Airbrush set aanschaffen

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door D-J, 3 nov 2010.

  1. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    Ik wil graag een setje gaan aanschaffen echter zijn er zoveel sets te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

    Welke set is zeer geschikt om mee te beginnen? Ik vind het wel belangrijk dat ik niet straks een andere set moet aanschaffen omdat deze onvoldoende capaciteit heeft voor een vorderende airbrusher.

    qua budget heb ik nog niet echt een idee omdat ik hier totaal niet in thuis ben, maar ben niet van plan om er in het begin een fortuin aan te spenderen, een gebruikte set mag ook, hier moeten echter wel gemakkelijk nieuwe onderdelen voor te bestellen zijn.
     
  2. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Beste oplossing is even lans airbrush services almere te gaan...
    Zij kunnen je perfect helpen.
     
  3. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Er zijn er meer die dit probleem hebben: http://www.modelbouwforum.nl/forums/de-spuitcabine/122788-airbrush-set.html#post1888913
     
  4. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    Dat was ik ook al van plan, maar het kon zijn dat iemand ergens een goede set te koop heeft zien staan. Het mag ook een gebruikte set zijn.
     
  5. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
  6. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Het grootste probleem is vaak de eerste aanschaf, een airbrush set die goed is kost gewoon veel geld. Almere kan je gewoon alle setjes testen en kan je zelf het verschil zien. De kans dat je voor 200 euro met een baggersetje naar huis gestuurd wordt is gewoon erg klein.

    Als je echt een set wil waar je jaren iets aan hebt en gewoon betrouwbaar is, reken dan snel voor spuit/compressor op min350 euro..

    AIRBRUSH SERVICES ALMERE - Aanbiedingen
     
  7. cedricm

    cedricm Guest

    [​IMG]
    Op Airbrush Almere kwam ik deze compressor tegen. Goede of slechte koop?
     
  8. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Licht eraan wat je ermee wil doen, voor rc bodies spuiten is het een slechte koop....
    Dan moet je eigenlijk gewoon zo`n stille Sil-Air hebben...maar ja, dan zit je gauw aan een paar honderd euro...
     
  9. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
  10. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Kompressor van de Gamma gaat ook prima.
    Moet je alleen wel een waterafscheider tussen zetten en het reduceer naar +/-2 bar regelen.

    Maar het nadeel daarvan is dat die dingen nogal wat db's produceren en je schrikt je rot als hij aanslaat ;)
     
  11. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    dat is wel een goed alternatief
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik zag in dat andere topic ook al de suggestie om een compressor met aflakpistool te gebruiken. Nou heb ik beide al staan/liggen maar vroeg me af of dat wel ging werken voor b.v. het spuiten van egale vlakken in een body. Ik zie niet in waarom niet eigenlijk. De faskolor verf die ik heb is op waterbasis dus makkelijk verdunbaar. Weet iemand wat de verhouding zou moeten zijn?
    Ik zie alleen een beetje op tegen de rommel die het geeft en het schoonmaken.
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar verfspuiten met watergedragen verf geeft mij een nare smaak.
    Want verdunnen met terpentine levert al een moeilijker resultaat dan thinner verdund.
     
  15. cedricm

    cedricm Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2010
  16. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik heb wel eerder waterverdunbare verf gespoten (en uiteraard ook alcyd)
    het is idd wat moeilijker. Je moet best verdunnen met als gevolg dat je eerder zakkers krijgt. Echter om aan de binnekant van een kap te spuiten lijkt me dat niet zo'n ramp. Alles is immers afgeplakt. Ik doe het nu met een roller. Dat gaat ook best maar je hebt wat meer lagen nodig omdat je de onregelmatigheden er doorheen blijft zien schijnen. Met de kwast is dat helemaal erg. Laat het duidelijk zijn dat ik geen ingewikkelde patronen maak. Dat laat ik meestal aan de stickers over :rolleyes:
     
  17. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    Het gaat mij niet alleen om grote oppervlakken, maar ook om kleinere details
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dan zou ik kijken naar een soort van bouwmarkt compressor.
    Die pompjes bij de "vingerhoed"spuiten zijn voor groot werk veel te klein naar mijn idee.
    Die schitterende spuit van mij heeft denk ik 20 liter per minuut nodig.(schatting naar gelang de compressor draait en stil staat bij continu spuiten)
    Mijn compressor heeft een 100l/min (aanzuig) en die staat dan ook tussendoor ook stil.
    Neem een slang die lang genoeg is en zet de compressor in een andere ruimte dan je spuit, dan schrik je minder tijdens werken.
    Ik spoot in de schuur en compressor stond 10 meter verderop in de tuin.
     
  19. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik zet m'n compressor altijd aan in de schuur met de deur dicht. Dan gan ik m'n ding doen (schoonspuiten, banden oppompen etc) mar de schakelaar uit. Springt ie ook niet aan als je bezig bent
    Mijn compressor geeft 6 bar, met een 25 liter tank. Dan spuit je toch zeker 5 kappen vol met verf voordat ie druk heeft verloren?
    Als je serieus uit de losse hand gaat spuiten dan moet je natuurlijk een superfancy apparaat hebben lijkt me. maar voor het gewone afplakspuitwerk is dat toch niet nodig lijkt me?
     
  20. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    6 bar bij 25 liter.
    minimum spuitdruk 2 bar.
    blijft over 4 bar x 25 liter = 100L
    mijn verbruik 20L/minuut.
    Kan ik 5 minuten spuiten zonder merkbare drukverandering.
    Dat is voor mijn baggermolen niet voldoende.
     

Deel Deze Pagina