Alfa models bij UH!

• Topicstarter Topicstarter MPXfan
  • Startdatum Startdatum
M

MPXfan

Guest
Nieuwsberichtje op de site van UH:

Alfa Models has arrived
We're very pleased to announce that we have just recieved a 40Ft container of Alfa Models.
We will be listing them within 10 days
.

Ben erg benieuwd welke modellen ze gaan voeren en tegen welke prijs/verzendkosten!
Ik heb twee van dergelijke kistjes (FW109A en Spit) en ze vliegen meer dan goed, en zien er ook nog eens leuk uit!

Zo heel Tsjechisch is Alfa niet (meer). Hun modellen worden ook in China gemaakt en /of geassembleerd. Zelfs Tsjechische vingertjes zijn al enkele jaren te duur....

Wel jammer dat de verzendkosten voor deze Alfa kisten vanuit Hong Kong boven de 30 dollar liggen :-(.
Ik haal er mijn servo's, motoren en een deel van m'n lipo's vandaan. Daarvan zijn de verzendkosten moderaat en de artikelkosten (heel) erg laag. Dit soort grote dozen kun je naar mijn ervaring oordelend maar beter bij Lindinger in Oostenrijk aanschaffen (6 euro verzendkosten).
Trouwens, Giant Cod verstuurd vliegtuigen ook goedkoop, maar ze hebben een beperkt aanbod.

nou.. volgensmij zijn ze er!
Focke Wulf
alpha0205.jpg

Corsair
alfa0204.jpg

Thunderbolt
alfa0209.jpg

En nog een stel andere neem maar een kijkje.

Prijzen zijn allemaal $119, vind ik toch aan de hoge kant.

nee ik vind de prijzen ook wat aan de hoge kant, voor een iets betere kwaliteit dan GWS meer dan het dubbele van de prijs.

het is en blijft maar een hoopje piepschuim.

nee ik vind de prijzen ook wat aan de hoge kant, voor een iets betere kwaliteit dan GWS meer dan het dubbele van de prijs.

het is en blijft maar een hoopje piepschuim.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Afwerking, detaillering en mechaniek is bij Alfa Model niet iets beter, maar stukken beter. Neem nou zoiets als het verbinden van de 2 elevators bij GWS: moet je een stukkie staal in het piepschuim prikken. Gegarandeerd spelling en verschillen in uitslag. Ook is de buitenschaal van een Alfa Model beter bestand tegen butsen, krassen en harde landingen. Als je geen gekke dingen doet, kan je lang met een Alfa Model doen, terwijl je een GWS-kist eigenlijk direct op allemaal punten moet gaan wijzigen (bediening stuurvlakken, glasvezelmatje etc.), wil je er geen seizoenskistje van maken.
Overigens ben je voor 2 spuitbusjes styroporverf ook wel zo'n 15 euro kwijt en die heb je in sommige gevallen voor de GWS-kistjes wel nodig.

Qua vliegen zijn de verschillen kleiner; ik heb de P51D van Alfa Model en die vliegt na de nodige motordomp prima, maar de GWS ME109 die ik heb gehad vloog minimaal zo goed.

Back