airmaster pro, 2 kanaals heli

robert14

Forum veteraan
hallo,
ik heb een tijdje geleden als een 2 kanaals heli gekocht. volgens de verkoper en de handleiding kan de heli evenveel als een 4 kanaals. geloof er niets van. eerste vlucht was in een krappe achtertuin en de heli vond de parasolhouder.........rotorkop kapot :evil:

gelijmd en weer gaan vliegen. dat ding tolt als een gek in de lucht en is niet te verhelpen met trimmen, heeft iemand een oplossing???

foto's volgen nog, maar hoe voeg je die in?????? :oops: :?:

sita van de heli:
http://www.rg-innovation.ch/produits/index.php?gamme=1&produit=4

Foto's kan je uploaden bij het modelbouwforum zelf, maar dan worden ze wel klein. Anders kan je een eigen accound maken op putfile en dan daar je foto's uploaden. En dan moet je met recher muisknop op foto drukken. En dan die url ervan kopieren en dan op het forum tussen
zetten

met die heli moet je ook niet in de achtertuin gaan vliegen, hij kan namelijk niet zo goed tegen wind :wink:
probeer er maar eens in de kamer mee te vliegen, zal denk ik een stuk beter gaan.

In de kamer? Ben je nou helemaal gek. :D Dat is een TWEE kanaals helicopter hoor! Dat betekend dattie gas kan geven, en met de staart wat yaw kan geven. Omdat de rotor in een natuurlijke forward pitch stand staat, vliegt ie vanzelf vooruit als je gas geeft. Beslist NIET in de huiskamer gaan vliegen hiermee, maar eerder op een stille dag op een groot veldje.

o sorry, verkeerd gekeken.
ik zag alleen de heli boven in beeld (die animatie).
dat was namelijk een blade runner.

Heheh, ja de bladerunner is een geinige binnen heli. Ik schrok al, straks zit robert met zn heli in moeders gordijnen. :D

gisteravond nog even gevlogen voor bij ons op de parkeerplaats, de trim helemaal op links gezet en met een trainingkruisje eronder. elke keer als ik zonder kruis land komt ie op zn zij. hij kwam alleen niet hoger dan 30 cm. als ik ik nu de stuurknuppel ook naar liks zet blijft hij recht. is het ook mogelijk om deze heli om te bouwen tot een 4 kanaals heli?? met b.v. zo'n 3 in 1 bordje? zal vanavond even foto's maken en hier neerzetten.

Ombouwen naar 4 kanaals. Kan het? Ja. Is et zinvol? Nee.
Voor de prijs van de spullen die erbij komen kijken om em om te bouwen, kun je al een complete set kopen. Pas wel op, goedkope microhelicopters zijn niet makkenlijk en niet stevig.

Je hebt nog de Lama v2, die is 4 kanaals en redenlijk stevig, maar die vliegt helaas niet zo goed buiten.

ik vond de dragonfly 22e ook wel leuk? is dit een goede om ECHT mee te beginnen onder leiding van een instructeur? mijn oude buurman is vlieginstructeur.

Met een goed kruis eronder en met instructeur wel, weet alleen niet of de DF22 zender een leerling aansluiting heeft.

Hou er wel rekening mee dat het allemaal veel duurder is als je het crasht.

Kijk anders eens naar een DF04 dit is een 4 kanaals heli. en kan je toch met windstilte in de tuin vliegen. En anders binnen (in een lege woonkamer)

de dragonfly 22e kost maar €120 incl. verzend. maar ik heb niet veel meer aan die ander omdat deze er zonet vandoor ging en bleef maar stijgen en reageerde niet op cammando's. nu weet ik niet waar ie is. weer 80 euro naar de kl*te

Back