Airbrushcompressor type koelkast

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Trin, 22 jan 2023.

  1. Trin

    Trin

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    10
    Ik heb hier zo'n airbrush compressor staan op basis van een koelkastcompressor. Een zelfgebouwd type die ik een tijd geleden aangekocht heb.
    De compressoren die in de handel verkocht worden zien er hetzelfde type uit maar hebben geen koelmiddel meer maar gebruiken compressor olie'' en er is ook een kijkglas op de compressor aanwezig om het oliepijl in de gaten te houden.
    Mijn vraag is of dergelijk olie-koelkastcompressoren ook in de handel te verkrijgen zijn?
     
  2. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Jazeker: Jun-air https://www.tech-air.nl/jun-air+oliegesmeerde+compressoren
    Wel je portemonnee trekken, deze zijn niet goedkoop, wel de beste op de markt.
    Groot nadeel is dat je hele goede filtering nodig hebt om de oliedamp eruit te halen, zeker bij verfspuiten.

    Is er een speciale reden dat je hiernaar op zoek ben, want met de moderne lownoise compressoren, die door het membraan droog werken kun je met airbrushen eigenlijk heel goed terecht?
     
  3. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.632
    Locatie:
    noord-limburg
    Kijk eens bij het thema:

    "Koelkast compressor"

    Daar staat al een heel verhaal/antwoord op je vraag.

    Verder zijn er tegenwoordig heel veel stille en echt stille compressoren te koop.

    Airpress, hbm, Gereedschapcentrum etc.

    Willum
     
  4. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.229
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik sluit mij volledig aan bij Willum.
    Als ik zie wat zo'n compressor nieuw kost dan kan ik beter een nieuwe complete compressor kopen bij genoemde zaken.
    Compressor voor koelkast – FixPart

    Grt John
     
    willum vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina