Hallo Hans,
ik reken het jou ook niet persoonlijk aan maar het was de enigste info die ik kreeg en mij wel goed leek.
Even opsommen wat ik heb gedaan zins ik hem heb:
1* Helemaal gecontroleerd op eventuele scheuren, losse lijmverbindingen, zwaktes in de constructie e.d. Op een aantal kleine dingetjes na zat hij nog verrassend stevig in elkaar. Waar nodig heb ik het hersteld en verstevigd.
2* Hoogteroer zit origineel met elastiek vast. Ik vond dit een beetje ielig en heb voor en achter 2 kleine gaatjes geboord en daar 2 schroefjes in gedraaid. Spelingvrij nu !
3* Servo's eruit gehaald, gecontroleerd op goede werking, stuurkabels idem. Vervolgens alles weer teruggebouwd en afgesteld. En ja, hoogte en richting gingen de goede kant op

!
4* Sleepkoppeling ingebouwd en afgesteld.
5* Als laatste het zwaartepunt bepaald door lood in het ronde gat in de neus te proppen. Het zwaartepunt precies ''goed'' kunnen krijgen door als laatste een 3s 1500 mah accu voor het ronde gat te drukken. hij ging er iets onder spanning in en hield daarmee het schuim dat het lood tegenhield mooi vast.
*6 Op het veld een afstandstestje gedaan en die ging perfect.
Omdat ik toch al redelijk wat jaren ervaring met het weggooien van zwevers heb, heb ik hem ook dit keer zelf weggegooid voor een handstart. Er stond een lekker windje en ik gooide hem er steil tegenin, en behoorlijk hard, weg.
Op het moment van loskomen ging de neus helemaal verticaal en klom hij naar een meter of 5-6 hoog. Vrijwel gelijk na het loskomen had ik de knuppel op de zender al op vol down, dit kon ik zelfs zien aan het roer.
Na een tel of drie stopte hij bovenin, klapte om en ging steil omlaag richting grond. Door vol up te geven heb ik er nog iets aan kunnen doen maar niet genoeg om te voorkomen dat hij vrij steil met de neus het gras in dook. Argggg !
Na deze crash hebben we hem opgehaald en met een man of vier bekeken. Iedereen was het ermee eens dat qua besturing en constructie er niets mis was. Blijft in mijn ogen het zwaartepunt over.
Ik heb niet echt onderzocht wat de schade precies was omdat ik er behoorlijk de peet in had en hem meteen in zijn hoezen de auto ingelegd heb.
Hij is tot nu ook nog niet uit zijn hoes geweest.
Eerst even meer info verzamelen, kijken of jou pdf-jes er nu wel zijn en dan zien we wel verder.....
Groeten,
Paul.
P.s. mijn email is: NPWPaul apestaart Gmail punt com