Probeer maar eens poppetjes te vinden schaal 1:72 met RNLI (KNRM) pakken aan.
Airfix had ze destijds en die was er nog verkrijgbaar op een Engelse vakantieveilingen-achtige site waar je eerst €22,- moest betalen om er überhaupt op te kunnen kijken.
Wel was er deck-crew voor een vliegdekschip.
Gewoon bij Krikke in Groningen.
20 minuutjes rijden van mijn huis, maar....
Niet geopend wegens het kroontjes virus.
Aanschafkosten niet heel veel meer dan de verzendkosten, waardoor het toch weer een prijzige grap werd, maar vooruit.
Beter duur dan niet te koop.
Verbazingwekkend hoe ze op zo'n schaal zoveel detail weten aan te brengen.
Op het eerste gezicht wel heel erg piloterig.
Maar, even "RNLI Crew" intikken op Hij Die Alles Weet verschafte de nodige informatie over welke kleuren er gebruikt dienden te worden om er reddingsmensen van te maken.
Enige vrijheid was me hier wel gegund, want ik zag dat de pakken per station verschillen.
Ik ga voor het schip dat gestationeerd is in Great Yarmouth (Gewoon omdat ik daar veel geweest ben).
Een kleine greep voor het idee.
Er zijn er nog vier.
Mocht er ooit eentje verdwijnen dan is er wel een poppetje maar geen man overboord.
Ik heb er nog 42 in reserve.
Dus mocht je ooit poppetjes in schaal 1:72 nodig hebben: schroom niet om contact op te nemen.
Airfix had ze destijds en die was er nog verkrijgbaar op een Engelse vakantieveilingen-achtige site waar je eerst €22,- moest betalen om er überhaupt op te kunnen kijken.
Wel was er deck-crew voor een vliegdekschip.
Gewoon bij Krikke in Groningen.
20 minuutjes rijden van mijn huis, maar....
Niet geopend wegens het kroontjes virus.
Aanschafkosten niet heel veel meer dan de verzendkosten, waardoor het toch weer een prijzige grap werd, maar vooruit.
Beter duur dan niet te koop.

Verbazingwekkend hoe ze op zo'n schaal zoveel detail weten aan te brengen.
Op het eerste gezicht wel heel erg piloterig.
Maar, even "RNLI Crew" intikken op Hij Die Alles Weet verschafte de nodige informatie over welke kleuren er gebruikt dienden te worden om er reddingsmensen van te maken.
Enige vrijheid was me hier wel gegund, want ik zag dat de pakken per station verschillen.
Ik ga voor het schip dat gestationeerd is in Great Yarmouth (Gewoon omdat ik daar veel geweest ben).

Een kleine greep voor het idee.
Er zijn er nog vier.
Mocht er ooit eentje verdwijnen dan is er wel een poppetje maar geen man overboord.
Ik heb er nog 42 in reserve.
Dus mocht je ooit poppetjes in schaal 1:72 nodig hebben: schroom niet om contact op te nemen.

Laatst bewerkt: