ALDI, LIDL en Action gereedschap

Ik heb nog een klein tipje voor de mensen die materialen bewerken en regelmatig hun machines moeten schoonmaken.

Mini draagbare stofzuiger in de Conrad online shop

Zeer goed betaalbaar (geen verzendkosten betalend per iDeal) en een goede zuigkracht. Met een heleboel hulpstukken makkelijk voor alles toepasbaar maar hij kan ook blazen..

Handig voor op de hobbykamer.

Nu ook bij de action:
bison nexus glue 3 gram in een handige doseersysteem tube voor €2,-.
Dezelfde tube bij bol.com voor €8,99.
Heb deze maar meegenomen om te testen op depron.

Mooi ding... maar ik wil eigenlijk geen boor zonder een 2e accu.

Meestal zijn ze bij aldi/lidl wel met 2 accu's hoor....
Kans is groot dat er gewoon een 2de in de kist zit bij de lader.

In ieder geval de moeite waard om ff te kijken in de winkel.
Als ik mn 18V B&D XT zou moeten vervangen zou het zeker een optie zijn.

als het dezelfde is, die ik thuis heb...dan zit er geen tweede accu bij. Heb je eigenlijk ook niet nodig. Binnen 15 minuten is de accu weer vol (= tijd voor een bakkie)

ennuh... als de accu op is, kan je dan ook ergens een nieuwe kopen? Want dat zou wel een nadeel van een onbekend merk kunnen zijn...

Accu kun je ook zelf vervangen natuurlijk...

Een paar Hobbyking cellen en gaan ;-)
De electrische fiets van mn vriendin doet het er priiiiiimmmaaaa op ;-)

Originele accubehuizing en electronica genomen , oude accu's eruit gesloopt , nieuwe passende cellen bij Hobbyking gekocht en vervolgens de boel netjes in elkaar gesoldeerd.

Ze had voor nog geloof 100,- een nieuwe accu , waar ze in de winkel gerust 3 a 400 euro voor vragen.
De 20C Hobbyking cellen zijn zeer waarschijnlijk nog beter ook als wat erin zat....

In het geval van mn B&D XT machine gaat dat helaas niet op , voor 200 euro kan je een hoop ni-cd/ni-mh cellen kopen of een ombouw naar lipo maken :rolling:

maar ik geef geen € 200,- uit aan een boormachine.....

daar kan ik ook een hoop leuke onderdelen voor halen

Tja.... Ik heb het wel gedaan maar er echt nog geen moment spijt van gehad.....

Kan er gewoon meer mee doen als een 100,- machinetje , naast de klopboorfunctie is ie snel (tot 2000tpm) en echt ontiegelijk sterk , heb er al eens een 8mm houtdraai bout mee afgedraaid voor ik er erg i had.... Stond ineens met het zeskantje in mn hand :rolling:

Dat doe je gewoon niet met een 100,- machine...

Dat viel nog wel mee ;-)
Maar feit blijft dat je zo'n 8mm bout (ook van pbs) niet af zal draaien met een 100,-machine...

Hij was relatief duur in aanschaf , maar wordt ondertussen wel al bijna 6 jaar misbruikt en vertoont nog geen centje pijn.

gewoon goed gereedschap is t halve werk/ergernis
heb zelf Makita en ben er tevreden over
powerfile van black decker en een bandschuurmachientje net gekocht van bosch pvs 300 dat is echt aanrader kijk voor goedkopere op marktplaats
in de winkel rond de 140 euries op mp heb ik er net 2 gekocht 20 p st
licht gebruikt
de schuurbanden 40x305 mm haal ik van ebay.co.uk

Hier ook Makita, duurder in aanschaf, maar vanwege bouwbedrijf van mijn opa de BTW af kunnen trekken ;)
Maar daar schroef ik intussen ook al 2 jaar alles mee ( niet alleen RC auto's ) en dat gaat nog perfect!

Back