dan van Corel-Draw uit direkt je letters,logo´s, of spuit folien snijden.

Mvg Johan

Wat wordt er dan allemaal aan ^verandrt, iik heb geleyen dat het al gewoon mogleijk was als er een snijmesje in ging....

Er moet gedaan worden als hij goed wil snijden :

Meshouder + mesje inbouwen (meshouder moet vast zitten bij hogere druk)
Snijleist inbouwen (er zit een verdieping in de 7475)
Druk mechanisch verhogen tot +- 200gr
Druk elektronisch Regelbaar maken (0 tot +- 200gr)
Druk van de andrukrollen verhogen (folie is dikker en zwaarder als papier)
Eventueel het kabel omsolderen op 9 pin voor Compoort (plug en play)

Alleen een meshouder er in doen kan niet gaan omdat hij met zijn 20gr druk alleen de folie aankrast en niet door snijd.

Mvg Johan

Over Compressor gesproken.

Ik heb er zelf een gemaakt van een koelkast
Alles in een metalen kast ingebouwt met een ventilator voor koeling (hij slaat anders na een half uur af door de temperatuur)
Zo kan hij uren lopen.

modelle018hh5.jpg

En je hoort alleen de ventilator als hij aan is.

Mvg Johan

Ik zie dat je ook een penplotter hebt. HP ?
Doe je daar ook mee folien snijden?

Mvg Johan

Hallo johan,

Ik heb ook een plotter 7475a en ben deze zelf aan het ombouwen naar een foliesnijder. Op de foto's zie ik dat deze daar heel geschikt voor is, zeker als je er al 100 hebt omgebouwd! Respect!:cool:

Nu is mijn vraag: Hoe stel je de pen-snelheid in van de plotter of levert de standaard snelheid geen problemen op bij het plotten?

De kabel is gesoldeerd, software is geinstalleerd dus ben aardig op weg, ik hoop m voor het einde van het jaar af te hebben (werk er 1 avond in de week aan samen met mijn vader):rolleyes:

Ik hoop dat je mijn vraag kunt beantwoorden.
Mvg Geert van der heijden.
Ps wat kost de houder+mesje?

Back