Algemeen HPI sprint topic

Discussie in 'Electro auto's' gestart door bram, 18 jun 2009.

  1. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Hoi,

    Aangezien er nog geen algemeen topic was over de HPI sprint, maak ik deze nu aan. Ik heb zelf een HPI sprint 2.

    Post hier maar dus alles opmerkingen/verbeteringen/ervaringen en andere dingen over de Sprint.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    mvg Bram
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  2. r.row

    r.row

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Spijkenisse
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wat voor motor hebben jullie allemaal er inzitten ?

    :cool:
     
  3. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Ik heb een lekker goedkope Ansmann speedmachine 15 turns. Kostte mij 8 euro. Ik mis alleen een batterij dingetje, die de batterij op z'n plaats houd. Op de 3e foto kun e zien dat die mist. Ik ook nog fatsoenlijke gripbanden nodig en een regelaar, en een kap

    mvg Bram
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  4. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
  5. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Ik zou zo op het oog niet zeggen dat het een sprint is. Maar wel een leuke auto. Er zijn toch veel sprint versies?

    mvg Bram
     
  6. r.row

    r.row

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik heb er een 5.5 T LRP brushless inzitten.

    Maken de snaren soms bij jullie ook contact met de chasis en de motor?
    [​IMG]
     
  7. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer

    5.5t brushless geweld is de sprint niet voor gemaakt, je snaren zijn na 3keer rijden al geheel uitgerekt, hierdoor zul je de spanner niet ver genoeg kunnen zetten om de snaren nog enigszins strak te houden.
     
  8. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Bij mij raakt de snaar alleen de motor.

    mvg Bram
     
  9. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ik heb sinds kort ook een hpi sprint 2 en dan de drift versie. ik heb gisteren voor het eerst gereden. ik had een soort kapje gemaakt zodat het achterdiffhuis zo goed als afgesloten was. na 1 minuut zat er echter al wat rotzooi tussen de achterste snaar. toen heb ik dit kapje verwijderd en in totaal nog 1,5 uur gereden waarbij er niets in de snaar kwam. Wel raakt het achterste snaartje de motor maar dit kan niet anders omdat er een klein motortandwiel opzit om genoeg kracht voor het driften te hebben. Het kapje is een nissan 350z. Deze was gespoten met "verkeerde" verf en die heb ik nu bijna kaal gemaakt. Wanneer hij dan opnieuw is gespoten komen er felblauwe leds onder de auto en heel misschien maak ik een "audiosysteem" erin. dit laatste doe ik alleen als ik dat mooi gemaakt krijg. Geen halve bak werk! Bij mij zit er nog de originele 17 turns nosram motor in, maar ik heb wel de glijlagers voor kogellagers vervangen. Dit scheelt een hoop in hitteontwikkeling en rijtijd. Ik drift nu samen met een vriend die een nissan silvia tt-01 drift spec heeft.
     
  10. r.row

    r.row

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ooh, bij mij zijn de snaren nog steeds strak hoor.

    In het boekje geven ze aan dat de auto tot 8 turns brushed kan.
    [​IMG]
    Dan zal een 5.5T Brushless geen probleem zijn?
     
  11. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Ik weet niet precies wat voor een ik heb gekocht, maar ik denk dat ik een drift versie heb gekocht. Wat is er verschillend met de driftversie, behalve de banden?

    mvg bram
     
  12. Chronoholic

    Chronoholic Guest

    Hoe kom je daar bij?

    Posted via Mobile Device
     
  13. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    er zit een setje dikkere veren op. verder niets volgens mij. maar ik zie dat jouw sprint sowieso anders is dan de mijne. ander bovendek en bodyposts enzo. heb jij de eerste uitvoering? gewoon de hpi sprint? ik heb namelijk de sprint 2 editie
     
  14. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Ik weet het niet, maar het zou beste kunnen zijn dat ik de eerste versie heb gekocht. Ik kon hem niet laten staan voor 42.50.

    mvg Bram
     
  15. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    hehe lekker prijsje ja. ik zou als ik jou was wel eventjes het schroefje op je bovendek aandraaien, die net onder je snaar zit net iets voor de accu. ik weet niet of het snaartje hier in de buurt komt als je rijdt. ga je ook driften met deze auto of puur voor normaal rijden. ik heb al op verschillende plekken gelezen dat mensen de achterkant van het achterdifferentieel eruit halen omdat er nogal eens wat rotzooi tussen je snaar kan blijven hangen. het vuil kan namelijk niet weg met die dichte achterkant
     
  16. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Ik wil voornamelijk 'gewoon' rijden. Maar ik de kamer kan ik wel mooi driften. Het schroefe is aangedraaid.

    Bij de 42,50 zaten ook nog 2 Robbe 1500 mAh ni-cd accu's. En verzendkosten zaten er ook in. Aan de accu's heb ik niks, dus die verkoop ik nu.

    mvg Bram
     
  17. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    ja hoor 8turns brushed zal hij prima aankunnen, 2x ongeveer, en hpi zich maar in de handjes knijpen dat je weer onderdelen nodig hebt. Sprint een leuke auto, maar de aandrijving is niet gemaakt voor dat geweld. En toch vreemd dat je "strakke" snaren overal tegenaan lopen, zou ik toch nog is goed nadenken of die er echt zo geschikt voor is.
     
  18. r.row

    r.row

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Spijkenisse
    Me snaren maken niet constant contact met de chasis, ze maken alleen contact met de auto als ik gas geef.

    Heb een filmpje gevonden op youtube, en bij die auto zie je die snaren ook op en neer gaan
    gcaoO70YF20[/media] - Hpi Sprint 2 Crash
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Ik ga vanavond mijn eerste ritje maken. Jammer dat ik hem niet kan meten met mijn offroad auto, daar zit ook een 15 turns in. Maar hoe weet ongeveer of je snaar te strak of te los zit?

    wat voor electronica zit er bij jullie in? Bij mij:

    -Acoms Techniplus met de acoms ontvanger
    -ansmann speedmachine 15 t
    -acoms AS-12 servo
    - een onbekende novak regelaar (verkoper zei dat hij 15 turns limited was)
    - 3300 mAh GP 6 cell

    mvg bram
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  20. r.row

    r.row

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Spijkenisse
    LRP Sphere Brushless and Brushed
    LRP Vector X11 5.5T
    HITEC RECEIVER
    Futaba 3151 Digitale servo
    CORALLY 3600HV NIMH STICK PACK(6-Cell)
     

Deel Deze Pagina