Airfish

nooit een nieuwe zwever gooien en zeker de langzamere zwevers niet. Stukje lopen en voelen of hij wil vliegen, dan nog een tikje sneller of een licht zetje geven en loslaten

Ik zat me nog wel af te vragen wat de minimale vliegsnelheid van dit type zwever cq. Airfish is. :?

Het moet volgens mij al wel stevig waaien wil je dat kunnen bijhouden cq. die snelheid bereiken! :D

jan.

(niet meer zo heel snel ter been . . . :( )

Ik zat me nog wel af te vragen wat de minimale vliegsnelheid van dit type zwever cq. Airfish is. :?

Het moet volgens mij al wel stevig waaien wil je dat kunnen bijhouden cq. die snelheid bereiken! :D

jan.

(niet meer zo heel snel ter been . . . :( )

Zal rond de 20 km/h zijn (= 5.5 m/s). Inderdaad niet voor iedereen weggelegd, maar met een klein beetje tegenwind kan je hem met een looppasje zo loslaten.
Ik ben zelf liever aan de knuppel bij een maiden, en laat een ander dan gooien.

Rick

Ik zat me nog wel af te vragen wat de minimale vliegsnelheid van dit type zwever cq. Airfish is.

De Airfish vliegt met zeer lage snelheid al.
Als ik een beetje hardloop(een beetje,dus niet zo hard als ik kan),
dan voel je hem al liften.
Het weggooien kun je al bijna vanaf stilstand doen.

Ben zeer benieuwd naar het vervolg van deze kist.
Is een heerlijk floatertje om op een zomeravond heel relaxed mee rond te zwijmelen.

grt
Hans

Heren, nogmaals mijn dank voor alle hulp en adviezen.

Ik heb vanavond de Airfish verder in orde gemaakt en hij kan nu ook gesleept worden, de servo voor de sleep-koppeling zit nu ook vast.
Het armpje op de servo voor het hoogteroer moest ik 2 tandjes verzetten, zoveel scheelde eraan.
Nu maar hopen dat voor dit weekend de nieuwe UBec er is en dan kan hij weer :-).

Groeten,

Paul.

Yep ,hij doet het :-).

Met het roer mee in de kromming en het zwaartepunt op ''jou'' plek vliegt ie.
Vliegt inderdaad rustig en is niet kritisch.
Even later op sleep geprobeerd maar dat ging helaas mis doordat me de wind onder de rechtervleugel sloeg en hij daardoor op zijn kop kieperde.
Gelukkig niets kapot en we wachten met volgende pogingen op rustig weer.

Al met al tevreden dus ;-).

Groeten,

Paul.

P.s. foto van de vorige schade heb ik niet want hij had geen echte schade

Mooi man,
wel een keertje filmpje maken he.
Het is een rustige kist,dus niet teveel mee stunten.
Kunnen de vleugelbevestigingen nu niet bepaald goed tegen.
Vraagje:
Een sleep vanaf de grond(geen ervaring mee,nog niet),is dat wel handig voor een kist zonder rolroeren?
Als de kist scheef gaat hangen om wat voor reden dan ook,kun je het niet zelf corrigeren.
Grt
Hans

Slepen met een twee asser wil eigenlijk best wel, hebben we (ik) veel vaker gedaan.

Probleem met de Airfish was gisteren zijn toch wel grote v-stellng. Doordat we iets cross weg moesten pakte hij net iets teveel wind onder de vleugel.

Volgende keer gaan we recht op de wind weg en ik zou niet weten waarom hij het dan niet zal doen.
Ik zal dan proberen dat er iemand filmt..

Groeten,

Paul.

Mooi dat ie vliegt Paul!

En waarom gooi je hem niet bij het slepen, zie je veel meer bij langzame zwevers, kijk maar eens op 0:15 van [URL="
mooie verslag[/URL] als Johannes zijn Hast gesleept wordt.

JB

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was er ook bij, dat was inderdaad beter geweest Jacob. Dat was ook t eerste dat we riepen nadat t niet geheel goed ging. Volgende keer uit de hand!

Je hebt helemaal gelijk Jacob.

Ik had beter moeten weten en hem vanuit de hand laten slepen.
Toen Jaap me dat zei was het helaas al te laat :-(...

Volgende keer beter !

Groeten,

Paul.

Back