Airbrush set als kadootje

Hoi,
Mijn vriendin is binnenkort jarig en wil heel graag airbrushen. Ze tekent, schildert en heeft het bij een bevriende kunstenaar al eens getest. Ze is er er helemaal weg van!
Ik ben dus op zoek naar een set. Dat moet niet de goedkoopste zijn, als hij vele jaren meegaat is dat duurzamer.
Zelf heb ik er weinig idee van en ik vond wel een aantal sets, maar ik durf niet goed inschatten wat ze nou precies allemaal nodig heeft. Eén set aankopen is wellicht het makkelijkst, maar misschien is alles apart handiger om precies het juiste materiaal te kopen.
Voorwaarden:
-stil indien zonder drukvat
-best met drukvat denk ik, zodat de compressor niet de hele tijd aan moet
-duurzaam
-vervangstukken vlotjes verkrijgbaar (naalden enzo)

Ik ben eens langsgeweest bij een winkel hier in de buurt (Gent, België). Ze hadden niet zoveel keuze, maar ivm wisselstukken is dat wellicht het handigst (toch voor het pistool of hoe heet dat).

Wat denken jullie: compressor tweedehands, ontwateraar via internet en de rest lokaal kopen?
Of toch maar een hele set via de winkel hier of een online shop?

Bedankt!
Gert

Kijk eens rond voor een sil-air compressor en een Harder&Steenbeck Evolution of Infinity 2 in 1.
Dan heb je toch al een vrij aardig setje om mee te beginnen :D
Koop er dan nog een spuitpot en een houder voor de spuit bij en een koffertje verf dan zou je rond de 800 a 900 euro klaar moeten kunnen zijn

A.s. donderdag 7 augustus bij de Lidl, een compleet (single action) setje voor zo'n 70 euries. :evil: ;)

en nog beter nieuws is..... want ik zie dat U uit Gent komt.
in week 33 (vanaf maandag 11 augustus) komt hetzelfde setje in de Belgische Lidl in de aanbieding voor 59.99€ en dat is nog eens 10€ goedkoper dan bij de Nederlandse Lidl.

Onze huidige folder - Lidl Belgium

succes!

mvg Xavier

Kijk eens rond voor een sil-air compressor en een Harder&Steenbeck Evolution of Infinity 2 in 1.
Dan heb je toch al een vrij aardig setje om mee te beginnen :grin:
Koop er dan nog een spuitpot en een houder voor de spuit bij en een koffertje verf dan zou je rond de 800 a 900 euro klaar moeten kunnen zijn
Hartelijk dank!
Ik heb wat raad ingewonnen van iemand die héél veel airbrusht (op doek en papier), hij gebruikt Richpen 113. Die hebben ze hier ook in de plaatselijke winkel, kost 109 € geloof ik. Daar heeft mijn vriendin dus ook al mee gewerkt. Een Harder&Steenbeck heb ik ook gezien in een andere winkel, maar de prijs was bijna het dubbele. Ik zou dus eerder voor de Richpen gaan ivm prijs en beschikbaarheid van wisselstukken. Als ze een tijd bezig is koopt ze misschien een tweede pistool en kan ze kiezen om een beter model te nemen.

Ivm de compressor heb ik nagedacht en een topcompressor is echt te duur... Ik ben echter iemand die erg veel tweedehands koopt (al mijn fotomateriaal en ik ben professioneel fotograaf), dus ik zou een compressor wellicht tweedehands zoeken. Op die manier kan ik toch een hoop geld uitsparen, en als zo'n topmerk dan toch 10-30 jaar meegaat zal dat tweedehands ook nog wel in orde zijn, niet?

Ik houd jullie op de hoogte, hartelijk dank voor de tips!

De Lidl voor 70 euro/60 euro vertrouw ik niet, maar het is misschien wel leuk om er eens naar te gaan kijken. Wie weet verkopen ze apart ook verf die niet slecht is ofzo.

Bedankt en groetjes!
Gert

Ik heb inmiddels een tweedehands compressor gevonden voor 200 Euro: een Aero-pro (lichtste model van hier is het denk ik).
Daarbij ga ik dan nog een nieuw pistool aanschaffen en indien nodig ook nog tussenstukken en wellicht ook verf (ah ja!). Wordt vervolgd!

Voila, mijn vriendin is er héél erg blij mee! Ze is al begonnen maar moet nog vanalles opzoeken natuurlijk.
Ik heb gekocht:
Compressor Harder & Steenbeck Aero-pro HTC 20A (tweedehands) met Richpen Apollo 113C en een setje verf. Alles werkt voortreffelijk!
Groetjes,
Gert

Vaak wordt bij cursus begonnen met Rich of Iwata 0.3mm nozzle. Deze spuitjes zijn namelijk voor vele toepassingen inzetbaar.

Ik zelf heb ook enkele jaren cursus gevolgd. En daar leer je erg veel van.
En in mijn geval dus, met een Rich pen spuitje. Prima spul! (ik weet niet of ik dat zo mag zeggen....anders sorry!)

Als je zeker bent dat je wilt airbrushen, koop dan goed spul....zeker je spuitje. Dat scheelt veel ergernis i het leertraject.

Succes!!!

Hoi Gert-Jan,
Compressor Harder & Steenbeck Aero-pro HTC 20A (tweedehands) met Richpen Apollo 113C en een setje verf.
Synoniem voor: "Een duur kado" :-)

Back