airwolf van vario

hallo ben nu in het bezit van een airwolf voor een 11,5cc moter.
nu de vraag hoe kan ik zo laag mogelijk men db krijgen en met welke moter en demper eventueel meet gegevens van db.
is omdat we bij ons maar 75db mogen hebben en weet dat dit bijna niet mogelijk is in een schaal heli.
+welke verf gebruiken jullie om deze af te spuiten kleur.en eventuele grond laag zou dit gaan met de primer verfspuit bussen waar je auto mee primert zo de grijze heb dit gebruikt op men raptor kap en dit hing wel.

mvg pedro

das juist.
dit kan wel maar zou graag weten welke moter demper en eventueel na demper om toch eventueel onder de 75 db te komen.
mvg pedro

Hoi,

Als tweede tip: zou ik als ik jou was van die foam aan de binnenkant gaan plakken, omdat die rompen altijd gaan resoneren.

Als stille demper : een demper van Zimmermann of van Vario en zorg dat de verbindings slang ( die van de uitlaat bocht naar de uitlaat) niet een te grote afstand gaat krijgen ivm ook weer meer geluids productie.

Zorg dat de tandwielen niet te strak lopen want die maken dan ook een hoop herrie, en toerental niet te hoog. ik neem aan dat je die Rossi 11,5 er in heb zitten. Zelfs op lage toeren voldoende power.

succes met de bouw

Greetz

dag knoest
zie dat je 3 vario hebt zijn dit dan ook schaal heli's.
vlieg je met een os70 zo ja wat is eventueel uw db van de romp heli.
mvg pedro

Hallo Pedro,

Nee ze zijn niet allemaal in een romp gebouwd, maar ben wel bezig om het een en het ander toch weer wat te gaan bouwen.

En die OS 70,die kenik zelf ook niet,maar vlieg ze met Rossi 11,5 ccm, en die bevallen me zeer goed voor die Vario's.

Rossi is een motor die veel vermogen leverd en dat zonder te veel nitro (5%) te gebruiken en dat is al.En vind die gewoon fijn om daarvoor te gebruiken.En wat ook meetelt is dat ze bij mij heel betrouwbaar zijn. Op mijn andere heli's gebruik ik weer wel OS maar dat zijn nu die nieuwe .91 SZ met Pomp versie en een OS .50 Hyper.(meer een Hype denk ik)

Maar helaas geen ervaring met de OS 70. ik zelf zou voor de Rossi 11.5 of een OS .91 dan heb je veel power. en kan de motor een lager toerental draaien waardoor het geluid gereduceerd word. wat dan ook weer pretiger voor het gehoor is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greetz

Leg in de koppakking van de Rossi nog een shim van 0,2mm bij (ligt er trouwens één bij in de doos van de motor), dan schreeuwt hij minder en blijft gelijk in vermogen. Te laag gaan in toerental werkt niet, is niet soepel meer voor een methanol motor! Minimum is zowat 13-14.000tr/min anders draait 'em niet meer mooi rond. Nitro= max 5%.
Succes.

Back