Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Heb je een pm gedaan...
    En inderdaad als die er nog is bij Shamrock, denk ik dat je niet een betere prijs gaat vinden... ;)
     
  2. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Traktion drive besteld voor m'n tekno mbx6 :D
     
  3. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Nope, Sham heeft geen voorraad meer en ook geen idee wanneer ze weer komen. Maar ik zou zeggen, rij een half uurtje door naar :

    HPI Vorza Flux RTR 1:8 Brushless Buggy Elektro H103421 - BUGGY-LAND.EU

    Nog 30 euro goedkoper :)

    Al zie ik net dat ze ook daar uitverkocht zijn...
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Dat half uurtje doorrijden en je bent je 30euro ook zo goed als kwijt haha :)

    Nee inderdaad de Vorza's zijn heel slecht leverbaar hoor...
    Overal adverteren ze ermee, maar qua voorraad zijn ze heel slecht te vinden!
     
  5. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Pk racing heeft ze in ieder geval staan in de winkel.
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Super :) hehe...
     
  7. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Ik moet me eingelijk ook maar even melden in dit topic ;)

    Jullie vergeten de HotBodies, ik heb het broertje van de HPI Vorza, namelijk de HB Ve8, erg goede auto ook (natuurlijk, omdat ik hem heb hahaha)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Nee hoor, die waren we niet vergeten :)

    Maar waarom zou deze beter zijn dan de Vorza ? Ze delen zoveel parts ..
     
  9. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    De layout en mech brakes :) Alles dichter tegen het centrum.
     
  10. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Even een vraagje, ik heb de HB lightning 2 pro evo en er zit zand in de banden. Ik had ergens gelezen dat je de gaatjes in de velg moest dichten en dan gaatjes moest boren in de band zelf van ongeveer 2 of 3 mm. Maar bij mij zit er foam in.. en dan ging het gaatjes boren niet lukken omdat het zand er dan toch niet uit kan omdat het foam in de weg zit. Dus dan is er nog een optie, namelijk de banden los maken, zand eruit halen en weer lijmen. Maar dan zit het zand er zo weer in.. Dus zijn er meer suggesties?

    En dan nog een vraagje, ik moet voor het onderdeel C8072 ( een as met daarop de 'wielas' waarop de wielmeenemer vast op gemaakt word) 50 euro dokken. En dan heb ik de helft van het onderdeel niet eens nodig..

    [​IMG]


    Ik heb het onderdeel nodig waar de pijl bijstaat, zover ik weet ( ik ga vanmiddag kijken of het echt zo is ) kan je dat onderdeel waar de pijl bijstaat eraf halen. Weet iemand of je dat onderdeel los kan kopen?

    greetz koen
     
  11. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    @Koeni stuur Pepe op No-Nitro.nl even een PB hij heeft dat vast en zeker voor je.
    (Is namelijk dezelfde als bij de D8)

    Gaatjes maken doe je met een ponstang en kan gewoon door het foam heen dus je hoeft je banden niet los te maken. Nog handiger:
    [​IMG]
     
  12. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    ok, zal ik doen. Volgens mij heeft mijn vader nog zo'n ding liggen, dus die ga ik even opzoeken zo. Heel erg bedankt hé.

    gr koen

    EDIT: hoeveel mm moet zo'n ponstang zijn?
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  13. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    gaatje van 2-3mm en je doet 2 gaatjes tegenover elkaar. Beste kan je dan de binnenste gaatjes afplakken. Als je het eventueel huidige zand eruit wilt halen kan je de banden heel voorzichtig iets opblazen met een kompressor en zo het zand eruit schudden (Let wel doe rustig anders is het boem :))
     
  14. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Koenie:

    Hot Bodies Axle (1) [HBS67402] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

    Daar staat dat onderdeeltje voor 6,79 dollar. Omdat ze in een envaloppe worden opgestuurd zal je ook niets bij hoeven te betalen, enkel even 2 weken wachten ;)

    @snoebel, de Ve8 is de best omdat ik hem heb.. haha (nee gein, onzin dus)
    Ik lees overal dat de Ve8 beter is voor wedstrijden en de Vorza beter is om mee te bashen. Achteraf gezien had ik ook liever een Vorza gehad maar ik wilde de auto zelf bouwen dus heb ik voor de Ve8 gekozen. Opzich een super relaxte auto maar ik loop wel vaak tegen het probleem aan dat alles zo compact gebouwd is. Accu's passen moeilijk en ik probeer net een upgrade te installeren, de "One Piece Aluminum Motor/Differential Mount" - groot probleem dus want de motor komt tegen de stuurstang of hoe noem je dat aan. Lekker waardeloos dus.. grrr hahaha
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  15. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Bedankt daan, zal even kijken of m'n vader het een keer wil bestellen. Eerst maar eens kijken of ik dat onderdeel van de as krijg;)

    gr koen
     
  16. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Wat ik gister zei: imbusje uit de as draaien, dan het zilveren pennetje uit de meenemer prikken en dan pak je de meenemer er zo af ;)
     
  17. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Euhmmmm VE8 is prima voor wedstrijden op zandbanen ..... op kunstgras of banen met houten schansen is de VE8 minder geschikt (en vandaar dat het alu chassis eraan zit te komen). Een forza kan met aangepaste gearing prima meekomen in de wedstrijden aangezien de Forza 75% dezelfde wagen is als de VE8 (Bijna alle onderdelen passen op elkaar).

    Wil je je VE8 hufterproof hebben kan je 2 dingen doen: Alu chassis kopen of een Tekno Hotbodies D8 conversie je kan nagenoeg alles zo overzetten.
     
  18. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Ik zag op een ander forum een foto van iemand die het HHH chassis had geupgrade, zag er goed uit moet ik zeggen. Betere verdeling van de componenten. De middendif zit dan ook echt in het midden. En een sterker frame natuurlijk. Ik denk dat ik die wel ga bestellen binnenkort.
     
  19. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Ik heb net gaatjes gemaakt in de band dmv zo'n ponstang met een 2mm gat, maar het rubber 'sluit' zich weer waar ik net zo'n gat gemaakt hebt. Maakt dat uit ? ( denk zelf van niet van er komen redelijk wat krachten op te staan en dan gaat die open ) en heb er 2 gaatjes ingemaakt, tegenover elkaar.

    gr koen
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Het moet een echt gat worden, dat heb ik wel bij mijn banden.

    @ daan, de meeste 1/8 buggy's en truggy's hebben het cdiff naar links of rechts om een betere gewichtsverdeling mogelijk te maken.
     

Deel Deze Pagina