Alfa Model P-47 "Thunderbolt"

• Topicstarter Topicstarter DaveML
  • Startdatum Startdatum
D

DaveML

Guest
Vliegt er iemand met dit kistje?
Alfa P-47 Thunderbolt Scale Radio Controlled RC Plane from Hobby Lobby!

alf217.jpg

alf217lg.gif

Ik denk al vooruit aan de toekomst en vind dit een supermooi model. Al twijfel ik sterk dat dit iets voor beginners (na de Easy Star)..

Ik vind vooruitdenken ook leuk, maar dit is misschien net iets te ver, ik denk niet
dat iemand hier mee vliegt, want het is het nieuwste vliegtuig van alfa, wel is er
ook de gewone p-47 waar wel hier op het forum eigenaars te vinden zijn

Odin

The model is designed for advanced modelers who have some experience building and flying Alfa models.

Dus zeker niet geschikt voor beginners. Het is ook een relatief klein kistje, met retracts, dus het zal wel een kistje zijn wat snel gevlogen moet worden en een behoorlijke etterbak kan zijn.

Gezien het ding nog op 'niet leverbaar' staat, lijkt het mij stug dat er al iemand mee vliegt.

Als je dit soort schaalkisten mooi vind, zou je kunnen kijken naar de P-51 Mustang van Hangar 9, deze heeft het 'PTS' systeem (Progressive Trainer System). Dit houdt in dat je het toestel oa. kunt voorzien van doorzichtige kappen op de vleugel, waarmee het ding vliegt als een trainer. Als je dan wat meer ervaring hebt, kun je die kappen eraf halen.

Ook de Kyosho warbirds schijnen niet al te moeilijk te vliegen en geschikt te zijn als '2e kist'.

Zijn allemaal wel wat groter, maar ja, zeker met schaalmodelletjes is grootte je vriend, vaak is het zo dat hoe kleiner je ze maakt, hoe harder ze gevlogen moeten worden.

Ik heb de Mustang uit die serie. Heb 't nodige moeten rommelen met c.o.g., instelhoek en motordomp om 't beestje te temmen. Zijn zeker geen beginnerskistjes. Kan je een kleine, instabiele laagdekker in de lucht houden en ook heel houden, dan is dit de volgende stap. Verwacht niet dat ze netjes blijven vliegen als jij een keertje te langzaam een bocht trekt. Gewicht kan bij dit soort kleine warbirds de vliegeigenschappen maken c.q. breken. Retracts zorgt zomaar voor 15% meer gewicht; trek zelf je conclusie.
Retracts op deze schaal heb je ook niets aan als je geen perfecte, verharde landingsbaan hebt. Dit is niet geheel ontoevallig ook een prima ondergrond om je kwetsbare, dure, kist op te slopen als je iets te hard binnenkomt of over een wingtip wegvalt...

Aan de andere kant: als je 'm heel kan houden, goed kan tunen en rekening houdt met de nukken die overblijven, kan je waanzinnig veel plezier met zo'n ding hebben; de mijne gaat uit een stuk nooit meer de deur uit en dat geldt zeker niet voor al mijn andere kistjes.

Overweeg anders een AT-6 of FW190 van GWS in de EPO-serie zonder retracts; veel minder kwetsbaar en zal ook vriendelijker vliegen.

Laatst bewerkt:
Ik heb overlaatst een Mustang zien vliegen van Thunder Tiger.
Dat ding kost met BL motor incl. 108€ !
Heb er gelijk één besteld, maar nog niet in huis.
Ik vlieg graag kleine snelle bakjes en dat ding ging er stevig vandoor.
Ook de eigenaar ( een zeer ervaren vlieger ) was er vol lof over, geen gerommel met domping enz. , gewoon bouwen als voorzien en dan vliegt het echt prima.
Maar mss voor een beginner net TE.

Art.nr. TT4320K21

DGA Series - Most Complete Thunder Tiger Product Line

Groeten, Luc

Ik heb overlaatst een Mustang zien vliegen van Thunder Tiger.
Dat ding kost met BL motor incl. 108€ !
Heb er gelijk één besteld, maar nog niet in huis.
Ik vlieg graag kleine snelle bakjes en dat ding ging er stevig vandoor.
Ook de eigenaar ( een zeer ervaren vlieger ) was er vol lof over, geen gerommel met domping enz. , gewoon bouwen als voorzien en dan vliegt het echt prima.
Maar mss voor een beginner net TE.

Art.nr. TT4320K21

DGA Series - Most Complete Thunder Tiger Product Line

Groeten, Luc

Da's zo te zien gewoon een gerebadgete en iets aangepaste (houtwerk) en veel te dure GWS Mustang; oorspronkelijk ontworpen voor een vertraagde speed 370 met nicad's. Van de warbirdserie van GWS is de Mustang trouwens wel de slechtst vliegende. Ik heb de ME 109 gehad en die vloog echt fantastisch; bijna een laagdekker trainer zonder nukken en zeker beter en stabieler dan de Alfa Model Mustang.

Kwalitatief zijn de Alfa Models wel 10x beter dan GWS-kisten: afwerking, pasvorm, aansturing stuurvlakken, canopy, details, kleuren. Alfa Model bouwt de kisten ook zo dat je echt weinig meer dan je rc-equipment in hoeft te bouwen. De modellen zijn opgebouwd uit prachtig gedetailleerd depron dat op de kwetsbare plaatsen van een stevig stukje kunststof wordt voorzien. GWS levert een rommelige doos met piepschuim, waar je nog wel het een en ander aan moet doen om alles te laten passen.

Ben trouwens desondanks ook een liefhebber van GWS-kistjes (en dus niet van TT die er gewoon een nieuwe sticker op plakt); beide fabrikanten leveren waar voor hun geld, want een NPS (no power systeem) warbird van GWS koop je (ongespoten) voor 37 euro.

Laatst bewerkt:
Van een Easy Star naar dit is een beetje een grote stap.. Ik twijfel zelfs of ik het zou kunnen.. Denk het wel maar ik durf het denk ik niet.. Ik ben ook aan het kijken naar iets electrisch maar dan wel iets waarmee ik echt in het "park" kan..

Bedankt voor de replies. Mhmm ik vond het gewoon een mooi toestelletje. En die retracts maken hem wel speciaal vind ik.

Maar goed, ik besef nu wel dat dit niet voor na de EZ* zal zijn. Mss nog enkele tussenstapjes. Beginnen met een Calmato of zo. De vliegclub waar ik graag wil gaan vliegen heeft (wss voorlopig) een slechte landingsbaan. Het wordt toch niets voor in de nabije toekomst dan.

Wss koop ik dit vliegtuigje toch, mss gewoon op de komende maanden/jaren aan het plafond te hangen..

Back