Algemeen HPI MT2 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rc-ownd, 29 apr 2007.

  1. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    Ik heb dit topicje nog nergens gezien hier op dit forum. Dus bij deze :D

    En ook vooral omdat veel mensen een MT2 hebben, het is gewoon een goeie bak :lol:

    Laat hier van alles horen en zien van je MT2, filmpjes, foto's, meningen, mods enz :lol:



    Veel plezier :)


    Mvg Liu
     
  2. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    Zal ik dan maar beginnnen :D?

    Ow hier een bouwverslag van mijn auto!!

    Ik heb een mt2 18ss versie

    Zo zag hij eruit!!:
    [​IMG]

    hier mijn custom made upperdeckt uit 2 mm dik alu traanplaat. Hierdoor is het chassis veel stijver geworden en er is ruimte voor dual disk :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Er zit geen motortje op, dees is namelijk kapot (R.I.P). Maar ik heb een flinke bestelling gedaan via towerhobbies. Waaronder de OS. CV-RX .18, ths pijpje, 3 stage filter enz enz;)


    Liu
     
  3. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Niet een specifieke mt2 vraag maar...Waar kan je die hoesjes voor om je shock kopen?
     
  4. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    Ik zou het niet weten, ik heb ze namelijk zelf gemaakt :D

    Simpel, je koopt lycra (flexibele stof) op de markt bij mij koste het iets van 3 euro voor een ONGELOFELIJK grote lap. Je pakt je spring(veer dus niet je hele schock) en je maakt een kokertje waar je veer inpast. Dan knip je het uit(ong 1 cm langer aan elke kant van je veer), je draait je het kokertje binnenste buiten en voila :)
     
  5. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Of je kunt kant en klare shock-socks kopen op Ebay, zoals ik heb gedaan voor mijn savage :)

    Ik zal binnekort eens wat foto's en mods van mijn mt2 posten.

    Mvg
    Sander
     
  6. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
  7. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    Lol, ik was even op een amerikaanse forum aan het kijken :

    4 takt MT2 :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    Zo'n 4 takt motor is echt langzaam, maar wel sterk ;)

    Ziet er wel vet uit
     
  8. l4rsie

    l4rsie Guest

    zo'n 4-takt heeft maar 0.5pk (een goede), maar ongelooflijk veel koppel waardoor je heel zwaar kan vertanden
     
  9. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    Niemand zin om zijn mt2 te laten zien? :D of vragen heeft? 8O


    Dit is egt niet te geloven :D, ik had zand in mijn motor vandaar dat ik niet kan rijden. Dus ik heb gisteren met mijn vader het motortje uitelkaar gehaald, zand eruit gespoeld, helemaal schoongemaakt. En nu, hij doet het weer, veeeeeeeeeeeeel minder compressie maar toch :D, hij heeft echt (dit meen ik) nog nooit zo goed gelopen.Ja dit was mijn eerste motor heb ik dus veel van kunnen leren ;):D, het gaat trouwens om de 18ss motor. Totdat vanmiddag ik een klein sprongetje nam, en hij maakte een 3 dubbele achterwaardse salto met een halve schroef :D. En toen veloor ik mijn band :lol:. Beetje zoeken, en ik had me hex weer gevonden :). Nu kan ik dus weer gewoon ff rijden ;) :D.

    Ach een deze weken komt een OS cv-rx motortje binnen, en kan dees als backup :D
     
  10. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Hoe heb je je motor doorgespoeld?
     
  11. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    eerst met wat water, toen een hoop nitro, en toen een berg afterun :). Ookal is dit niet de goeie manier (diesel) ik heb het zo gedaan ;).
     
  12. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Oke, maar gooi je het er gewoon in, of spuit je het op de 1 of andere maniier erin??
     
  13. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    gewoon met mijn vulfles hard in het hele motortje en alle onderdelen gespoten ;), beetje overal tussen spuiten :). En gewoon heel het motortje uitelkaar halen, en dan in het water gemieterd ;) en weer met benzine, en da inelkaar gezet + afterun (best veel) in gegooit.
     
  14. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Hey,

    Hier een link naar het topic van mijn mt2 met nieuwe custom carbon radioplaat:

    Klik

    Mvg
    Sander
     
  15. HPI MT2

    HPI MT2 Guest

    ik heb een gewone MT2 gekocht maar heb dan mijn motortje kapot gereden en nu heb ik een LRP motor gekocht (3cc). ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind dat de MT2 niet goed remt. kom dat door servo of ligt dat aan mij. ik heb ook al een ander buisje aan de rem gedaan dat helpt een beetje maar is ook niet zo goed. ik heb er al 5L mee gereden en al een paar keer serieus over kop gegaan zou het aan de servo liggen? als ik wil da hij goed remt dan sleept mijn remschijf. ik heb ook gezien dat mijn remschijf niet helemaal vlak is aan de zijden waar hij remt als iem. een oplossing weet zeg ed AUB.

    greetz
     
  16. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Als de rem slipt kan er vet vet/olie op zitten :( . Moet je hem even demonteren en ontvetten, kijken of dat helpt!
     
  17. HPI MT2

    HPI MT2 Guest

    dat heb ik al geprobeerd maar het hielp niet. zou het beter zijn als ik een plastieken remschijf steek
     
  18. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Het beste is een metalen remschijf van een andere auto (1/8 buggy) in combinatie met remvoering.
     
  19. HPI MT2

    HPI MT2 Guest

    een MT2 is toch een 1/10 van schaal. dus een 1/8 zal toch te groot zijn voor daarop
    greetz
     
  20. rc-ownd

    rc-ownd Guest

    Als je het zo bekijkt dan past het niet nee.

    Maar zelfs al is een auto 1/8 dan kunnen er net zo grote onderdelen als bij een 1/10 in zitten(ligt er aan wat). Remschijven bijvoorbeeld wel deze:
    http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCVW3&P=7 zouden als het goed is passen (ik heb ze besteld daar dus ze zouden binnen ong 2 weken binnen zijn dan hoor je t wel :D)
     

Deel Deze Pagina