Algemeen HPI MT2 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rc-ownd, 29 apr 2007.

  1. blackie

    blackie Guest

    mijn MT2

    [​IMG]

    [​IMG]

    als je deze hebt kun je het beste de STANDAARD koppelingschoentjes en de veer die eromheen zit vervangen door de koppelingshoentjes en de veertjes van de 18 SS uitvoering
    deze racekoppeling met 2 veertjes inplaats van 1 zijn dikker dus pakt later de clutchbell dus meer power en sneller

    STANDAARD
    [​IMG]

    BETER

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2008
  2. GingerMt-2

    GingerMt-2 Guest

    he superpikkie,

    heb jij op je mt-2 een 2 speed transmission
    ik wil er graag een op mijn mt-2 installeren.
     
  3. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Euh.. als we jouw verhaal moeten geloven, moet je die bovenste nemen, die pakken toch echt meer materiaal mee dan die onderste hoor...
     
  4. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Beetje late reactie, maar ik had mijn seizoen al gesloten ;).

    En, nee ik heb geen 2 speed erop, sorry. Volgens mij kan je ook niet meer fatsoenlijk jumpen als je eentje op hebt zitten omdat ie dan steeds los schiet ofzo. Dat lijkt me niet wat. Je kan er beter een dikkere motor opzetten, als je wat meer power wilt denk ik.
     
  5. wildcard

    wildcard

    Lid geworden:
    19 feb 2007
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb ook een hpi MT-2. is inderdaad geniaal karretje. Niet echt veel problemen mee gehad. Alleen een keer mijn diff. achter naar zijn grootje geholpen, maar de was mijn eigen schuld. ohja, ook een nieuwe motor. Orginele ook kapot (ook eigen schuld) Heb er nu een LRP Z.18S in liggen. Hij gaat als een wilde, alsof de duivel zelf hem op de hielen zit. Ik heb er ook een on-road setup voor. andere shock's (dikkere olie) en bandjes met straatprofiel. Gewoon om eens te kijken wat dat karretje op het asfalt doet, en dat doet die niet onaardig. Zijn er ook nog andere kappen te krijgen voor de MT-2?
     
  6. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Dat orgineele t1.5 motortje kan ook niks hebben, die heb je indd. binnen no time naar de bliksem.

    Jazekers wel, kijk maar eens op de site van HPI. En als je van het betere knip en plakwerk houd dan zijn er nog veel meer kappen passend te maken op je MT2, kijk maar eens op deze site: (Alle afmetingen van de bodies staan erbij)

    Tower Hobbies AdvancedSearch Results

    Ik heb zelf de Ram body van HPI erop, kiek maar eens in mijn fotoalbum.
     
  7. Bob-mt2

    Bob-mt2

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    5
    Locatie:
    dr88
    welke site raden jullie aan om mijn alu onderdelen te kopen voor mijn mt2. Ik heb nu rcmart.com daar ben ik 145 euro kwijt en dan heb ik alles van aluminium, kan het nog goedkoper of is dit juist duur.

    (ga er ook een dikkere motor op zetten zit te denk aan een big block dan gewoon chassis aanpassen, kan dit en wat raden jullie aan?)

    ik hoor het wel
     
  8. Lugnut

    Lugnut Guest

    Hallo,

    Ik heb er 1tje besteld en nu is mijn vraag zijn er al onderdelen die ik moet vervangen die slecht zijn??

    Ik heb wel gelezen dat de kans bestaat dat niet alle schokdempers vol zitten en dat de stuur servo niet alles is?

    Zijn er nog sites in nederland of het buitenland waar je het beste onderdelen kunt kopen......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2009
  9. Eewokney

    Eewokney Guest

    ey iedereen
    gister heb ik een stukje plastic van me uitlaat gereden xD
    dat stukje waar de rook uit komt, nu zit er zegmaar een gaatje in me uitlaat, eve groot als wat het anders was maar nu zonder slurf naar buiten zegmaar xD
    Maargoed ben nu opzoek naar nieuwe uiltaat, en liefst eentje die ook wat meer uit het motertje weet te halen, ik lees op I-net dat uitlaat performence kan verhogen, al ik niet zozeer snap hoe dat kan maargoed,

    eerste uitlaat die ik tegenkwam was deze :
    Beat Your Truck - Tsias Nitro Devil Exhaust Pipe - PRODUCT REVIEW

    hij zit achterop ipv aan de zijkant wat me mischien wel beter lijkt aangezien de auto dan minder vies word van de rook?
    er word aangegeven dat de uitlaat de performence boost in de mid-range, kweet nou niet zeker of die op high speed nou hetzelfde vermoge heeft als de dafault of lager,

    wat vinden jullie hiervan?
    hebben jullie nog uitlaten waar jullie happy mee zijn?

    cheers !
     
  10. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Ik heb geen ervaring met die uitlaat. Maar voor zover ik weet geeft hij ongelovelijk veel extra power ten opzichte van je orginele pijpje, vooral onderin de toeren.

    Of het een goed idee is om hem aan te schaffen is weer een ander verhaal. Dat hangt af van hoe je MT2 er nu bij staat in verband met de power die op je aandrijving komt te staan.
     
  11. Eewokney

    Eewokney Guest

    zal ik dan gewoon de standaard uitlaat bestellen?
    of heeft er iemand advies over wat voor uitlaat er zal passen die ook een boost in performence heeft?
     
  12. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Zoals ik al zei, dat hangt af van de staat waarin je MT2 nu verkeerd.

    Enne, bijna alle 1:10 uitlaten zullen passen. Zolang ze op dezelfde manier als je orginele uitlaat aansluiten op je bocht. Welke je erop zet, dat kun je het beste even zelf uitzoeken natuurlijk.
     
  13. Eewokney

    Eewokney Guest

    dit is dus qestie van trial and error, eentje bestellen en kijken hoe die gaat?
    maar ik neem aan dat er andere MT2 rijders al wat dingen geprobeert hebben?
    voor de rest is mijn auto nog geheel standaard van de 18ss versie
     
  14. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Als jij dat wilt kun je dat doen ja ... :rolleyes:. Ik zelf zou eerst even uitzoeken wat voor een uitlaat het precies is voordat ik zomaar iets aanschaf ;).
     
  15. Eewokney

    Eewokney Guest

    uitlaat

    mischien kan je me een beetje opweg helpen,
    wat heb jij aan je motor zitten dan? nog de standaard die bij uw mt2 versie kwam, of heb jij al een keer rondgezocht, ik heb wat zitten googlen maar ik kwam niet echt ergens
     
  16. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
  17. basdeglopper

    basdeglopper

    Lid geworden:
    19 feb 2007
    Berichten:
    36
    Locatie:
    amsterdam & arnhem
  18. basdeglopper

    basdeglopper

    Lid geworden:
    19 feb 2007
    Berichten:
    36
    Locatie:
    amsterdam & arnhem
    Mijn MT2

    hier mijn mt2 die overigens te koop staat, het is een 18ss+ met G3.0 motor bijna vol aluminium
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. aadje93

    aadje93

    Lid geworden:
    25 feb 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Benschop
    wat wil je voor je MT hebben??

    En weet iemand mischien of er ook een 2/4takt motor beschikbaar is voor MT2 zodat ie op normale benzine kan lopen(met olie uiteraard)
     
  20. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina