Airbrush

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door krazy, 2 okt 2003.

  1. krazy

    krazy Guest

    Hallo,

    Ik wil binnenkort beginnen met het airbrushen van een kap.
    Ik vroeg me af of hier mensen zijn met ervaring in het airbrushen van een rc-body en of er mensen zijn met nuttige tips / urls. etc.

    Tevens wat is een goede Airbrush-set om mee te werken?

    Alvast bedankt voor de hulp :)

    Gr,
    Mark
     
  2. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
  3. jock

    jock Guest

    Hey Marc,
    Ik zie dat je in Utrecht woont.
    Ben je al eens bij Raco2000 in Overvecht geweest? Hier zijn genoeg jongens te vinden met ervaring in het spuiten van kappen. (Vraag maar eens naar Mario, Adrie of Boy) www.raco2000.nl
    Je kunt ook eens zoeken op www.mytsn.com, de site van Serpent en zoeken op artikelen van Edlund. Edlund airbrushed als ik me goed herinner namelijk de kappen van een aantal 'fabrieksrijders' en heeft op deze site wat artikelen geschreven over hoe je dit het beste kunt doen.

    Succes!
    Jock
     
  4. krazy

    krazy Guest

    Lol, ik ben lid van raco2000.
    Maar heb het er nog nooit gehad over airbrush technieken :)
    Zal het eens vragen.
     
  5. jock

    jock Guest

    OKE DAN!
    Tsjah, er zijn daar ook zoveel andere dingen om over te praten...... :p
    Doe ze de groeten van mij als je er weer bent
    Jock
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Gewoon zelf doen man, het is ff oefenen. Ik heb net de kap die je ziet gespoten in div. kleuren. Zoland je alles heel goed afplakt met goede tape (ik gebruik Tamiya tape) en papier dan kan er weinig fout gaan. Wel direct na het spuiten de tape verwijderen! En natuurlijk met de donkere kleur beginnen.

    Ik heb zelf op het internet gezocht naar een waarheidsgetrouw design, ff iets anders dan alle andere kappen.

    Je kan het natuurlijk laten doen maar ja, het is dan niet jouw kap!
     
  7. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ehmmm, airbrushen en spuiten met een spuitbus is niet helemaal hetzelfde.. Of liever helemaal niet.. Ik zou zeggen, google eens even op het trefwoord airbrush en zie het verschil!
     
  8. krazy

    krazy Guest

    Ik wil niet een standaard kap maken.
    Het ontwerp wat ik mijn hoofd heb is helaas niet te doen met wat tape en een normale spuitbus vandaar dat ik ga kijken of Airbrush te doen is ja of nee :)
    Deze posting was bedoelt om te kijken of hier ook mensen zijn die ervaring hebben met airbrush en misschien wat nuttige tips kunnen delen met mij :D

    Aangezien ik ook in een quake3 clan zit wil ik mijn kap in de kleuren van die clan spuiten en met het logo er ook op :)

    Voorbeeld:
    [​IMG]

    Groet,

    Mark
     

Deel Deze Pagina