airbrush

• Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
B

bartol1988

Guest
Weten jullie nog een site waar info op staat over airbrush en dan voornamelijk met modelbouw, want ik ben zlef van plan om een airbrush set te kopen. Alleen heb ik zo hier en daar nog wat vragen :roll: . Over bijvoorbeeld de gebruikte verf voor lexaan.

ik zit ook met de vraag over de verf voor airbrush :?, ik heb verf voorgeschoven gekregen, maar die brak er toch af.

Badger maakt hele goede airbrushes. Afhankelijk van wat je wilt, kun je een double action (regeling van hoeveelheid verf en lucht gescheiden) of single action (één regeling voor zowel de hoeveelheid verf én de hoeveelheid lucht in één) aanschaffen. Een goede double action kost (denk ik) rond de 100 Euro.

Voor wat verf betreft: Pactra had destijds (twaalf jaar geleden) ontzettend goede verf. Deze verf hechtte zeer goed aan lexaan en bleef uiterst flexibel (bladerde dus niet af). Ik weet echter niet meer of Pactra nog te verkrijgen is...

jawel heb pactra gebruikt laatst maar wel in spuitbusje,

rick

ik haal dit draadje weer uit de stof om de volgende rede, ik heb strax een savage-->dus nieuw kap---> moet gespoten worden, aangezien ik wil air-brushen en absoluut niet met een spuitbus wil werken, heb ik de volgende vraag:

welke verf!! khad verf, maar die hechte niet :?, kent iemand een merk geschikt voor air-brush?
thnx!

Hallo,
ga meschien eens kijken in een winkel waar ze REVELL verkopen dit is ook modelbouw.Daar vind u alles airbrusch verf compressor en zelfs boeken met tekst en uitleg over gebruik en zoveel meer.
francois

Zag laatst bij pijp-lines modelbouw in enschede gewoon potjes met lexaan verf staan. Violgens mij van tamiya. En geen spuitbussenn@@!!!!

Voor wat verf betreft: Pactra had destijds (twaalf jaar geleden) ontzettend goede verf. Deze verf hechtte zeer goed aan lexaan en bleef uiterst flexibel (bladerde dus niet af). Ik weet echter niet meer of Pactra nog te verkrijgen is...
van Heeswijk Racing in Vlaardingen verkoopt ze, ik gebruik deze zelf ook en inderdaad ontzettend goede verf.

Er zijn idd potjes lexaanverf van Tamiya. Zijn gecodeert met PC-... (nr). Meeste zaken hebben die niet op voorraad, om dat de vraag klein is. Met spuiten krijg je mooiere effecten dan verven, en de meeste mensen airbrushen nog steeds niet.

Greetzz, Robbert

Pactra levert inderdaad lexanverf zowel in spuitbusjes als in potjes zodat deze met kwast (penseel) of airbrush kan worden verwerkt.
Echter, niet elke modelbouw winkel die de spuitbussen verkoopt heeft ook de potjes, hoewel men die natuurlijk wel kan bestellen.
Aangezien de winkelier deze potjes alleen per 6 stuks per kleur kan bestellen, zal men die niet zomaar even voor je bestellen.

Ik weet zo uit m'n hoofd dat b.v. E.B.S. in Zwolle en ik geloof ook Intermodelbouw in Veenendaal deze potjes in voorraad hebben.

Wat airbrushes betreft maakt Badger een betaalbare dubbel action airbrush die voorzien is van teflon afdichtingen die niet oplossen door de verdunners in de verf.
Deze Badger 150EX kost rond de 100 euro.

Succes.
Marcel

Een goede duall action airbrush heb je al voor 50 euro bij CONRAD electronics of airbrush service almere, zelf gebruik ik faskolor verf dit werkt makkelijk en laat niet los van de bodie, tevens is het watergedragen dus kan je je airbrush schoonmaken met water, voor brandstofauto's is het wel verstandig om als laatste laag een thinner basis lak te spuiten.
wil je meer weten of foto's van mijn spuitwerk zien dan ff mailen

kijk, nu kan ik natuurlijk zeggen dat mijn savage mooi is gespoten met de airbrush, maar dat zou aso zijn :P... dus oordeel zelf maar:

het is een beetje het idee van een dodge ram ontwerp, gevonden op het internet, die heb ik een beetje nagemaakt, ookal is het niet een dodge ram body....

savage2.jpg

savage3.jpg

savage4.jpg

savage5.jpg

savage6.jpg

meer foto's staan in het foto draadje...

laterss thomas

inderdaad ziet de kap er niet heel verkeerd uit, maar hetzelfde kan je heel makkelijk met spuitbusjes doen 8)
Airbrush is heel geschikt om kleuren mooi in elkaar over te laten lopen en precies te spuiten.

Deze kap heb ik bijvoorbeeld ook gewoon met spuitbusjes gespoten:

afb669.JPG

als je keuren wilt laten overlopen, dus zonder stakke lijnen enz. of een randje om een andere kleur heen, zonder strakke lijnen, maar overlopend, dan moet je airbrush hebben.

Dat lijkt net met AirBrush gedaan..

Echt netjes

Zie je mensen er kan ook veel met spuitbusjes :)

ja, zeker wel mooi ja :), ik weet dat ik makkelijk met de air-brush fades kan maken, maar aangezien ik dit niet kan, of ja, nog niet kan, waag ik me er voorlopig nog niet op. en omdat ik spuitbusjes haat, vraag me niet waarom, spuit ik met de air-brush.

laterss thomas

Back