Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Zeker weten:)
Daarom heb ik er ook 1(de pro in W config dan) klaar gemaakt voor dit seizoen en dan eens goed vergelijken tijdens testen wat er nu lekkerder rijd.
Volgend jaar zijn we bij de DTC wat ik heb begrepen verplicht om met de F104 te rijden:(.
Ik heb helaas nog geen officieel regelement gezien van de DTC.

mvg Roy

Zeker weten:)
Daarom heb ik er ook 1(de pro in W config dan) klaar gemaakt voor dit seizoen en dan eens goed vergelijken tijdens testen wat er nu lekkerder rijd.
Volgend jaar zijn we bij de DTC wat ik heb begrepen verplicht om met de F104 te rijden:(.
Ik heb helaas nog geen officieel regelement gezien van de DTC.

mvg Roy

Ik bedoelde de X1 Roy, de Pro/W heb ik zelf ook.;)

IMG_0058.jpg

Nu nog even ombouwen naar een W.:D

Lijkt net alsof de t-bar doorloopt naar voren terwijl die in het midden vastzit.?

Laat maar is gezichtsbedrog van dat accuklepje den ik:sleeping:

Als je de hart lijn van de T-bar volgt naar voren, dan zit hij aan beide zijdes met een schroef vast die in de post zit waarop ook het topdek weer op vast zit.
Achter zit hij met 1 schroef vast net zo als de F103.
Deze schroef laat ik weg ivm een soepelere T-bar creeren.
Gelukkig kan dit ivm de voorste bevestiging:cool:.
De rubber ring die tussen de T-bar en de batteryholder zit(aan de achterzijde) vervang ik door een damper cushion van de Tamiya shocks.

mvg Roy
full

Lijkt net alsof de t-bar doorloopt naar voren terwijl die in het midden vastzit.?

Laat maar is gezichtsbedrog van dat accuklepje den ik:sleeping:

Laatst bewerkt door een moderator:
……Volgend jaar zijn we bij de DTC wat ik heb begrepen verplicht om met de F104 te rijden :(……Ik heb helaas nog geen officieel regelement gezien van de DTC…..mvg Roy

Bij mij staat er iets anders op de mail, sowieso alle versies van de F104, maar ook dat is tegenwoordig een wijd begrip, aangezien Tamiya steeds weer met nieuwe vreemde varianten op de proppen komt, al dan niet met een link naar het verleden (zoals bv naar de F103)…..

Er komt wel in de toekomst een extra paragraaf, oa in het F1 reglement, zo is mij verteld…..mogelijk dit seizoen al….voorlopig kan je zover ik weet nog wel een paar seizoenen, “doortuffen” met bv de F103 bij de DTC, als je dat zou willen…..

Maar goed, effe op het officiële reglement wachten, dan wordt meteen allemaal duidelijk voor iedereen…..het ligt iets genuanceerder als nu geschetst word……

Volgens mij hebben alle DTC rijders van afgelopen seizoen dit mailtje gehad??
Of had je daar niet aan mee gedaan?

mvg Roy

Dit staat in de mail, die de meeste rijders van 2011 hebben gehad:

Voor 2013 willen we het volgende doorvoeren:
* Vanaf 2013 geen M04 meer toegestaan
* Vanaf 2013 alleen f104 versies in het klassement (f103 kan wel meerijden voor dag overwinning)
* Vanaf 2013 brushless motor 21,5t introduceren voor F1 (waarschijnlijk Speedpassion citrix in combinatie met speedpassion ultra sportsman V3 21,5t)

Dus in 2012 gewoon de F103, en in 2013 ook, maar dan alleen voor de dagresultaten.

Voor 2012 geldt het volgende:

F1:
* Minimum gewicht van 1050gr.
* Motor: Carson Cupmachine of Tamiya Formula tuned 32t.
* Formula tuned 32t alleen met originele borstels van Tamiya (T in borstel)
* Tamiya motor is geen handout. Eigen motor rijden.

Marcel

In de mail staat:

Hieronder een samenvtting van de veranderingen, het lijkt ons niet nodig om voor elke regel de
argumenten aan te geven of om er wild over te gaan discusieren, maar we willen wel een beetje
polsen hoe men er over denkt.

Reacties dan ook graag kort en bondig, Het liefst ja prima allemaal goed of nee hier kan ik niks mee omdat..

Men staat dus nog open voor suggesties.

Marcel

Iedereen waarvan een email adres van bekend was, heeft denk ik dit mailtje gehad zover ik begrijp, het lijk mij ook niet moeilijk om de tekst te begrijpen, men staaft ex DTC rijders om te zien of men op de goede weg is voor het komende seizoen, hier kan/kon je een persoonlijke reactie op insturen, indien gewenst. Van die gelegenheid heb ik ook gebruik gemaakt, en ook een reactie op ontvangen, dit heeft iedereen kunnen doen die de mail heeft ontvangen, tja als je niet goed leest of niet reageert, dan heb je misschien een kans laten liggen om je wensen kenbaar te maken, daar kan ik ook niets aan doen…..

Daarnaast heeft men een prognose geplaatst over te toekomst wbt de richting waar men aan denkt naar toe te gaan. Het is een schot voor de boeg omdat hier kennelijk om gevraagd is vanuit de DTC rijders kamp, publiekelijk hierover discuteren heeft dus geen enkele zin.

Het definitieve reglement zal best wel een keer verschijnen, met nog wat aanvullingen die nog in het vat zitten, welke nog niet voor het grote publiek zijn….. ik beperk mij dan ook met het geen wat iedereen heeft toegestuurd gekregen.

Gisteren Op Mach Indoor Matthijs met zijn F104 X1 gefilmpt.

Zie hieronder het resultaat;

Halewijn

Laatst bewerkt door een moderator:
lol, die kleur gaat er straks ook af, heb al nieuwe decals voor een 2011 wagen liggen, nu alleen nog even tijd en zin om een f60 body weer te gaan monteren, afplakken, spuiten etc...

Ik reed daar met het ETS setje (cirtix regelaar, 21.5 SP sportsman motor en ETS Roche Silverback shorty lipo). Ik ben nog niet zo heel overtuigd van de lipo, daarnaast krijg ik totaal geen rem in deze combinatie. Komende tijd even verder experimenteren, het lijkt erop dat de dragbrake wel werkt ;-)

Back