Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Net even uitgerekend, als je uitgaat van 93/32, wat net zou moeten passen, en je neemt nieuwe banden met een diameter van circa 62 mm, dan kom je op een rollout van 67,02 mm, dan kom je dus al een heel eind.

Marcel

Op de F103 met originele steun (de paarse, auto van Anouk) heb ik ook 37/93 kunnen plaatsen. Alles origineel Tamiya en geen modificaties.

De laatste wedstrijd reed ik eerst met 29/93, daarna met 30/93 en Marten reed volgens mij met 31/93. Ik reed met bandendiameter 59.5.

Groet,
Marcel

Hey Onno, als jij meteen had verteld dat jij het bent ;)
Leuk dat je voor de F1 hebt gekozen, dus we hebben jouw twijfel weggenomen ;-) Banden is makkelijk, de Koe heeft alles leverbaar wat je moet hebben. En anders is er altijd wel iemand die even wat wil lenen. Dit weekend bouwen? Rijden zul je bedoelen! Op de open dag!!

Op Deventer rijden we met de 32t rond de 70mm en met de Carson rond de 55mm

Hey Marten,

Ik heb erg zitten twijfelen tussen een stock auto en een formule 1 auto. En het was eigenlijk de bedoeling om pas volgend jaar over te stappen naar een andere klasse. Maar afgelopen zondag voelde ik me niet echt op mijn plaats in de tt-01 klasse :(. En helemaal toen ik jullie afgelopen zondag zag rijden wist ik het eigenlijk al wel. De stock klasse is ook erg leuk maar dat werd me gewoon te duur. En ik heb jaren geleden met erg veel plezier met de f103 gereden (die ik dus niet meer heb) dus de keuze was snel gemaakt. Ik kom zeker op de opendag rijden, alleen zal dat nog met de TT-01 zijn. De F104 is nog niet binnen. Hopelijk komt ie vandaag. Maar dan nog krijg ik hem niet rijdend voor morgen.

Groeten
Onno

Leuk dat je F1 gaat rijden op Deventer Onno, ik snap dat je je meer op je plaats voelt bij ons in de klasse als in de klasse waarin onze kids rijden ;-) Overigens vind ik het wel heel leuk dat de TT-01 een opstapklasse voor de jeugd lijkt te worden, ze kunnen er goed mee leren rijden!

Groet
Marcel

Overigens vind ik het wel heel leuk dat de TT-01 een opstapklasse voor de jeugd lijkt te worden, ze kunnen er goed mee leren rijden!

Groet
Marcel

Zeker weten. Dit is een goede zaak. Alleen wist ik dit niet voor ik aan de TT-01 klasse begon.

BTW, de postmevrouw heeft zojuist de f104w afgeleverd. Dus ik ga vanmiddag lekker aan de bouw. Helaas zal ik morgen er nog niet mee kunnen rijden. Ik heb nog geen servo en regelaar ervoor. Die komen volgende week pas.
Dus morgen ga ik de kids nog even lastig vallen met mijn tt01 :P

Haha, een concurrent minder voor mijn zoon Max in de TT-01 ;-) (je weet wel, die knalgele Suzuki SX4) Maar heel leuk, de F1 wordt zo de grootste klasse in Deventer! Mooi dat de F1 weer helemaal terug lijkt te komen.

Groet,
Marcel

Op Deventer rijden we met de 32t rond de 70mm en met de Carson rond de 55mm

Hey da's interessant. Ik zou verwacht hebben dat de verplaatsing voor se 32T wat lager zou zijn ivm het wat kleinere circuit; 70mm is ook waar we op Apeldoorn zijn uitgekomen voor die motor.

Ach, je kunt rekenen of niet... schaam me dood. 59,5 met 93/30 is een verplaatsing van 60,3 en geen 70 :hammer:
Dus je hebt gelijk, Deventer is verplaatsing lager dan Apeldoorn

Hoi

Ik heb mijn F104w bijna af. Dank jullie voor alle tips en adviezen. Als ik de laatste dingen binnen heb (servo en de regelaar) dan zal ik hem af maken en eens kijken hoe die rijdt. Voor nu kan ik jullie alvast de body laten zien.
De helm zit op deze foto's nog los erop. Hij moet nog gespoten worden. Ik weet alleen nog niet helemaal hoe ik hem ga maken. Maar dat gaat goed komen. Ik ben benieuwd wat jullie van deze kap vinden. Ik ben er zelf tevreden mee.

GroteFoto-IVQMTSAN.jpg

GroteFoto-4AP4SIQA.jpg

Ziet er mooi uit Onno, lekker herkenbaar, is altijd goed als je aan de auto kunt zien tegen wie je rijdt in de race, zie je in Deventer!

Groet,
Marcel

Die gaat lekker opvallen op het rechtte stuk Onno. Veel plezier ermee straks.
Jimmy ( mijn zoon ) heeft hem in het wit, :-)

fhjoto.jpg

gr. Eddy

over moois gesproken, in de usa zit iemand (f1 paintlab) die erg mooie projecten heeft, wellicht al bekend bij jullie, maar dit is een laatste project van hem:

aabe8d1d.jpg

0a50154e.jpg

Ziet er mooi uit Onno, lekker herkenbaar, is altijd goed als je aan de auto kunt zien tegen wie je rijdt in de race, zie je in Deventer!

Groet,
Marcel

:D Jij bent wel heel optimistisch als je denkt dat je tegen mij moet racen. Ik zal voorlopig nog wel een behoorlijk stuk achter jou aan rijden ;). Maar ik zal netjes aan de kant gaan als je me lapt. lol

Die gaat lekker opvallen op het rechtte stuk Onno. Veel plezier ermee straks.
Jimmy ( mijn zoon ) heeft hem in het wit, :smile:

Hmm, wit was bij mij ook een van de opties. Goed dat ik dus voor geel ben gegaan. Twee dezelfde auto's op de baan lijkt me wat verwarrend. Maar het staat hem wel goed dat wit.

Voor de helm heb ik trouwens ook al een aardig idee. Ik wil proberen de oude helm van Doohan na te maken.

rr4doohan1.jpg

groeten
Onno

Back