Airco DH2

Ik vermoed en verwacht het niet.
Bij de Nijmeegse en Wijchense indoor metingen worden CO2 motortjes kompleet onzichtbaar ingebouwd.
De Tsjechen zijn hier waren experts
En zie dit model met CO2 motor:
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1770299417358.jpg
    FB_IMG_1770299417358.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
In mijn Fokker DR1 is de motor geheel ingebouwd en is nooit extreem koud geworden.
Als de motor te koud en ijzig is , dan is er een andere oorzaak en meestal lekkage op één van rubberen o- ringen.
In veel gevallen een blowbygas is de veroorzaker.
De rubber zuigerring moet dan worden vervangen.
Modela Motoren zijn er ook zonder zuigerring en dan vervang je de gehele zuiger.
George Kandylakis is een expert op CO2 motoren en heeft mij geleerd waar ik op moet letten.
 

Bijlagen

  • P_20231111_144055.jpg
    P_20231111_144055.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 29
  • P_20231111_144347.jpg
    P_20231111_144347.jpg
    193,4 KB · Weergaven: 37
Prachtige DH-2 André :thumbsup:
Eén van mijn all times favorite!!
Mooie schaaldetails, prachtige rotatiemotor en die Lewis magazijnen zien er ook strak uit!
Succes met het afbouwen!

Groeten, Ramses
 
Vanavond de eerste glij testen doorgevoerd en die gaven voldoende vertrouwen voor een vlucht met motorloop.
En dit model is dus duidelijk anders dan al mijn andere modellen.
De duwprop heeft een enorme werking op beide roeren en het is dus instellen aangezegd met fingerspitzengefühl en veel geduld.
Vliegen doet de Airco DH2 goed alleen een zeer klein briesje brengt het model al in de tegenovergestelde richting.
Goed voor indoor dus of buiten bij geheel windstille momenten/dagen.
Nu verder met enkele details en de spandraden aanbrengen.
IMG_20260427_195215_HDR.jpg
IMG_20260427_195243.jpg
IMG_20260427_195248.jpg
IMG_20260427_195331_HDR.jpg
IMG_20260427_195345_HDR.jpg
 
Back
Top