ALEXMOS 3-ax HELP

Dag iedereen,
Op dit forum ben ik geheel nieuw en als ik dit in een verkeerd topic gooi, mijn excuses. Ik weet hoe vervelend dat soms kan zijn.

Twee weken geleden heb ik dit pracht ding aangeschaft:
CAME-7000 3 Axis Gimbal DSLR Video Stabilizer [7000S+DC1+CD1+CB1+X1] - US$950.00

Alles goed in elkaar gezet en aangesloten volgens de gebruiksaanwijzingen.

Nu kom ik op het punt dat de gimbal dit effect vertoont:
[media=youtube]2JB4fDIAzK0[/media] (NIET MIJN VIDEO)

Is er iemand die mij kan assisteren met het instellen van de gimbal. Op het moment zit ik zo in zak en as dat ik het hele apparaat terug naar China wil schoppen.

Groeten - Koert

Laatst bewerkt door een moderator:
in de eerste plaats moet je alles goed balanceren. Hier zijn veel filmpjes over te vinden. Daarna kan pas het afstellen met de pid beginnen. Succes!

Hoi Koert

Nee hoor. Dat effect wat jij beschrijft heeft niet zoveel met balanceren te maken (moet je overigens wel als eerste doen hoor)

Verschillende mogelijkheden die ik even snel kan bedenken
1 je imu oriëntatie staat verkeerd
2 je hebt niet de juiste aantal polen ingevoerd
3 je motor draairichting staan niet goed.
4 je imu is niet gaclibreert.

Als dit alles je niets zegt dan zou ik eerst de handleiding goed doorlezen van basecam

Hierin staat alles heel duidelijk hoe je de setup moet instellen

Vul ook even je profiel in. Dan kunnen mensen zien waar je vandaan komt. Mischien woont er wel iemand in de buurt die jou kan helpen.

Super om te horen, gister heb ik een aantal profielen getest en eentje werkte op mysterieuse wijze wel. Het had te maken met de firmware van 2.40 die niet goed werkte. Nu de 2.30b5 gepakt en daar werkt ie wel bij, had met de YAW te maken.

Nu heb ik twee camera's er op getest en werkt naar behoren.

Had de balans in orde, IMU was gecalibreerd op 6 axcis, draairichting van de motoren waren wellicht niet goed en de polen heb ik niet meer aangepast dus die waren goed.

Toch hartstikke bedankt en ik hou het forum in de gaten, want deze dingenn hebben wel enorm geholpen.

Ik zou toch proberen 2.40b7 erop te krijgen.
Deze week vele malen beter dan 2.3x.

Het ligt echt niet aan de firmware. Ik weet zeker dat je iets niet goed heb ingesteld

Back