Al ervaring met FEIGAO brushless motoren

Dirk

Forum veteraan
De Chinese firma "FEIGAO" maakt leuke kleine brushless motoren

Zo her en der worden deze al aangeboden voor rond $ 40,-- !!! allerc , bpp "Balsa Products" etc ....

Vooral de "FEIGAO 12 MM BRUSHLESS MOTOR" lijkt me intersant, net zo groot als een GWS CN12RXC motortje ..... qua afmeting 100% uitwisselbaar ....

Staartrotor probleem van mini-heli nu opgelost :-) :?: :-) :?

Update voor GWS IPS vertraging, of voor de GWS ducted fannetjes .... EDF 50 en 40 .....

Iemand al ervaring ????

Ik dacht wel dat een 3/2 propje een te zware belasting was? De KV zit tussen de edf50 motor en de "gewone" ips, niet?

niels

Dus daar past geen DD propje op?

Heb hier wel oren naar. ook al vind ik 40$ ex verzendkosten nog best duur :(

Als je toch borsteloos wil op je heckrotor kan je mischhien eens denken aan een notebook cdrom motortje. <10gram en hoft mischien niet eens overgewikkeld te worden voor deze toepassing.

Hoeft daarom niet van een notebook te zijn. Heb verscheidene mini stators liggen, gewoon uit crdomdrives die ook +- 10 gram motoren leveren.

Overwikkelen met ongeveer 20-25 windingen, en klaar is (vul hier je naam in)

Niels :wink:

Zeer uitgebreid testraport van deze motor:

Geteste tandwiel verhoudingen:
IPS A 5.86:1
IPS B 7:1
IPS C 8.6:1
IPS D 9.66:1
IPS E 10.7:1

Geteste Voltages:
7.4V
8.4V
9.6V
11.1V

Geteste propellers:
EP-3020
EP-7060
EP-8040
EP-8043
EP-8060
EP-9047
EP-9050
EP-9070
EP-1047
EP-1060
EP-1080
EP-1147
EP-1170
EP-1180
Hier: http://www.balsapr.com/catalog/motors/1208436Thrust.asp

Goed ik ben dit zat:
afb7945.jpg

Heb net zo'n motortje besteld (inclusief een nieuwe Hummingbird CP :mrgreen: )
Hoop dat hij een beetje snelle acceleratie heeft om de gyro bij te houden.
s2faigaBLMotorT5.jpg

Denk een uurtje of 12 Joost.
Het stomme is dat de koolborstels over het algemeen niet zo versleten zijn. Ze hebben gewoon geen power meer. Waarschijnlijk dat door oververhitting van de motor de magneten hun kracht verliezen. Ik vlieg er ook rustig 20 minuten non stop mee. (gewoon op 2S lipo)
Er zijn er ook een paar gesneuveld doordat bij een crash de as door de achterkant geslagen is. Daar zit namelijk een dun stukje plastic dat bij een lichte tik op de voorkant gewoon doorbreekt :?
blTailMotorT5.jpg

Deze Feigao zit er een stuk degelijker uit. en is gelagerd, wat ook waarschijnlijk een heel wat hitte scheelt ten opzichte van die bronzen lagers.

Ik heb er inmiddels mee gevlogen (gehoverd)
En ik ben zeer te spreken over de motor:
afb8481.jpg

Feigao aangedreven door phoenix 10 controller.
Direct drive propje, hij geeft meer power dan de hat-motor (ik kan op de vloerbedekking hard rondjes tollen), daarnaast blijft hij een stuk koeler. Ook de accelaratie is beter dan de hat-motor. wat heel belangrijk is in een heli.

Nee, deze houden we erin!
thumbsup.gif

Satoer zei:
Ik heb er inmiddels mee gevlogen (gehoverd)
En ik ben zeer te spreken over de motor

Is hij niet een stuk zwaarder? Of trim je dat uit met je batterij.

Weet ik eigenlijk niet. merk er niets van. Daarnaast kan je de accu een behoorlijk stuk verschuiven.

Ik gebruik het motortje in de Protech Slowmo (GWS Picostick) met de standaard propellor en gearbox (GWS). In combinatie met een lipopakketje vliegt het lekker lang en stijgt het beduidend makkelijker.
Ik heb het vliegtuig op meerdere plaatsen verstvigd met o.a. koolstof en het gewicht is best veel toegenomen van ongeveer 200 naar 250 gram (en zelfs een kleine 3 ons met cameraatje), maar ondanks dat zijn de prestaties veel beter dan met het originele motortje voor de verzwaring.

Ik heb er een Jamara Xenon 10 regelaar op.

Het originele borstelmotortje was bij mij vrij snel "op", dwz de koolborstels waren compleet verdwenen.

Branko.

Back