Al ervaring met de Ice lader van Duratrax

Hallo, ik heb zo'n Ice lader, werkt op zich prima, ik vind alleen dat hij vreemd op de knopjes reageerd, je moet vaak 2 keer drukken, dit geldt ook voor de draaiknop, reageerd vaak pas bij de 2e klik.

Het is nogal irritant.

Is dit bekend?

Heb ook zo'n lader.
Ondervind dat 2 x klikken ook wel eens bij de toetsjes, echter niet bij de draaiknop.

Zit wel vaak te vogelen met de instelling van de delta peak, kan te maken hebben met mijn voeding denk ik.
Gebruik nu een laptop voeding 12 volt 5 Ampere.
Laad echter niet hoger dan 1A.

Toch een keer een andere voeding testen.

Bevalt mij verder prima.

Ik heb wel een accu voor je, die kan je dan parralel aan de voedding zetten.
Als je in de buurt woont kan je er wel één komen ophalen.

Ik heb ze in 7A, 15A en 24A.

Op die knoppen na werkt hij bij mij verder prima.

Bedankt voor de aanbieding betreft de accu.
Wil echter oplossing zoeken in passende voeding.

Zo'n autoaccu staat best in de weg.

Ik kom hier toevallig terecht en kan je de volgende Graupner voeding aanraden :
http://www.eheli.nl/winkel/product_...=1469&osCsid=15ea20e41384e3bbb6663dc78d05d9b4

Het is ongelooflijk hoe ze dat voor dit geld kunnen maken ! Bovendien is hij klein en licht doordat het een SMPS is, dus zonder loodzware trafo.
Ik heb hem al een tijdje en hij werkt prima, regelmatig sluit ik er 2 laders tegelijk op aan die er 7A (secundair dus) tegelijk uit moeten pompen. Door de verliezen in de laders betekent dat primair toch al gauw een totale stroom van 16A die de voeding gemakkelijk kan leveren.
Deze lader is ook eens in de FMT getest met zeer positief resultaat.

omgebouwd pcvoedingingtje doet het hier prima. wel de lader eerst aansluiten en dan pas de voeding aanzetten, anders slaat de voeding af.

Back