Algemeen HPI MT2 topic

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
een stabilisator gekocht?

Die houd je auto in balans in een bocht en houd alle 4 de bandne zo veel mogelijk op de grond. Dus heeft zeker zin!,

Mooie MT2 hoor ;), wel kijken naar je TWV omdat je nou grotere banden hebt. Dan kan het motortje meer moeite krijgen. Goed naar je temeperatuur kijken ;)

Gr,

een stabilisator gekocht?

Die houd je auto in balans in een bocht en houd alle 4 de bandne zo veel mogelijk op de grond. Dus heeft zeker zin!,

Mooie MT2 hoor ;), wel kijken naar je TWV omdat je nou grotere banden hebt. Dan kan het motortje meer moeite krijgen. Goed naar je temeperatuur kijken ;)

Gr,

Hoii
Ja de stabilisator`s zitten erop,heeft niet veel verandering gebracht voor mijn gevoel,maar-ja,staat wel grappig ;-)
En de banden,zijn groot he?,maar de motor(T15) komt niet meer op toptoeren,zelf met een 13 tand`s pinion erop niet!!,iemand een idee welke motor sterk genoeg is??(denk zelf aan een 3,5cc van PK-Racing..)
Verder wil ik een rol-cage monteren,kijken of die er nog stijver van wordt(bodemplaat buigt nog wel,voor mijn gevoel),want de aluminiumradioplaat vind ik niets,alles ligt open en bloot..
Groetjesss

@ Mikebike:

Ik dacht dat je je MT2 wilde verkopen? Of ben je van gedachte veranderd? Ben benieuwd hoe de banden de prestatie van mijn MT2 eventueel zou beinvloeden aangezien ik de 18ss heb.

Zit nu zelf weer met een "ander" probleem. M'n tank is in tweeën gescheurd. Hoe dat komt?!?! Zou het niet weten. Dus weer wachten tot ik een nieuwe tank heb en dan eindelijk rijden!

Met een rolkooi ben ik ook bezig. Al een idee hoe je hem gaat maken?

Hoii.
De Baja heb ik als het goed is morgen verkocht,dus de MT2 blijft nog ff..
De rolkooi heb ik kant en klaar besteld,in het paars,wordt die mooi stevig van,is ook wel nodig,want gister stak er een lantaarnpaal over,en de draagarm voor van alu. kats doormidden,en de draagarmhouder(bulk?) is ook weer stuk(de 2e) bij de bumperbevestiging..komt ook geen alu. meer op nu!!
De banden staan megavet,maar mijn .15 motor trekt het niet helemaal,dus op zoek naar een grotere motor(je mag de set banden met velg ook wel overkopen voor 25 euro)
Gr.Mike

Update:rolkooi erop:
imgp4210hs2.jpg

wel een gepruts,maar megastijf nu!! het volgende wordt een sterkere motor..iemand een idee? de standaard 18ss denk ik zelf,en het is me geen 200 euro waard,zo`n klein motortje!!

@mikebike

ik wil binnenkort mij ook volop in deze hobbie storten en ook wel goed beginnen, en mijn vraag aan jou was waar komen jou onderdelen vandaan, en dan in het speciaal de rolkooi want die vind ik echt wel machtig mooi en ik heb hem echt wel nodig :P

hartstikke bedankt, ik zal die linkjes is ff bekijken. en jij denk dat een ss toch beter is, jah ik heb tot nu toe nog helemaal geen ander materiaal dus dez zender ontvanger en servo kosten komen er dan wel bij. maar ik zal me nog is goed informeren en dan hoop ik binnenkort ook zelf wat fototjes te kunnen plaatsen

THX :D

Beetje jammer dat het laatste bericht in dit topic alweer van 2 maanden geleden stamd. Wat is er aan de hand?? Is de MT2 dan niet meer zo in trek?? Is iedereen overgegaan naar groffer geschut?? Word er niet meer gesleuteld aan de MT2's?? Het is toch een prima bakkie, makkelijk in onderhoud en goedkoop in onderdelen?? :rolleyes:

Even het Algemene HPI MT2 Topic nieuw leven inblazen dus. Hier de vorderingen tot nu toe in het nog prille leven van mijn bakkie.

Orginele staat:

Orgineel getuned:

Huidige staat:

Huidige staat met body:

Ik wil ook een MT2 kopen. De ss kit want dan weet ik ook een beetje doe die in elkaar zit. Maar ik ga de MT2 ss kit zonder Motor kopen, weet iemand hoeveel een motor kost die zo rond de 50 gaat?

Een motor die rond de 50 gaat? Het schijnt dat zo eentje het wel goed doet:

COLOR]...

Mijn punt is dus: op onnozele vragen, krijg je onnozele antwoorden ;).

Mod edit:
Post dan gewoon niets.....
En als je al plaatjes post, let op de policy.

Emil

EDIT:
a.jpg

(Zo is de grootte tenminste wel in orde ;))

Hiermee maak ik dus duidelijk dat, zoals Superpikkie hieronder schrijft, motorvermogen niet altijd meteen in km/h's om te zetten zijn. Het is moeilijk om alleen aan de hand van de motor te bepalen hoe snel een auto zal rijden. Je hebt ook andere invloeden zoals aerodynamica, tandwielverhoudingen, grootte van de wielen, brandstof, etc. die de snelheid zullen bepalen.
Als je niet zo snel wilt rijden als beginner, kun je best een kwalitatief goede motor kopen en de maximum servo-uitslag op de gasservo wat aanpassen. Een nitro .15 is al een verouderd motortje en slijt vrij snel in vergelijking met andere motortjes. Natuurlijk zijn ze wel zeer goedkoop wat ook weer een voordeel is.

Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil ook een MT2 kopen. De ss kit want dan weet ik ook een beetje doe die in elkaar zit. Maar ik ga de MT2 ss kit zonder Motor kopen, weet iemand hoeveel een motor kost die zo rond de 50 gaat?

Ik zal jou onnozele vraag ff proberen te beantwoorden met een nozel antwoord, aangezien sander dat niet van plan is te gaan doen, de nozem.

Motorvermogen kun je niet in km/h vertalen. Je hebt het altijd over motorinhoud (cm3/3inch. ofwel cc's), en Motorvermogen (PK's).

Als dit je eerste rc is, dan kan ik je aanraden eerst maar te beginnen met bijv. de HPI nitrostar .15. Deze motor in niet heel erg snel, maar dat is voor een beginner wel goed omdat je anders je bak steeds kapot rijdt. Dit motortje kan je voor 3 tientjes op de kop tikken op Ebay. Als je later wat snellers wil dan kun je altijd nog een dikkere motor erop zetten.

Ik zit te denken om een vleugel op men mt2 te zetten. Heeft iemand hier dat al gedaan?? En zo ja, laat es ff een fototje zien dan.

Je wilt een spoiler neer zetten op een MT-2? Voor de looks dan denk ik? Voor rijgedrag kan je beter investeren in wat anders..

Voor de looks ook, meer het doel is wel beter rijgedrag ja. Waar zou ik beter in kunnen investeren voor een betere handeling dan denk je, enne waarom niet in een vleugel?? :-(

Ik zal jou onnozele vraag ff proberen te beantwoorden met een nozel antwoord, aangezien sander dat niet van plan is te gaan doen, de nozem.

Motorvermogen kun je niet in km/h vertalen. Je hebt het altijd over motorinhoud (cm3/3inch. ofwel cc's), en Motorvermogen (PK's).

Als dit je eerste rc is, dan kan ik je aanraden eerst maar te beginnen met bijv. de HPI nitrostar .15. Deze motor in niet heel erg snel, maar dat is voor een beginner wel goed omdat je anders je bak steeds kapot rijdt. Dit motortje kan je voor 3 tientjes op de kop tikken op Ebay. Als je later wat snellers wil dan kun je altijd nog een dikkere motor erop zetten.

Beste vriend,
Ik probeerde hem simpelweg op een ludieke manier zijn fout te laten inzien zonder slechte bedoelingen. Laten we dat dus eventjes duidelijk stellen. :) En laat je agressieve reacties in het vervolg ook maar achterwege :).

@Emil; ik werk met Firefox, daar worden te grote afbeeldingen automatisch verkleind. Ik kon dus gewoonweg niet zien dat de foto te groot was. Dus je mag in het vervolg ook best wat vriendelijker reageren... Zelfs een mod moet zich af en toe een beetje gedragen op een forum ;).

Om het eventjes on-topic te houden nu; een vleugel is perfect te monteren op de mt2. Het is gewoon een kwestie van de juiste beugel te vinden om hem te monteren.
2008 New Era Models: Radio controled car and truck accessories maakt zo een beugeltje. Anders kun je ook de vleugelsteunen op een plaatje alu of carbon bevestigen en vervolgens dit gehele plaatje monteren op de achterkant van de shocktower van de mt2. Het is dan gewoon een kwestie van de juiste gaatje te boren en alles goed op te meten.
Maar zoals Snowmansion al zei; het zal niets uitmaken aan de wegligging van de auto, maar eerder alleen de looks.
Als je de wegligging wilt verbeteren kun je eens beginnen met het camber, het toespoor, de schokbrekers, etc. af te stellen. Maar dat is een heel onderwerp apart, waarover je op Google en dit forum bakken informatie kan vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste vriend,
Ik probeerde hem simpelweg op een ludieke manier zijn fout te laten inzien zonder slechte bedoelingen. Laten we dat dus eventjes duidelijk stellen. :) En laat je agressieve reacties in het vervolg ook maar achterwege :).

Hmmm, apart dat jij dat als een agressieve reactie ervaard hebt. Was in geen geval zo bedoeld. :nooo:

Maareh nogmaals dan, WAAROM zou een vleugel op mijn mt2 niet het rijgedrag verbeteren?? Enne dat van dat plaatje had ik me ook al bedacht, maar dat wordt nooit echt mooi denk ik. Ik hoop eigenlijk fototjes te zien te krijgen van passende vleugels, bijv. misschien die van de hellfire. :p

Ik heb titanium turnbucklles als in huis i.p.v. de standaard plastic. Achter heb ik extra schokbrekers gemonteerd en gevuld met dikker dan standaard olie/sileconen. Ook heb ik er andere banden opzitten. Op de orginele Yokohama's trekt ie alle kanten op bij het accelereren. Kheb veertjes in mijn gehard stalen diffs gezet en deze ook gevuld met sileconen. Ik heb een gas/rem linkage set van ofna erop. Ook heb ik de plastic stuurinrichting vervangen voor alu. Ik heb zelfs de standaard stuurservo vervangen voor een SF2 van de savage. Wat kan ik nog meer verbeteren dan?? :confused: Het enige wat overblijft is de vleugel zo'n beetje.

Laatst bewerkt:
Oh ik zeg niet dat hij het rijgedrag niet zal verbeteren, maar ik denk alleen niet heel erg merkbaar. Dan kan je beter kijken naar de modificaties die je kunt doen mbt tot camber sporing/ demping etc en er kan nog veel meer bij bv de onroad (wedstrijd) auto. Ik denk niet dat een MT al die mogelijkheden heeft. Maar goed ga je dan rondetijden rijden ofzo? Meer bashen fun rijden denk ik of niet? Weet niet of het erg veel nut heeft met zo een auto..

Ik heb em indd. voor bashen en fun zoals je dat noemt. Maar als ik de prestaties kan verbeteren doe ik dat natuurlijk. Bij de hellfire kan je ook een vleugel krijgen, en buggies hebben natuurlijk ook niet voor niks allemaal een vleugel erop. Tzal lang niet zoveel uithalen als bij en onroad dat geloof ik wel ja, maar het is het proberen waard dunkt me. :p Die bak van mij is ondertussen behoorlijk rap en een vleugel lijkt mij wel toepasselijk.

Heb je nog tips voor me m.b.t. camber en demping dan??

Laatst bewerkt:
Als je het niet agressief bedoelde, des te beter ;) Zand erover dan.
Over die vleugel; de 1/8ste auto's gebruiken deze wel omdat deze toch iets sneller gaan dan een mt2. Bij een mt2 zou het het weggedrag misschien nog kunnen verslechten aangezien zo'n spoiler voor een 1/8ste auto vrij veel weegt in verhouding met de mt2 zelf. Dus misschien is het beter om een goedkoper lexaan vleugeltje van een 1/10 buggy o.i.d. te monteren.
Ik weet in ieder geval dat ik aan het rijgedrag van mijn mt2 niets merkbaars heb veranderd toen ik deze mod een paar jaar geleden heb uitgevoerd. :)

Ik heb jammer genoeg geen foto van het plaatje wat ik indertijd heb gemaakt, maar wel een foto van het geheel. Misschien heb je daar iets aan.
P5060006.sized.jpg

Maar je kunt zo'n plaatje normaal makkelijk maken door eerst uit plexiglas een voorbeeldje te maken zodat je de gaatjes ook makkelijk erop kunt tekenen. Daarna kun je het eventueel uit carbon of alu maken.

Back