Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Roche RC Rapide F103/F104 conversion kit

Bron REDRC.NET 3 feb 2012

RocherRapide-1.jpg

Roche RC has released the Rapide, a F103/F104 conversion kit. The wheel base is based on the F104 as 270mm, with a selectable width of 187mm (F104) and 200mm (F103). With a newly designed motor mount set, the width between the left & right mount is wider than the Tamiya original by 5mm meaning the main drive shaft bearing is closer to the wheel adaptor. At the back there is a simple design with adjustable “U Plate” rear suspension and there are different thickness “U Plate” to setup for different track condition. A narrow main chassis design makes it more stable with faster corner speed and moreover the chassis is compatible with Tamiya F104 bodies.

RocherRapide-2.jpg

RocherRapide-3.jpg

RocherRapide-4.jpg

Halewijn

als je een F1 wilt rijden ga dan voor de serpent f110 ;). Een voorkant die normaal caster en camber kan instellen en zo te zien zijn optionele casterblokken zoals 5 of 10 graden casterblokken ook geen probleem.

Zo te zien zijn het tamiya achtige velgen dus zal wel een hex adapter zijn.

ps:
wellicht heef Serpent de hex adapter demontabel gemaakt zodat je brede banden kan rijden. Ik zie dat de hub en hex adapter niet uit 1 stuks zijn.... tenminste de foto zou zoiets vermoeden.

Zo te zien op de foto's is het idd een F103/F104 wielsysteem. Niks verkeerds mee, dan zijn er genoeg knappe velgen voor te koop.

Ik heb mezelf een F103 aangeschaft,
Omdat er in de lokale club enorm veel rijden en men kameraden rijden er nu ook mee.

Ik ben opzoek naar leuke bandjes, mij hadden ze gezegd dat Xceed bandjes 'de beste' zijn maar ik denk dat dat echt afhangt van ondergrond.
Ook had ik de vraag met welke motoren jullie hier reden?

Nu rij ik indoor en vanaf april ga ik terug op grote buitencircuits rijden.

Bedoeling van de wagen is echt puur om te trainen, geen wedstrijden.
Momenteel steekt er een formula tuned 32t motor in maar vind deze nog wat traag naar mijn zinnen..

Tips hoor ik graag!

Hey Olii,

Wij hebben goede ervaringen met GP-Speedtires met 40/42SH voor en 30/35Sh achter.
Motoren die wij in de DTC gebruiken is de carson cup machine.
Wij mogen dit jaar ook de Tamiya Formula tuned gebruiken.
Deze motor mag dan niet snel lijken maar heeft een behoorlijke berg koppel waardoor je hem groter kan vertanden zonder problemen.
Zorg er voor dat de auto iets lager voor staat als achter en laat de banden niet te groot.
Dit heeft wat negative invloeden op de rijeigenschappen.
Voor de rest ligt het aan de ondergrond waar je rijd en hoe groot de baan is.

mvg Roy

Wil nieuwe banden bestellen voor aankomend jaar, maar nu kwam ik dit tegen: ,,GP Speed Tires ( Donuts ),,. Wat betekent ,,Donuts,,?

Your welcome.
Misschien heeft de heilige koe ze compleet op velg?
Welke shore zoek je?
Misschien dat ik nog een besteld nummer kan achterhalen.
Tenminste als het voor de F103 of de F104W is

mvg Roy

Your welcome.
Misschien heeft de heilige koe ze compleet op velg?
Welke shore zoek je?
Misschien dat ik nog een besteld nummer kan achterhalen.
Tenminste als het voor de F103 of de F104W is

mvg Roy

Ik woon vlak bij de koe Roy, dus ga ze van de week ff halen.

Wat ik heb begrepen veranderd er niet veel.
Je mag zowel de Carson cup machine motor gebruiken als de Formula tuned 32T.
De 32T word alleen geen handout motor en er word gecontroleerd of de Tamiya borsteld worden gebruikt.
De motor draait minder toeren maar heeft veel meer koppel en van wat ik heb begrepen kun je hem veel zwaarder vertanden.

mvg Roy

Tuurlijk, mits het reglement me niet te gek wordt, :rolleyes:

Back