Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Mooi machientje.

    Maar waarom koop je 2 2S LIPO's? 1 4S is meestal veel goedkoper.

    heb voor mijn nieuwe 5S Orion hardcase rond de 160€ betaald.

    Meeste 2S per stuk 100€...
     
  2. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Denk dat dit wel de juiste plaats is voor een vraag van mij, ik ben geen onervaren rijder, maar zouden jullie eens een lijstje kunnen maken van leuke buggies, voornamelijk voor bashen, maar ben wel een zeer serieuze rijder en ook niet vies van om af en toe een circuit te bezoeken.

    Zelf was mijn keuze gevallen op de HPI Vorza, eigenlijk omdat deze standaard al stabs heeft, rondom CVD's en ik veel goeie ervaring heb met de Mamba monster. En HPI parts natuurlijk zeer makkelijk verkrijgbaar zijn overal.

    Maar ik lees hier ook over de Hotbodies (wat de race versie is van de Vorza begreep ik al) en de Losi 8ight, maar schijnbaar (zie de laatste posts) is een MBX6 beter ?

    Prijsklasse vind ik niet bepalend, budget mag best stevig zijn, maar het hoeft dus geen ultieme race set te zijn, wat zouden jullie me aanraden ?

    Ben al wezen kijken naar de Vorza en de Inferno, die laatste vond ik echt niks vergeleken met de Vorza. Maar bij Shamrock hadden ze geen andere electro 1:8 buggies.
     
  3. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Hai Snoebel,

    volgens mij is het niet dat de losi een mindere wagen is dan de mugen, maar dat meerdere mannen uit een groep met de dezelfde wagen rijden.
    Lekker makelijk als er iets stuk gaat, een groot inkoop van onderdelen.

    Mocht je interessen hebben in een losi, mijn truggy 1.0 gaat in de verkoop.....ik stop ermee.
    Heb net een nieuwe Tekin RX8 regelaar ( nog niet mee gereden ) neu 1515 motor, 5S hyperions (2x), 2 bodies, 3 sets banden, 1 losse velg set, nieuwe airbrushed body, berg onderdelen.....................
    Ik kom niet aan rijden toe met deze fijne wagen.
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Die lipo's heb ik erbij gekregen en ze zijn al verkocht. Ik heb zelf 3 Turnigy 4S 40C 5000mah packs. Die voldoen voor mij en het geld van die Orion kan ik best gebruiken voor de verdere opbouw van mijn buggy.


    Die Losi's zijn niet slecht hoor. Een Mugen is precies wel iets duurzamer dan Losi. Maar imo krijgt je auto nog altijd de hardste klappen op circuit. Bij gewoon bashen gaat er niet echt snel iets kapot, tenzij je op bomen knalt of echt 3m hoog jumpt.

    Het voordeel van Mugen is dat RC speedhouse bijna alles op stock heeft van Mugen en aanwezig is op wedstrijden. Ook zijn er nog veel andere rijders met Mugen dus kan je spares uitwisselen als je iets kapot heb en het niet bij hebt.

    Mugen is wel duurder dan Losi is spares. Bij Apex models in Engeland kon ik goedkoop spares krijgen voor me Losi.
     
  5. nvtuning

    nvtuning

    Lid geworden:
    7 feb 2010
    Berichten:
    32
    Locatie:
    belgium
    mugen staat vooral bekend om hun stevige wagens die weining tot geen spelling vertonen na toch wel lange tijd ermee gereden te hebben heb voordeel van mugen is ook nog eens dat 90% van no-nitro ermee rijd en dus onderdelen heel snel uitwisselbaar zijn op wedstrijden voordeel van hpi is idd de snelle leverbaarheid van onderdelen via shops
    maar zelfs al recreatie rijder zou ik voor een mugen gaan

    mvg nvt
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mugen is wel duur hoor Nvtuning. Voor een Mugen betaal je 525euro zonder banden of niks. Banden, conversie, zender, ontvanger, motor, regelaar moet je allemaal bijkopen.

    Met 1000euro kom je er niet hoor.
    Een vorza heb je rtr voor veel minder en dat is ook een goede wagen en waarschijnlijk iets goedkoper in onderdelen als mugen.
     
  7. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Nou, zaken als zender, servo's etc heb ik wel, dus da's ik niet zo'n probleem. Accupacks heb ik voldoende van de Revo (Turnigy's 4x 40c 5000mAh en 2x Zippy 30c 5800mAh) al zijn deze wel softpack, moet ff bekijken of ik die durf te gebruiken in een open bay.

    Maar we heben dus de :

    Inferno VE, welke ik redelijk speelgoed vind vergeleken met de anderen.

    Vorza, hoor daar eigenlijk alleen maar goede verhalen over ? Zender mag meteen weg.

    Hot bodies VE8, zowat dezelfde drivetrain als de Vorza, maar geen ATR of RTR. Iets
    andere opbouw qua motor, ESC etc als de Vorza, niet 100% uitwisselbaar.

    Mugen MBX6, kan daar zelfs op hun site nog weinig info over vinden?

    Losi 8ight, beetje de eerste echte electro 1:8 buggy ? Maar wel erg sterk geloof ik ?

    Vergeet ik nu nog een belangrijke ?

    Dan de opmerking met bashen.. Ik heb meestal meer brokken met bashen dan met circuit rijden :) Op circuit probeer je toch zo netjes mogelijk rond te komen en gaat het een stuk meer beheerst.
     
  8. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Ah van je lipo houd dat wel steek dan.

    kwa HPI en Losi die slijten vooral sneller dan Mugen.

    Een Mugen of een Xray zien er toch doordachter en simpelweg beter uit dan de rest imo.

    Kwaliteit kost.
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Snap niet goed wat je daar mee wilt zeggen ?

    Xray, hebben die er ook eentje dan ? Heb tijden indoor gereden met M18pro, ben wel gecharmeerd van dat merk.. Ff googlen :)
     
  10. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Da was aan SSI.

    Xray heeft natuurlijk een buggy. Xray XB808
     
  11. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Maar dat betaald zich wel dubbel en dwars terug in rijgedrag en kwaliteit ;)

    Ik doe met mijn nitro MBX5's (buggy & truggy) dingen waarbij je je met een HPI toch echt zorgen om brokken moet gaan maken..

    Delen van Mugen zijn ook niet duur en misschien nog wel goedkoper als bij HPI....
     
  13. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Vergeet 1 ding niet ... er bestaat geen MBX6E van Mugen dus je kan zoeken tot je een ons weegt maar die zal je niet vinden.

    Wat is het dan wel: Een Mugen MBX6 Nitro met een Conversie set!
    Deze conversie kan op verschillende manieren maar de praktijk heeft uitgewezen dat de Tekno conversie toch de beste is.

    Wat ga je dan allemaal nodig hebben:
    Mugen MBX6 Kit +- 500 Euri
    Tekno V3 MBX6 conversie +- 130 Euri
    1 of 2 servo's (afhankelijk of je ook mech brakes wilt) 70 Euri pst.
    2 Pinions (13T & 14T Long Shrank) 12 Euri pst.
    Esc + Motor +- 300 Euri
    Andere body bv Xray XB808 van Jconcepts +- 35 Euri
    En dan niet te vergeten bandjes, ontvanger, zender & accu.

    Als budget geen probleem is is deze bovengenoemde set zeker een aanrader wil je toch een beetje aan je budget denken neem een Forza ... dit is een Hotbodies D8 met een paar parts iets simpeler uitgevoerd maar zeker degelijk. Gooi hier 75 Euri aan parts tegen aan (andere spur, Pinion en een upperdeck plate) en je hebt een zeer betaalbare wagen goed voor bashen & cirquit.

    Afijn it's your party.
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Ok, da's een duidelijk antwoord, thx !

    Zal het topic niet verder 'vervuilen' met mijn persoonlijke vragen, al kan ik me voorstellen dat dit bij meer mensen een vraag is.
     
  15. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    mis ik toch de mooiste auto in dit rijtje ;-) KYOSHO - BK#1:8 EP 4WD INFERNO MP9e € 559,-en dat is dus incl. de conversieset..

    en dan een Orion setje erin natuurlijk... of wat anders..mag ook... :)
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  16. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Hmmm :) Die is inderdaad ook erg fraai ..
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Team Associated RC8b.
     
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Jeetje, de lijst wordt steeds langer .. Ik moet de volgende keer mijn huiswerk beter doen ;-)
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Mijn korte en ongezoute mening:

    Vorza : moet met enkele upgrades goede wagen zijn, heb zelf ook goede ervaringen met HPI (mijn Savage Flux)
    Losi : geen fan van dat merk, weet niet waarom
    AE : top wagen, erg robuust (heb zelf de truggy versie en die kan wel tegen een stootje ;))
    Mugen : top wagen met minder speling van AE (tenminste, mijn MBX6T vs RC8Te)
    Xray : top voor te racen, maar parts zijn lastig en duur
     
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik hoorde overlaatste dat Xray een beetje overhyped was.
    En AE en Losi zouden aan elkaar gewaagd zijn kwa kwaliteit als je mag geloven wat er op het internet staat.

    Nuja, heb nu zelf ook een Mugen en had Losi en die dingen zijn inderdaad wel beter kwa kwaliteit :D
     

Deel Deze Pagina