Algemeen HPI sprint topic

Discussie in 'Electro auto's' gestart door bram, 18 jun 2009.

  1. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ok dat zal ik vanavond denk ik even proberen. want ik heb straks een meeting bij mij in de buurt.:-D
     
  2. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Ik heb geen mesje/stenlymes gebruikt ;)

    Gewoon een dikke kniptang gebruikt ( gebruik je normaal voor elektro draden mee te knippen maar goed).

    Daar heb ik m gewoon mee eruit geknipt, en met een punttang het deel dat geknipt was vastgepakt, en gewoon gedraaid zodat het los kwam :)

    Niet moeilijk doen als het makkelijk kan :p

    Voorin zit trouwens nog zo'n behuizing om je diff. Deze kan geen kwaad zolang je niet achteruit rijdt ;) Dus die laat ik zitten en plak/maak ik alleen wat gaas onder.
     
  3. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer



    Het eruitknippen is ook niet echt de manier om te werken, gewoon netjes eruit dremelen, verzekert je van een perfecte rechte snede. Goed gereedschap is het halve werk. Gebruik het gereedschap waar het voor bedoeld is. Je gebruikt toch ook geen zaag om je brood te snijden?
     
  4. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ik heb het er ook uit geknipt en je mag zelf komen beoordelen als je wilt. keurig recht en keurig netjes. een beetje navijlen doet wonderen. waarom zou ik een dremel gaan kopen speciaal om wat plastic te verwijderen als ik met gereedschap wat er volgens jou niet voor bedoeld is een waarschijnlijk mooier resultaat krijg. want met een dremel lijkt het me lastig een mooi recht stuk eruit te krijgen. ik heb er overigens wel mijn komplete achterkant voor gedemonteerd omdat ik het gewoon netjes wilde doen en overal goed bij wilde kunnen komen
     
  5. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    die ferm dremel kost toch maar €10,- ofzo kan je niet moeilijk voor doen en komt nog wel een keer van pas
     
  6. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ok ik zal even kijken in de gereedschap kist of er een dremel tussen ligt.

    gr.

    Robert
     
  7. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    wat niet nodig is, is niet nodig. en zon ferm dremel is 3 keer niks
     
  8. neil9

    neil9 Guest

    Hallo
    Ik ga binnekort een Sprint kopen.
    hebben jullie nog een aantal tips voor mij?
     
  9. neil9

    neil9 Guest

    En wat zijn eigenlijk de turns want ik snap er helemaal niks van.
    gr neil
     
  10. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    nou de kracht van de motor spreek je uit in turnsls ik het goed zeg. Ik heb nog een standaard motortje er in en dat is 15 turns. 16 turns is langzamer 17 noglangzamer en 23T (turns) is juist weer nog langzamer. En 14T is weer sneller 13 nog sneller enz.

    hopelijk begrijp je het een beetje andere zullen het wat beter uitleggen denk ik.
     
  11. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Meer turns hoeft niet altijd langzamer te zijn. Het betekent puur het aantal wikkelingen wat zich in de motor bevind.
     
  12. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ja dat klopt, tegen mij is gezegd dat hoe hogen het getal hoe langzamer hij meestal gaat. en hoe lager het getal hoe sneller hij gaat.

    dus als je een 23T motor nodig hebt moet je een motor met 23 wikkelingen
    gr.

    Robert
     
  13. neil9

    neil9 Guest

    hebben jullie verder nog tips als ik mijn sprint ga kopen?
     
  14. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    1. Meteen extra snaren kopen.
    2. Meteen de diff behuizing aan de achterzijde weghalen ( hoeft niet met dremel, kan ook MOOI zonder ;) )
    3. als je het goed wilt doen, ook een heel fijn racegaas/kippengaas kopen en dat onder de motor plaatsen, zodat daar geen steentjes/troep meer bij kunnen. Anders gaat je snaar nog knellen en knapt ie (net als bij mij, na 2 accu's)

    't is een snelle auto voor wanneer je pas begint. De 15Turns motor die standaard erin zit is voorlopig snel genoeg als je wat wilt oefenen.
     
  15. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ja de motor is zeker snel genoeg voor een beginner. Ik ga er juist een langzamere motor in doen maar daar heb ik weer een rede voor.

    veel geluk waar ga je hem kopen?

    gr.

    Robert
     
  16. neil9

    neil9 Guest

    ik ga hem bij pk racinghalen.:)
     
  17. neil9

    neil9 Guest

    en heel erg bedankt voor alle reactie's:D
     
  18. neil9

    neil9 Guest

    ik zit net te kijken naar het chassis zonder electronica maar nu komt bij mij de vraag op.
    hoe hebben jullie dat gaas erin gezet? gewoon met lijm ofzo?
     
  19. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    je zou het met hotglue kunnen doen of met ducktape ofzo. maar dat kun je zelf ook wel bedenken toch?
     
  20. neil9

    neil9 Guest

    ik zat een beetje te twijfelen of dat wel goed bleef zitten:p
     

Deel Deze Pagina