Airwolf vraag

Hallo modelbouw vrienden.
Ik ben bezig met een airwolf romp 600 .
Nu zit ik met een paar vragen over gewicht
Ik heb het wapen systeem van plastic vervangen voor alluminium wapens.
De romp heb ik op verschillende plekken verstevigd met polyester matjes.
Nu wil ik ook nog de raketten onder de romp van alluminium maken.

De heli wie er in komt is align 600 trex.
Deze heli vliegt met 6s 5000 mah,
Verder gebruikt de heli een 2s 2200mah voor de Servo's .

Nu mijn vraag aan jullie, moet ik rekening houden met al dat gewicht.
Kan ik met deze setup gewoon vliegen.
 
Daar valt geen zinnig woord van te zeggen, als we niet weten hoeveel extra gewicht er bij gekomen is....

Ik denk dat je met een 600 size rompheli niet veel boven de 5.5 kilo uit wilt komen....

Groet, Bert
 
5,5 kilo

Hallo de 5,5 kilo zal ik dan aan moeten houden.
Ik had er al het een en ander over gelezen,
Maar de meningen waren nog al eens verschillend.
Bedankt voor u reactie,
 
Tsja...

Iedere gram kost je vliegtijd, dat is één, en afhankelijk van je rotorsysteem KAN teveel gewicht ook heel vervelende effecten hebben op je vliegeigenschappen, dus gewicht is nooit goed....

Maar met 5.5 kilo moet alles nog wel te doen zijn.

Die heli trekt echt wel meer, maar je loopt domweg het risico dat je dan een prachtige heli gebouwd hebt die zodanig lastig vliegt dat je er niet meer mee durft te vliegen....

FBL bied daarin maar een halve oplossing: je voelt het gewicht niet meer zo erg, maar het is er nog wel, en kan je (als je echt te ver bent gegaan) heel lelijk verrassen.

Dus gewoon die weegschaal in het oog houden, ook bij schaalmodellen.

Groet, Bert
 
Gewicht

Ik zal er eens een weegschaal bij pakken en het gewicht in de gaten houden.
Ik ga de heli ook ombouwen naar fbl.
Wil er proberen een hc3sx aan toe te voegen,
om toch eenigzins een veiligheid er op te hebben.
Bedankt brutus.
 
Als het om gewicht gaat, is een hc3sx een schijnveiligheid, TENZIJ er een auto-level of bail-out functie op zit....

Groet, Bert
 
Gewicht

Als het om gewicht gaat, is een hc3sx een schijnveiligheid, TENZIJ er een auto-level of bail-out functie op zit....

Groet, Bert

Even voor de duidelijkheid, ik kan nog niet goed vliegen met heli's.
Ik vlieg veel op de sim, en vlieg heel kort met de trex 450, wat nog niet echt goed gaat.
De airwolf zal ook nog niet gaan vliegen als hij klaar is.
Ik wil hem afstellen en laten vliegen door een gevorderde vlieger.
Ik lees hier veel op het forum en lees ook over de hc3sx.
Volgens de gebruikers er van is het een prima hulp voor beginnende vliegers.
Maar voor de airwolf gaat vliegen zal ik nog heel veel moeten oefenen.
 
Hallo,

wat Bert al schreef,

is het vlieggedrag van een schal-heli anders als bij een pod en boom heli, ..
.. nee .. heel anders als bij een pod en boom heli,
en da praten wij nog niet over gewicht,

en als je het omdraait en op een pod en boom heli gewicht op pakt,
is het nog niet hetzelfde vlieggedrag als bij een schal - heli,

je kan het probeeren, maar het kost jou geld,

mijn idee: leer vliegen met een gewone heli en met de SIM,
en ga dan verder kijken

Groet, Uwe
 
De basis figuren van het helivliegen moet je zelf kunnen en niet de electronica jouw onkunde laten opknappen.

Met andere woorden, jij moet de heli vliegen, en niet andersom. :rolleyes:
 
en als je het omdraait en op een pod en boom heli gewicht op pakt,
is het nog niet hetzelfde vlieggedrag als bij een schal - heli,

Dat is een feit, en heb ik getest....

Een trainer "behangen" met lood, en er moest een afschuwelijke hoeveelheid gewicht op voordat het gedrag een beetje in de buurt van een rompheli kwam, en dan nog nét niet helemaal....

Die trainer was toen al ruimschoots zwaarder (dik 8 kilo) dan diezelfde trainer in een romp zou zijn (schat dat die hooguit 7 kilo zou mogen wegen, en da's op het randje)....
Houd er dus rekening mee, dat een trainer die 8 kilo trekt, in een romp GEEN 8 kilo mag wegen als het een schaalheli is....

Hoe dat komt is moeilijk te zeggen, maar het zal ongetwijfeld te maken hebben met de aerodynamische eigenschappen van de romp....

Dus nogmaals, let op het gewicht!

Groet, Bert
 
Toevallig ook bezig met een Funkey/Century airwolf romp voor de 600.
Deze schijnt lichter te zijn dan de Heliarist Airwolf
Wil de stroom voorziening van de verlichting, retracts etc. sowieso niet van de vliegaccu vandaan halen, ivm met eventuele storing in de componenten die niets met het vliegen opzich te maken hebben.
Ben er ook nog uit of ik servo's of servoless retracts ga gebruiken.
Met de servoless retracts bespaar je ook gewicht. Alleen kun je daarvan de snelheid niet regelen.
Ga eerst met alleen de romp vliegen voordat ie helemaal vol gestouwd is met gadgets.

Grtz Marco.
 
Hoi @redman:

bij een 600er heli gebruik je sowieso aparte stroomverzorging
voor de verlichting en servo's naast je motoraandrijving

ik zou zelfs voor de servo's een stroomverzorging gebruiken
en een extra voor de verlichting,

dus niet gewicht besparen ten kosten van de veiligheid van de heli !

Groet, Uwe
 
Hoi @redman:

bij een 600er heli gebruik je sowieso aparte stroomverzorging
voor de verlichting en servo's naast je motoraandrijving

ik zou zelfs voor de servo's een stroomverzorging gebruiken
en een extra voor de verlichting,

dus niet gewicht besparen ten kosten van de veiligheid van de heli !

Groet, Uwe

Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vlieg m'n 600 al zo'n twee jaar met een UBEC. En dat bevalt me prima. Dus waarom niet in een romp.
Met de telemetry kan ik de spanning en temperatuur in de gaten houden.
Scheelt iig een extra accu.

Grtz Marco.
 
dat is mijn mening,

en de heli met verlichting van mij
is een Bell met 18 kg,
da valt die 3s 800 mAh lipo voor het licht niet in het gewicht,
servostroom krijg ik uit een 3000 mAh NiMH met 4,8 volt
voor analoge servos.

(mijn 500er vliegt dan ook met een UBec)

Groet , Uwe
 
Back
Top