Airbrushpistool Aztec A430

Hallo,

ik ben van plan een van deze weken een airbrushpistool te gaan halen.
Nu zag ik in de winkel waar ik het ga halen de Aztec A430 te koop liggen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Goed pistool? Of is het totaal geen
waar voor z'n geld?

Hier enkele specificaties:

b_545.jpg

- A430 airbrush
- General Purpose nozzle /.40mm
- High flow nozzle /.50mm
- Medium coverage nozzle /.70mm
- 7.5cc gravity feed color cup
- 28mm siphon cap
- 33mm siphon cap
- instruction manual
- wooden storage case

Nu had ik nog een vraag i.v.m. de naalden. Kan je met één van die naalden
die er bij zit fijne lijntjes zoals schaduws spuiten? Of zijn deze te dik?

Mvg,

Steven

hallo,

De kleinste naald is .40 mm.. dat is op zich nog niet zo heel erg fijn.. de rest is alleen maar nog groter.
voor fijn airbrush werk word veel 0.2 mm gebruikt, en daar kan je zeer fijn mee spuiten.

de spuit ken ik verder niet dus kan ik ook niet over oordelen, hij ziet er wel anders en een beetje vreemd uit.

ik vind het ook belangrijk dat een spuit makkelijk en snel schoon te maken is.. dat scheelt namelijk heeeel veeel ergenis en je maakt net zo veel schoon als dat je airbrushed, dus is best belangrijk.

Zelf gebruik ik ondermeer een Harder en Steenbeck airbrush model evolution, die heeft twee naald sets van 0.2 en 0.4 mm en twee verf cups.
hij werkt super, maakt snel en makkelijk schoon en is voor de kwaliteit die je krijgt zeer goed geprijsd !

onder andere te koop bij harolds in Rotterdam of airbrush services Almere : http://www.airbrush-services-almere.nl/shop6/shop6.html

groeten,
Ruben

Die aztec is dus eigenlijk eerder bedoeld voor grotere oppervlakken als ik het zo zie.

Mustang, bedankt voor de raad :wink: Ik ga eens rondkijken of ik hier
in Belgie ( en nog een beetje in de buurt ) een winkel vind die deze airbrushspuiten van Harder en Steenbeck verkoopt.

Mvg,

Steven

Ik heb de evolution silverline, dus die met de verfbegrenzer, die moet er dus ook zijn in een uitvoering met twee naaldsets en twee soorten verf cups.

Ik heb ook andere airbrush spuitjes waarvan sommige veel duurder zijn.. maar ik gebruik nu bijna alleen deze nog omdat ik hem erg prettig vind werken en tot nu toe geen storingen heeft, ook veel andere airbrushers die ik ken zijn erg enthausiast over die verfspuit.
Het is natuurlijk ook belangrijk dat je altijd nieuwe onderdelen kan krijgen, en dat is bij deze spuit geen probleem.

Die verf begrenzer houd in dat je via een draai knop (het achterste puntje van de spuit), je trigger beweging kan beperken.
Knop indrukken is lucht, trigger naar achteren is hoeveelheid verf
met die stelschroef kan je instellen hoever je trigger naar achteren kan, dus kan je de hoeveelheid verf beperken/instellen.
Op die manier kan je dus bijvoorbeeld niet per ongeluk uitschieten en teveel verf spuiten.. je maakt als het ware een beetje een single action van je dual action spuit !

Hoop dat je het begrijp ?.. in ieder geval is die optie wal handig als je begint met airbrushen !

Groeten,
Ruben

Bedankt Ruben! Je hebt me goed geholpen. Ik begrijp alles wat je daar verteld.
Het is dan idd beter dat ik 13 euro meer uitgeef voor die verfbegrenzer.
En al bij al is deze spuit nog goedkoper dan die eerste die ik je liet zien
van Aztec :)

Hartelijk dank !

Mvg,
Steven

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

En hoop eerdaags je eerste kunstwerken te zien hier !!

succes

ik heb ook gekeken naar deze airbrush
maar door geen geld nog niet aangeschaft.
de fijnste naalt is 0.30mm
de airbrush heeft zelf reinegende naalden.
ligt goed in de hand en werkt soeple.(bij mij dan)
doordat ie wat groter is heb je het stabieler vast.
hij is te krijgen in dubble en single action.

de naalden zijn makelijk vervangbaar het is alleen het voorpuntje wat word vervangen

ff een stukje van een site af gepikt
aztekftr.jpg

Azteks Are the Easiest To Clean
Cleaning any other airbrush requires extensive disassembly. Aztek airbrushes are easy to clean because the paint travels directly to the nozzle, bypassing the airbrush body entirely. Only the nozzle requires cleaning, simply by spraying solvent through or soaking. Aztek nozzles are impervious to all cleaning agents.

Azteks Need No Spare Parts
Because you never disassemble an Aztek, you won't lose or damage its internal parts. Use another brand, and you'd need a box of spare parts.

Aztek Nozzles Need No Adjustment
Unlike most aibrushes, Aztek lays down a full range of effects without time-consuming, complex needle adjustments. This simplicity is the result of patented, durable, sealed nozzles...each for a special effect. Change from one spray pattern to another in seconds by simply installing a different nozzle.

Why Resin Is Better Than Metal
Aztek airbrush bodies are made of an acetal resin copolymer. It is light, stable, and nearly unbreakable. Unlike metal, acetal resin doesn't deteriorate through contact with solvents, and its manufacturing tolerances are much tighter than metal. Aztek airbrush parts simply fit together better.

bron
http://www.hobbyplace.com/tools/airbrush.html

greetz jaimy

Back