ALDI: digitale schuifmaat en universele bitset

ron van sommeren

Forum veteraan
Tot en met dinsdag, zie
ALDI - actueel

BILD07.JPG

BILD08.JPG

Oh dit topic is 2x geopend....De schuifmaat is veel voor weinig geld denk. De bitjes is uitgebreid assortiment. Bijv torx en ook resitorx (met gat in bitje) en ook veiligheidsbitjes erg handig voor in en om het huis.

spullen zijn 3xniks
bitjes LVT(leuk voor thuis en niks mee doen) spul maar na twee keer gebruiken in en om het huis kan het de vuilnis bak in !!!
de schuifmaat heeft een afwijking van 0,16 tot 0,18 mm dit is gecontroleerd met een micro meter van mutitoya.
tis maar dat je het weet

gr martin

Alsnog zijn er volgens mij te weinig mensen met een schuifmaat, en zelf een slechte digitale is beter dan geen. Bijna 2 tiende afwijking is wel erg veel overigens, dan kan je beter een analoge kopen.

"dit is gecontroleerd met een micro meter van mutitoya".

Een Mitutoyo schuifmaat (digitaal) kost rond de 70 euro in de aanbieding.
Da's pas goed spul :0)

Eric.

Laatst bewerkt:
Analoog...Digitaal....onhandig lompe dingen.
Gewoon een houtje touwtje versie van Mitutoyo werkt ook, compacter (krijg je wel ergens tussen), sterker (de mijne is 9 jaar oud en als nieuw), kost een paar tientjes en is tot 0,05 nauwkeurig.
Moet je hem wel af kunnen lezen, maar dat zal je vast ook wel kunnen vinden op internet :D...
Vind wel dat die als heli fanaat standaard in je toolbox moet zitten trouwens...

Eric

Het meest interessante van dat bitjes setje zijn de bijzondere bitjes ... beveiligde Torx en inbus-zeskantjes en de tri-wing bitjes etc. ... altijd makkelijk als je iets "moeilijks" uit elkaar wilt slopen ... ik heb dat (vrijwel identieke) setje al vele jaren in huis en gebruik het regelmatig voor als ik zo af en toe een moeilijk schroef/boutje tegenkom met een incourant "drive" .... maar voor veelvuldig gebruik in de schroefmachine lijken ze me ongeschikt .... hoewel ik er al verschillende in mijn Makitaatje heb gehad en deze zijn nog steeds beschadigingsvrij ....

En mijn Mitutoyo schuifmaat en micrometer zijn bijna 40 jaar oud en werken nog steeds perfect spelingsvrij en nauwkeurig ..... kost een paar centen, maar dan heb je ook wat voor de rest van je leven ...

Laatst bewerkt:
Back