Airbrush starters kit / vragen

Hallo.

ik ga me er toch aan wagen om airbrush te gaan gebruiken. Om mijn trucks beter te detaileren.

nu eerst een belangrijke vraag.. is airbrushen te doen zonder dat alles onder komt te zitten??dus alleen bureau beetje leegmaken voldoende? of moet ik meer afplakken / dichten?

nu had ik een paar sets gevonden
Marktplaats.nl > Airbrush set P-11 - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
Airbrush Services Almere

echter welke set is beter om mee te beginnen?

De nevel die je tijdens het airbrushen in de ruimte om je heen in de lucht blaast,beperkt zich niet alleen tot op de oppervlakte van het onderdeel wat je wilt airbrushen....

Een eenvoudige spuitcabine met afzuiging is wel aan te raden.;)

De artikelen die Airbrush-Service Almere verkoopt zijn van uitstekende kwaliteit en de ondersteuning/hulp die je daar kunt krijgen is echt geweldig!

Het is wel zo,dat de Black Bull set onzettend compleet is en je alles in het aktiepakket hebt zitten wat je nodig hebt om te kunnen beginnen (met uitzondering van een simpele spuitcabine)

Ik heb geen ervaring met Black Bull,maar een gebruiker hier op het forum : Nickos,heb ik er al heel wat fraaie werkstukjes mee zien maken.:D

Heb je afgelopen weekend geen rondje gedaan door de hal waar je stond?
Daar stond Airbrush Almere ook, kon je proberen hoe het ging!

wel gedaan.

wel staan twijfelen maar toen nog niet gedaan

tsja dat black bull spul trekt zeker mijn aandacht juist vanwege de prijs verhouding maar wat is de kwaliteit van dat spul.

Heb zelf ook een black bull liggen,mijn ervaring is er best wel goed mee maar de naalden zijn nog al van een zachte kwaliteit.
Voor de rest is het prima om er mee te beginnen.

Mvg,Karel.

Alwin,

beetje laat misschien, maar als ik je een tip mag geven, dat Black Bull spul is redelijk geprijsd, maar let goed op dat zeker 70% van de naalden krom zijn aan het uiteinde.
Ik ben ook ooit eens begonnen met dit merk maar ik heb diverse keren een andere naald mogen ontvangen onder garantie, maar slechts een enkeling was echt recht. En dat merk je direct bij het spuiten. Ook bij anderen met dit merk heb ik deze verhalen gehoord.

René

Hi,

Ervaring met Black Bull heb ik helaas niet, ik heb zelf les gehad met Paasche en Iwata airbrushes. Zelf gebruik ik nu al 15 jaar een Iwata HP-B (0,2 mm naald) met een kleine Sil-air compressor. Nooit problemen, makkelijk schoon te maken en nog nooit een nieuwe naald hoeven kopen.
Als je nog niet weet of airbrushen wat voor je is zou ik met een goedkoop spuitje beginnen, Conrad verkoopt double -action brushes met 0,3 mm naald voor een euro of 40. Dar kan je aardig mee uit de voeten. Bevalt het goed kan je altijd een diepte investering doen in een goede spuit.

Succes, Bob

Back