Hallo heren,
Even voorstellen, Ik ben Roy, 21 jaar, in studeer burgelijk ingenieur en ik ben al een hele tijd met boten bezig. Omdat ik geen auto heb, is die boot naar de vijver meesleuren niet altijd even leuk & makkelijk. Dus heb ik maar eens besloten ook een auto te kopen omdat dat voor de deur kan & in het bos naast mijn huis, geen lange verplaatsingen meer dus.
Vorige week heb ik me een xray 808e buggy aangeschaft. Heeft me 400 euro gekost, wat ik eigenlijk een redelijk prijs vond aangezien je daar nieuw nog niet eens de auto als roller hebt. Er zaten 3 setjes banden bij. 1x onroad set en 2x banden met pinnetjes op dus ik neem aan dat die eerder voor offroad zijn. Ik neem morgen wat foto's van alles. Daarnaast hier op het forum juist nog een setje proline badlands gekocht & setje GRP banden. Daar wou ik voor nu even al mee doen wat de bandjes betreft. Foto's volgen!
Wat setup betreft, er zit een turnigy 15kg power servo in, stuurt goed vind ik zelf maar ik ben dan ook een beetje een leek op dit gebied. Verder zei de eigenaar dat er een hpi motor-esc combo opzat, 2200kv was mij verteld. Na wat opzoek werk heb ik de echte motor gevonden:
#101713 Flux Scream 1:8th Scale 1965 Kv Brushless Motor
Samen met de bijpassende esc:
#101712 Flux Rage 1:8th Scale 80amp Brushless Esc
Pinion is een 17T en spur een 42T, op 4s was me dit toch een beetje traag, dus een 5s ingelegd, ging al wat beter vooruit, zo'n 70km/h, maar 6s wou de regelaar niet nemen. Na het opzoek werk dus gevonden dat hij maar tot 4s aankan. Een beetje jammer dus want het mag me wel iets sneller. Ik heb dus een 19T, 20T, 21T pinion besteld van Robinson Racing.
Nu hier mijn eerste vraag, of ik hier al een beetje juist zit?
Naast dat valt het me wat op dat de vering niet echt stijf is, heel zwakjes zelfs. Ik heb er al stijvere veren op gezet maar het wordt niet super veel beter, ik denk dat er nieuwe olie in de shocks moet maar welke moet dat juist zijn??
Nog een derde vraagje, ik zou de auto graag toch upgrade met een 6s system. Ik had gedacht ofwel, ergens een esc te kopen (nieuw/2dehands) die 6s aankan maar geen idee of de motor dat houdt. Oftewel een gehele nieuwe combo en dat zet ik de huidige wel hier te koop. Ik had misschien aan een MMM combo gedacht. Wat zijn hier zoal de bedenkingen over?
Als er iemand nog goede tips heeft voor een beginner als ik wat betreft nazicht van de auto. Bijvoorbeeld, hoe kan ik die het best schoonmaken? Met perslucht heb ik al gelezen? Of wat er zoal qua onderhoud aan moet gebeuren?
En voor dat iemand het aanhaalt, ik ben volop bezig dit topic door te lezen hoor
Bedankt & groeten,
Roy