albatros uit japan+bespanning

inmiddels begonnen met bouwen, omdat de postbode nog niet langs is geweest begonnen met de vleugels,

het voorgesneden houtwerk verschilt nogal per rib en er moet dus flink geschuurd en bijgesneden worden.

nog wat foto's
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je moet opletten met het gebruik van elastiekjes omdat je de voorlijst op die manier telkens onder een hoek op de ribben verlijmt en dit misschien niet verdwijnt als de lijm is uitgehard. Dan houd je een vleugel over met een golvende voorlijst. Beter is de elastiekjes ter hoogte van de ribben te plaatsen om de voorlijst in positie te houden.

Ik denk dat je moet opletten met het gebruik van elastiekjes omdat je de voorlijst op die manier telkens onder een hoek op de ribben verlijmt en dit misschien niet verdwijnt als de lijm is uitgehard. Dan houd je een vleugel over met een golvende voorlijst. Beter is de elastiekjes ter hoogte van de ribben te plaatsen om de voorlijst in positie te houden.

had ik zelf ook kunnen bedenken,
gelukkig is de voorlijst niet uit balsa en vrij stijf, en ligt er mooi recht op over de hele vleugel.

de postbode is nog niet langs geweest dus het blijft deze week denk ik nog even stil liggen.

de postbode is al langsgeweest,

echter zelf een paar maand weggeweest.
nu weer thuis en ondertussen is er een verbouwing geweest in huis.
soort van ussr/sovjet alle flats tegelijk de douche/wc keuken verbouwing. daar heb je als bewoner weinig over in te brengen. daarnaast heeft moeders de vrouw hier ook nog wat aan de inrichting gedaan.

resultaat is dat ik nu al de hele dag aan het zoeken ben naar de tekening. maar ik ben bang dat deze verdwenen is.

dus nu verder uitzoeken hoe ik het ga afbouwen.

Tekening kwijt, dat lijkt mij inderdaad lastig! Welke delen moest je nog bouwen? De vleugels lijken mij redelijk afgebouwd, maar de romp moet nog? Waarschijnlijk kom je daar toch wel uit als je naar de onderdelen in de bouwdoos kijkt? En in post #4 zie ik nog een mooie afbeelding van de bouwtekening van de romp. Maar het blijft balen natuurlijk.

Wout

Jah alleen de romp nog, en gelukkig heb ik de foto's nog in dit topic. Het wordt toch allemaal een beetje aangepast vanwege 2 servo's + de rest wat geplaatst moet worden.

Nu eerst weer eens voor 10 week het schip op. En bij terug komst maar eens kijken of er inmiddels weer ruimte is in huis om verder te bouwen

maandag vroeg wakker en geen idee wat ik zou gaan doen,
afbouwen dus.

inmiddels de halve vierkante meter die ik had om te bouwen op moeten geven. dus verder op de keuken tafel. echter kan ik hier niet meer schuren. (achteraf had ik ook buiten kunnen schuren maargoed)

het model is vrij ruig afgebouwd en hier en daar nog wat aangepast.
de romp is volledig beplankt. en het bespannen van de vleugels vond ik nog niet zo heel makkelijk, heb daarvoor de uhu stick en krylon clear methode voor gebruikt.

dit zit er nu in aan elec:
2x 3.7 gram servo
orange rx 6ch zonder doosje
6A esc met bec
1404N 2300kv 9.2gram motor
420mah 2s lipo

alles weegt het bij elkaar rond de 115gram.

zonet wat test gevlogen.
heb de vleugels wat moeten bij buigen om er meer tip verdraaiing te krijgen. daarna vloog het wel zonder gelijk in een tipstal te vallen.
eigenlijk vliegt ie alleen goed met half gas. volgas gaat ie op zijn staart staan. zonder ook maar enige controle.
gas dicht gaat ook redelijk maar bijna geen controle over de richting.

na 12 minuten vliegen heb ik net weer 370mah bijgeladen in de accu. dat is dus wel netjes.

nog wat foto's
full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd dat het model alleen met half gas goed vliegt. Als je de motor wat mer domping geeft moet hij met vol vermogen goed kunnen vliegen. Maar dat het met laag vermogen slecht bestuurbaar is vind ik vreemd. Zwaartepunt ligt op de aangegeven plek? als het zwaartepunt te ver naar voren ligt kan je dit probleem ook krijgen. En anders moet je waarschijnlijk wat meer roer uitslag geven om bij lage snelheid nog controle te hebben.

Het model ziet er goed uit!

Back