Airbrush / spuiten U-boot vraagjes

Na het hele weekeinde me suf :google: en zoeken op het forum hier, zie ik door de bomen het bos niet meer....

Misschien is dit de verkeerde plek om het te vragen, maar in gedachte de relatief grotere opvervlakte van de gemiddelde U-boot te hebben, probeer ik het toch maar hier.

Ik ben voornemens airbrush spullen te gaan aanschaffen.
Pas van een vriend een Paasche "V" serie airbrush gekregen.
3 keer gebruik op een school en toen de kast in...
Deze ligt op het moment bij Harolds in Rotterdam om na gekeken te worden om dat hij lucht lekt op de behuizing.

Toen ik daar was gelijk natuurlijk staan te kijken naar een compressor.
Voor met betrekking op het laatste een vraag:

- wel / geen tank
- zuiger of membraam? (pulserende lucht toevoer?!?)
- welk merk???

Zelf voel ik veel voor de Euro Tec 20A of de Sil-Air 20A Wel lekker gelijk wat €€€ maar hopelijk ook wel wat goeds.
Alternatief, en minder €€€ zijn de Sparmax en de Badger V5

Al deze compressoren staan te koop bij Airbrush Services Almeren

Is dit over kill voor een beginner of juist verstandig om wel wat goeds te kopen?
Kan ik met een kleine compressor ook af???
Bedoeling is op het moment om de U-96 te spuiten en misschien later ook andere modellen.
Het bouwen van RC shepen en in de toekomst tanks is me goed bevallen.

Wat gebruiken jullie om je boot te verven / spuiten?

Thnx weer,

Joris

Hoi Joris.

Met spuiten van een onderzeebootmodel,denk ik dat men de boot net zo wil laten glimmen als een personenauto.
Er is namelijk geen enkele onderzeeboot die glimt.Ze gebruiken matte of niet glimmende verf.

Het spuiten van een model met airbrush,is een kostbare aangelegenheid.Een goede airbrush set is niet goedkoop.
Zelf verf, of rol ik mijn modellen al jaren met een verfrolletje van de bouwmarkt,lekker goedkoop en het resultaat is
prima,mooi strak.

Maar het is ieder zijn eigen metode te gebruiken die hij het beste vind.
Het is dus maar een tip om eens uiteproberen.

Sucses Harry.

hoi
en voor de knutselaars een koelkast motor, kost niks en is prima voor de airbrush een drukregelaartje er tussen maken en eventueel een voorraadtankje (oude brandblusser??) of iets dergelijks,en met het goedkoopste airbrush setje een prima resultaat.
groeten fred

En zeker een veiligheidsventiel in bouwen !want die kompressortjes kunnen tot wel 200 Bar persen!!!'n drukregelaar kan blijven hangen ,dan blijft de kompressor doorlopen.

Een koeltechniecus.

Gr.Joop

Heren,

Bedankt zo ver voor jullie reaktie. :D

Zelf zie ik een zelfbouw compressor niet zo zitten.
Heb er geen verstand van en als het fout gaat...
Ik heb al zat hobby's en deze laat ik "effe" schieten. :-)

Ik koop liever een compressor dan dat ik het zelf ga doen.

Groeten,

Joris

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Joris,

Als je een complete duikdoot wil spuiten met een airbrush, zal je altijd strepen zien, omdat de oppervlakte eenvoudig te groot is. Beter is een kleine verfspuit met bv. een verfbeker van 125cc.
De airbrush is wel geschikt voor het "verouderen " van je duikboot.

Ik heb ook wel eens een reserve autoband, waar ik overdruk op heb zitten gebruikt voor te airbrushen. Voor kleine werkstukken is dit de goedkoopste oplossing.

Hans

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Joris,

Als je een airbrush wilt aanschaffen,koop een AZTEK.
Absoluut niet duur en diverse nozzles voor beschikbaar.
Zelf heb ik de AZTEK A470 en het werk perfect.Het is echt voor de luie airbrusher.
Er zit levenslange garantie op,bij mij is ze al eens kapot gegaan en je brengt haar weg en je krijgt gelijk een nieuwe.

En ik gebruik als compressor een PROXXON(K 70)(sil air??????)vet vrij

En voor de verven gebruik ik de XF serie van TAMIYA

En voor het wheateren gebruik ik de olie verven van ''REMBRANDT'' ook verkrigbaar bij Harolds Grafiek.

@ Danny:

Heeft jouw compressor ook een lucht tank of werkt deze direct op de spuit?

@ Ron:

Thnx voor de tip, op het moment ligt mijn Paasche airbrush bij Harolds Grafiek.
Heb van middag nog gebeld, maar ze hadden er nog geen tijd voor gehad.
Hoor van de week of hij te maken is en of het zin heeft.

Bij Harolds hebben ze veel van Iwata staan.
Ook kreeg ik een folder mee van het merk Taurus.
Kent iemand dit merk???

Meer tips welkom! (had van Jos al eens mail hier over gehad, maar die is met een PC crash in het ongerede geraakt...)

Groeten,

Joris

hallo

grote oppervlakken spuit ik met het spuitpistool
1 liter beker en 80 literlucht tankje op een driecylinder compressor wel op 380 volt lopend

voor de rest spuitbussen met een grote spuitkop die net zoals een spuitpistool spuiten en voor de details een badger midden maat
dubbel action maar deze kan ook single action werken als je ergens aan een hendeltje een draai aan geeft

groeten raf

Gisteren dus maar een compressor gekocht...
Ben in het bezit van een AirCom.
Lucht: 20 lt p/min, max druk: 6 bar.
Geschikt voor 1 spuit. Tankinhoud: 1,3 liter.
Drukregelaar, drukventiel, luchtfilter en automatische afslag.
Olie gevuld. Gewicht: 16 kg. Geluid: 40 db.

Het is een tegenhanger/concurent van SilAir.

1128119865-compressor-F.jpg

Nu nog goede verf voor de boot!

Groeten,

Joris

Back