Ik heb ook de passing van de cockpit moeten verbeteren. Romp was ter plaatse van de cockpit te breed tov de kap. Was erg lelijk.
Verder een dunne spant in de romp net achter de vleugel en een net voor de staart om de romp stijver te maken. Mijn asw had ooit een gebarsten romp opgelopen omdat de romp vrij dun is en te weinig steun van binnen had.
Servo voor richtingroer heb ik naar de staart verplaatst, hoogteroerservo zat daar al.
Ik heb er een staartwieltje ingezet.
Mijn asw heeft een vast hoofdwiel, de andere in onze vereniging een intrekbaar. Beide ziet er goed uit.
Ik heb dit voorjaar de kist helemaal opnieuw met 2k lak gespoten omdat de vorige eigenaar de reparatie aan de romp alleen plaatselijk had gespoten en er kleurverschil in zat.
De gebruikte kunststof bleek op veel plaatsen door het licht te zijn verkleurd. Nu de kist helemaal gespoten is, ziet hij er dus veel strakker uit.
Daar zul je overigens met een nieuwe geen last van hebben (de mijne is 5 jaar oud).
De kist weegt ongeveer 10 kg en we hebben hem al eens gesleept met een kleine sleepkist met een 2000W electromotor, wat overigens wel ongeveer het minimum is.
Als je van plan bent een nieuwe te kopen, zou ik zeker vragen of de vleugelophanging inmiddels is verbeterd, want dat kun je van buitenaf niet zien. Voor de rest is de kist zijn geld zeker waard en is het een erg fijne kist om te vliegen.
Op de site van Airworld staan twee tests uit tijdschriften, uiteraard positief, maar zijn wel goede beschrijvingen.
De belettering van de kist kun je naar wens bestellen, ook de kleur. Die van mij heb ik bij Airworld nabesteld.
Groeten,
André