algemeen associated t4/b4 topic

hallo,

hierbij het algemene associated t4/b4 topic.

associated-rc10t4.jpg


hij komt in drie uitvoeringen, de rtr

7022..t4.jpg


en twee kit versies, de factory team, en de gewone team. de factory team gebruikt meer aluminium delen, en de plastic delen zijn lichter omdat er carbon doorheen zit.

ftt4_topview.jpg


meer info: http://67.199.85.166/ae/t4/t4_home.php

post hier dus al je suggesties, tips/tricks, zoals:

set-ups
nuttige hop-ups
je eigen foto's
etc. etc.

of wat je ook maar bedenkt, als het maar over de b4 of t4 gaat.

set-up sheets zijn hier post hier dus een pdf'je met de setup als je wilt.

t4 zwakke punten:

post hier wat een zwakke plek is, of discussier erover dat het niet zo is.

- tot nu toe front shocktower snel kapot.
more coming up


nuttige hop-ups

post hier alle nuttige hop ups,f discussier erover dat het niet zo is.


handling:
- losi slipper

stevigheid:
- rpm wide front bumper
- b44 hubs ( voor grotere lagers)
- ceramic diff balls
- losi ball cups en studs

snelheid:

- ceramic bearings ( wel erg duur )



more coming up! nu eerst volspammen.
 
Laatst bewerkt:
Als jij er een waardige topicstart van maakt lijkt een algemeen T4 topic een goed idee.

RPM Wide Front Bumper = goede investering ;)
 
oke, dan wordt dit een algemeen topic. eerste idee is binnen: een RPM bumper thanks! post hier dus al je suggesties, tips/tricks, zoals:

set-ups
goeie hop-ups
je eigen foto's
shocks
differentielen

of wat je ook maar bedenkt. laten we het slash topic inhalen ;)

m.v.g.
arthur

p.s. heb er ook maar b4 bij gedaan, is vrijwel identiek toch?
 
Wat ik aan m'n B4/S2 veranderd heb:

- Losi dempers
- Losi ball cups en ball studs
- Losi slipper
- Ceramic diff balls
- Ghea Racing front bulkhead
- B44 hubs
- ...
 
Lekken is niet het grootste probleem, het evenwaardig vullen ervan wel.

De Losi slipper is iets constanter en heeft een grotere 'sweet spot', is dus ook makkelijker.
 
Ze hebben geen RPM arms die direct op een T4 passen.....:(
Kimbrough spur is totaal niet nodig alleen wel de mesh goed afstellen.

Mijne is FT met RPM ballcups.

Losi shocks zijn niet nodig.
Het is gewoon een kwestie van oefenen met de assos:P

Wat voegen die B44 hubs toe potlood? Grotere bearings?
 
Laatst bewerkt:
de armen van de GT2 passen. dan moet je wel ook nog een setje outer-hinge pins van de gt2 kopen. op e-bay is ales bij elkaar ongeveer 14€ inclusief shipping.

maar is de sur stevig genoeg tegen alles? en sluit de originele cover goed genoeg, of ook maar de RPM variant mee bestellen? ( ziet er iig steviger uit)
 
weet ik, maar ik bedoel het ook niet als hop/up. ik bedoel het als reserve. ik denk dat er echt wel een spur sneuvelt.
 
ok, klinkt goed. als je al die verhalen hoort over gestripte spur´s... ) p.s., ga er wel mee bashen, scheelt ook nog wel.)
 
startpost aangepast.

voor nieuw leven meteen een vraagje, is een aluminium shocktower zijn geld waard? mijn eerste shocktower is gesneuveld.
 
Nee, ze zijn lelijk en kosten hetzelfde als enkele plastic shocktowers, die je normaal gezien maar moeilijk stuk krijgt. Bovendien is er aan alu een belangrijk nadeel verbonden: het plooit en stuurt de impact van een crash door, maar breekt niet. Ik heb liever dat het breekt en je voor 5 euro kosten hebt dan dat het plooit en een auto met vreemd weggedrag veroorzaakt of de impact doorstuurt naar het chassis en dergelijke, met meer kosten en sleutelen tot gevolg.
 
Back
Top