Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

hey,

ik zou het carbon upperdeck willen bestellen, nu ik zal (denkik) nog extra onderdelen nodig hebben zoals een battery pack....zijn er nog onderdelen waar ik moet mee rekening houden?

zoals hoe zitten dat battery pack vast en de schakelaar? en de ontvanger?

alvast bedankt,
Steven
 
Hoi.
Heb een probleem met mijn 2 de versnelling.

Hij pakt de 2 de versnelling niet.

Heb de 2 inbus schroefjes al eens verder ingedraaid en uigedraaid maar het helpt niet aan wat zo dat nog kunnen schelen.

Het is een kyosho rrr

Bedant
 
Kijk even of dat kleine inbusboutje wat er voor zorgt dat je as hem ook meeneemt er inzit. Met dat boutje borg je hem op de as.

M.v.g. Mark
 
heej willy bedoel je een vone rrr? bij als het een nieuwe betreft wil het weleens een paar tankjes duren voor dat ingesleten is.

mvg jarno
 
Ja het is een v -one rrr heb al 6 tankjes gereden.

Ok mark0126 daar moet ik dan eens naar kijken normaal moet dat goed zitten maar je weet nooit

Bedankt
 
Hoi.

Heb een v-one rrr en wil er vooraan een diff op zetten.

Nu is mijn vraag wat heb ik daar voor nodig of wat moet ik daar aan veranderen.

En die aandrijf riem kan ik die nog gebruiken.

Bedankt
 
Als je het niet kunt vinden heb ikhier de nummers zoals die in de handleiding van de SIII staan en volgens mij is dat hetzelfde als voor de RRR. Ze hebben dezelfde aandrijving namelijk.

1* BS 107 Bevel shaft
1* VZ-012 Differential gear set
1* VZ-203 Pulley set (RRR)
1* VZ-204 Differential pulley set (RRR)
1* VZ-218 Diferntial joint

M.v.g. Mark
 
HOI allemaal,

Na jaartje afwezig e zijn en met andere zaken bezig te zijn geweest, ben ik terug bij mijn favorite hobby aanbeland.

Voordien reed ik met een hpi RS4 nitro 3 (mijn eerste auto), was vooral een leerrijke auto die me heel wat geld gekost heeft aan onderdelen :oops: .
Was nogal newbe en reed niet echt voorzichtig.
Hoewel de auto het nog doet en ik er heel wat aan veranderd heb (motor veren, uitlaat, tie rods), heb ik me deze week een kyosho gekocht, een FW05 T+,hij stond in promo van 385 euro voor 299. Hij is ondertussen ingelopen en moet zeggen ben nu veel voorzichtiger en geduldiger dan met mijn Hpi(ervaring :roll: )De auto rijdt zalig en heeft standaard al heel wat punch.
Die GXR15 is een zalige motor met de schuifcarb.
Het enige en tevens mijn vraag die ik nu wil stellen is, hoe krijg ik hem sneller gestart, het duurd meestal toch kleine minuut voor ik hem aan de praat krijg met de trekstarter. (trek wel voorzichtig aan het koordje, en of hij nu warm staat of koud maakt ook bijne niks uit) eens hij gestart is draaid hij supper, dus qua settings staat hij goed afgesteld. ook al zet ik de gasschuif iets open dat maakt niet uit om hem sneller te doen starten. Ik start hem steeds op factory settings dus neem aan dat dat ook goed is. In ieder geval elke tip is welkom.

Sven
 
svendc zei:
HOI allemaal,

Na jaartje afwezig e zijn en met andere zaken bezig te zijn geweest, ben ik terug bij mijn favorite hobby aanbeland.

Voordien reed ik met een hpi RS4 nitro 3 (mijn eerste auto), was vooral een leerrijke auto die me heel wat geld gekost heeft aan onderdelen :oops: .
Was nogal newbe en reed niet echt voorzichtig.
Hoewel de auto het nog doet en ik er heel wat aan veranderd heb (motor veren, uitlaat, tie rods), heb ik me deze week een kyosho gekocht, een FW05 T+,hij stond in promo van 385 euro voor 299. Hij is ondertussen ingelopen en moet zeggen ben nu veel voorzichtiger en geduldiger dan met mijn Hpi(ervaring :roll: )De auto rijdt zalig en heeft standaard al heel wat punch.
Die GXR15 is een zalige motor met de schuifcarb.
Het enige en tevens mijn vraag die ik nu wil stellen is, hoe krijg ik hem sneller gestart, het duurd meestal toch kleine minuut voor ik hem aan de praat krijg met de trekstarter. (trek wel voorzichtig aan het koordje, en of hij nu warm staat of koud maakt ook bijne niks uit) eens hij gestart is draaid hij supper, dus qua settings staat hij goed afgesteld. ook al zet ik de gasschuif iets open dat maakt niet uit om hem sneller te doen starten. Ik start hem steeds op factory settings dus neem aan dat dat ook goed is. In ieder geval elke tip is welkom.

Sven

Welkom terug zou ik zeggen!
En als je je motortje binnen de minuut kunt starten, is er volgens mij niets zo erg veel mis.
Mss kan je iets meer stationair geven, of wat gas geven bij het starten...

Groeten,
JaZz.
 
Die motoren zijn wat moeilijk te starten. Bij de laatste KWC wedstrijd kregen de meeste mensen de motor ook eerst niet aan de praat, maar als hij eenmaal loopt dan gaat hij ook als een speer.

M.v.g. Mark
 
mark0126 zei:
Die motoren zijn wat moeilijk te starten. Bij de laatste KWC wedstrijd kregen de meeste mensen de motor ook eerst niet aan de praat, maar als hij eenmaal loopt dan gaat hij ook als een speer.

M.v.g. Mark

Dit is precies wat mijn ervaring ook is.
Ik zit er soms wel even aan om 'm gestart te krijgen, maar eenmaal gestart, valt die praktisch nooit stil (bij deftige afstelling natuurlijk).

Groeten,
JaZz.
 
Op zich krijg ikhem wel vrij snel aan maar dan verzuipt hij telkens. Dus dan voorzichtig iets meer gas geven en dan op een gegeven moment komt hij los en dan blijft hij ook lopen.

m.v.g. Mark
 
Hoi mark0126.

Kan je mij ook eens zeggen welke differential pulley ik nodig heb want ik heb er nog wat onderdelen van.

En hoe moet ik die monteren past die front oneway shaft dan nog of moet ik daar die diff op monteren.

Bedankt
 
mark0126 zei:
Op zich krijg ikhem wel vrij snel aan maar dan verzuipt hij telkens. Dus dan voorzichtig iets meer gas geven en dan op een gegeven moment komt hij los en dan blijft hij ook lopen.

m.v.g. Mark

heb ik ook dus.
By the way ben gisteren eens naar rumst geweest( gewoon gaan kijken), was net clubkampioenschap open klasse 1/10, 1/8 en 1/5. Was knap om te zien hoe die tegen hoge snelheden de bocht inscheren en de topsnelheden die ze daar halen op het rechte stuk om vervlolgens een 180° bocht in te duiken. sensationeel

Sven
 
het starten kent bij mij ook zn ups en downs, meestal blijft ie lekker lopen.
Enige grote irritatie is dat als ik stop om de kap erop te zetten, ik net alles vast heb en dan optrek hij uit valt...
Ik zet nu meestal de gasservo ietsjes meer open en ik houd em tegen met mn voet.
Noujah eerst mn tandwiel fixen en dan maar eens gaan kloten met de afstelling :)
 
Back
Top