Airwolf romp spuiten

• Topicstarter Topicstarter heli-mk
  • Startdatum Startdatum
H

heli-mk

Guest
Hallo allemaal,

ik ben bezig met een airwolf romp, en ben bijna zo ver om hem te gaan spuiten maar ik weet niet precies hoe de lijnen lopen van de overgang van zwart naar wit, Misschien kan iemand mij dat vertellen of heeft iemand een tekening van de airwolf met deze lijnen.

Alvast bedankt Groetjes Marcel

gun2_800.jpg

airwolf_50_flying_800.jpg

p9110026_400.jpg

p9110037_400.jpg

p9110007_400.jpg

p9110033_400.jpg

p9110013_400.jpg

p9110024_400.jpg

p9110017_400.jpg

nog meer foto's vind je op www.centuryheli.com

Strakke kap.
Nu vind ik de Airwolf altijd de mooiste kap voor een heli :)
Maar de wit/zwart overgang zit er toch al op?
Ik heb een filmpje van een model airwolf en die overgang ziet er toch hetzelfde uit.

Op ebay duitsland worden bijna contiu aanbiedingen gedaan van fotoboeken met detailfoto's van Airwolf speciaal voor de modelbouwer.
Prijs valt meestal wel mee.

www.ebay.de en dan zoeken naar airwolf en kiezen voor de groep modelbouw.

Boekje/plaatjes of niet.dat garandeert nog geen strak spuitwerk.
Vakmanschap komt er ook nog bij kijken.

En dit getuigt van het laatste.
Knap werk. :wink:

Ik heb het boek van de RTL uitzendingen. ik vond zelf de foto's in het boek wat tegenvallen.
Ik heb een lelijke Jamara airwolf voor een 30er die hangt nu bij mijn zoontje aan het dak. Wat ik wel een heel mooi detail vind wat ik daarbij gemaakt had is dat ik de uitlaten ook daadwerkelijk aangesloten heb op de demper. het geeft een heel mooi effect als ie vliegt. op mijn www staat er nog een foto van.
misschien kan ik wat scan's maken uit het boek dan kun je iig het origineel eens bekijken. Laat maar even weten of je daar wat aan denkt te hebben.

Steven

Iedereen heel erg bedankt ik ben weer wat wijzer geworden ik zal als ik wat verder ben even wat foto's op internet zetten!!

Groetjes Marcel

Deze romp ziet er dus niet goed uit, kijk goed naar de overgang van zwart naar wit voor de luchtinlaat, die hoort van de onderkant van de inlaat af te komen en niet halverwege. Het hoort geen rechte lijn te zijn vanaf de knik nar de staart tot aan onderkant romp.

Welkom Airwolfesp!!

Ik hoop dat deze romp nog heel is na al die jaren ;)
Je naam verraad je interesse.
Ben alvast heel benieuwd naar je eigen toekomstige creaties en evt. foto's daarvan.

Veel plezier hier.
M.vr.gr.
Eric

Dank je wel Eric,

Ik heb geen reden om mijn interesse te verbergen, vanaf jongs af aan al een toekomstdroom.
Het doel is voor mij duidelijk en zal ook zeker gehaald worden, als ik ergens een foto van kan nemen komt op het forum.
Groeten.

Uiteindelijk is dit mijn doel AVS, zo realistisch mogelijke schaal van airwolf om een rc heli en zo mooi en realistisch kunnen vliegen. Op schaal zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid komen 3D vliegen zit er leuk uit, maar vind ik geen mooi vliegbeeld. Als ik wat gevorderd ben ook flybarles.
En met zo realistisch mogelijk bedoel ik bijvoorbeeld dat de achterwielen iets groter moeten zijn dan het neuswiel.

Eerste stappen zijn nu genomen, Heli gekocht en leren vliegen bij een vereniging, eerste stapjes voorzichtig aan de kabel.
En terwijl ik leer vliegen aan een mooie romp gaan werken.

http://www.vario-helicopter.de/uploads/tx_dhphotogallery/Michael_cchydraulicsystems

http://colessfa.com/Gallery/albums/album01/bell222_airwolf.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt goed man :)
Als je realistisch wil vliegen hoort daar ook een realistische heli bij vind ik.
Ook al is de Airwolf dan enigszins een fictief ontwerp, het is wel een stukje jeugdsentiment (voor ons dan ;) ) en een prachtige helikopter.
In de schaalsectie hier zit heel wat ervaring bij elkaar in ieder geval, mocht je vragen hebben.
Ik wens je alvast heel veel succes met oefenen :cool:.

Nou, op zich een mooi doel hoor :)
En als schaalmodel vindt ik de airwolf toch ook een goede keuze.

Nu we toch in een forum zitten over de fabricage van rompen, kan iemand mij vertellen hoe ik aan de mooie aanzichten (getekend) van The Lady kom?

Back