Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

willyv1 zei:
Hoi mark0126.

Kan je mij ook eens zeggen welke differential pulley ik nodig heb want ik heb er nog wat onderdelen van.

En hoe moet ik die monteren past die front oneway shaft dan nog of moet ik daar die diff op monteren.

Bedankt

De pulley zit in een set en moet je terplekke bekijken ik weet zo niet welke je nodig bent. Je monteert de diff helemaal en dan zet je hem er in en de one-way haal je eruit.

M.v.g. Mark
 
snoebel zei:
Aanraden.. tja, da's een kwestie van smaak, ik zweer bij Enetti... maar velen vinden GRP net zo goed of beter.

Wel opletten.. RR heeft 30mm achter, 26mm voor.
Op de FW-05S (of T, T+) past achter standaard geen 30mm, daar moet je offset velgen, speciale joints of andere steekassen gebruiken. Gewoon met 26mm rondom gaat natuurlijk ook prima !

Dit zijn die 30mm joints : VZ-81 of VZ081
657d6215383e80911911d38a52ed7a79.jpg

enig idee hoeveel deze kosten?

gtz
 
Jeetje, da's toch niet zo moeilijk ?

Je gaat naar www.kyosho.de en zoekt naar het onderdeel wat je wilt hebben.
Die prijs is excl verzenden. Rond de 7 a 8 euro meestal. Van D naar NL, rond de 10 dagen levertijd mits op voorraad.

Je kunt ook naar een zaak gaan en daar bestellen, dan krijg je meestal ongeveer dezelfde prijs, maar ze zullen pas bestellen als ze een wat grotere order hebben om de orderkosten eruit te halen.

Prijs op de Kyosho site : http://www.kyosho.de/?ps_session=81...&category_id=0&mod_title=product&search=vz-81
 
S.T.O.R.M. EvO zei:
hallo,

ik ben pas begonnen met rijden met de fw

nu ik ben een beginnend rijder, maar telkens als ik ietsje gas bijgeef in de bocht breekt de achterkant uit en schuif ik af de baan

is dit afstelling, of rijgedrag? ik heb al filmpjes gezien van de fw waar die mannen bijna vollegas een bocht van 90° nemen


alvast bedankt voor de respons

Steven

hallo,

om eventjes hier op terug te komen..

deze morgen aluminium verstelbare schokdempers gaan halen van BMI

resultaat : probleem in de bochten opgelost, zelfs met de standaard slicks


groeten,
Steven
 
dat is goed om te weten dat dat zo'n verschil maakt :)
zelf ook al van plan aluminium verstelbare schokdempers aan te schaffen.

heb je een linkje of was het in een normale winkel?

en hoeveel heb je er voor betaald?

groeten Tom
 
S.T.O.R.M. EvO zei:
S.T.O.R.M. EvO zei:
hallo,

ik ben pas begonnen met rijden met de fw

nu ik ben een beginnend rijder, maar telkens als ik ietsje gas bijgeef in de bocht breekt de achterkant uit en schuif ik af de baan

is dit afstelling, of rijgedrag? ik heb al filmpjes gezien van de fw waar die mannen bijna vollegas een bocht van 90° nemen


alvast bedankt voor de respons

Steven

hallo,

om eventjes hier op terug te komen..



deze morgen aluminium verstelbare schokdempers gaan halen van BMI

resultaat : probleem in de bochten opgelost, zelfs met de standaard slicks


groeten,
Steven
Bij de FW5T+ zitten reeds alu shoks. Weet nu niet of die erg veel verschil uitmaken met die pastieke van de T
 
heb ze gekocht bij amshop.be (hebben geen webwinkel)

heb ze 26euro betaald voor 2 = 52euro
met 3 Xtra sets veren van verschillende hardheid

ps : het is een enorm verschil tegenover die plastiek hoor


groeten
Steven
 
bij het willen ombouwen van mijn FW 05T+ naar een FW05RR kom ik tot de constatatie dat de T een front axel heeft in tegenstelling met de RR die voor ook een sperdiff heeft. wat is nu juist een front axel? Waarom gebruikt men bij de T ook niet vooraan een diff t o v de RR?

gtz

Sven
 
bij het willen ombouwen van mijn FW 05T+ naar een FW05RR kom ik tot de constatatie dat de T een front axel heeft in tegenstelling met de RR die voor ook een sperdiff heeft. wat is nu juist een front axel? Waarom gebruikt men bij de T ook niet vooraan een diff t o v de RR?

Ik weet niet goed wat je bedoelt met een front axel of een sperdiff in relatie met een FW-05.

Er zijn een paar opties mogelijk :

1. Starre as, deze wordt gemaakt door in de diff behuizing een blokje te zetten, deze is een tijdje standaard geweest op sommige FW-05S modellen.
2. Diff met enkele tandwielen, standaard voor en achter op meeste FW-05S, T en T plus.
3. Diff met dubbele tandwielen, standaard op RR achter, dacht dat de R standaard met voor en achter kwam maar dat weet ik niet meer zeker.
4. Vrijloop, standaard op RR voor

Maar tussen de T(plus) en de RR zitten veel meer verschillen dan alleen de diff's hoor. Als je echt naar een volwaardige RR wilt upgraden is het VEEEEEL goedkoper om een RR compleet te kopen ! Schat dat je halverwege de parts al zoveel geld hebt uitgeven dat je een nieuwe RR had kunnen kopen.

Leg de tekening van een RR maar eens naast een T, wielophanging voor en achter is anders, andere bodemplaat (7075 alu en dikker), carbon delen, centax koppeling, vrijloop, wide foam conversie, alu shoks (andere dan die van plus) en ga zo maar verder..

ps. In het te koop gedeelte staat een zeer mooie FW-05T te koop, die gast (Maurice) heeft hem zo goed als omgebouwd naar een RR !! De onderdelen zijn zo goed als nieuw voor zover ik weet. Echte aanrader als je overweegt om je FW05 te upgraden ! Daar zitten carbondelen, alu shoks, vrijloop, wide foam conversie (zelfs met homokineet) etc al in. Weet niet goed wat ie vraagt, maar onder de prijs van een los RR chassis moet wel lukken denk ik. Heb je motor zender, spareparts etc voldoende gratis erbij :-)
 
Bedankt voor je tip, nu is het wel zo dat ik er geen real time RR wil van maken maar kleine aanpassingen ( chassis en motor behoud ik, maar wegligging, aandrijving en sturing zou ik willen opwaarderen, nl de belangrijkste mods eigelijk.
Het is nl. zo dat ik nog niet zo heel ervaren rijder ben en mijn skyls nog wat beter wil aanleren met deze iets minder racegerichte auto. Nadien maak ik misschien toch mijn overstap naar een V one.
wel om nog even over die diff te praten, bijde voorwielen kunnen niet afzonderlijk draaien.
Ik heb hier een fotootje bijgevoegd van de handleiding van een T+, waar vooraan toch een ander diff huis opgebouwd wordt, in tegenstelling tot mijn RS4 nitro 3, waar vooraan hetzelfde diff huis inzit als achter.
Nu als ik zou kunnen te weten komen wat hieronder op foto in mijn T+ zit, en wat de voor en nadelen ervan zijn zou ik al ene heel stap verder zijn, aangezien diffs toch iets erg belangrijk is qua rijgedrag en wegligging.

front%20axle%20T+.jpg


Wat ik ook nog effe wou zeggen, heb de handleidingen van de T+ en de RR vergeleken maar achteraan worden dezelfde weelshaft gebruikt, aangezien de breedte voor bijde 200MM is. zowel 26MM banden als 30mm gaan op de T+.

GTZ

sven
 
Da's optie 1, hmm, nooit geweten dat die ook bij T versies geleverd werd.

Je kunt er een simpel setje tandwelen inzetten, dan heb je diff. Andere optie is vrijloop. Vergeet het hele dunne rubber o ringetje niet, anders gaat ie meteen lekken !

Het ligt er maar aan waar je wilt rijden, hoeveel grip de parkeerplaats/circuit heeft etc wat de beste keuze is. Diff geeft meer grip bij remmen, vrijloop geeft (veel) meer stuur bij gas los.

Vrijloop is even wennen, je hebt geen diff werking bij gas geven, dus auto wilt rechtdoor als je flink gas geeft en twee vrije wielen voor bij sturen, dus gas los als je bocht in gaat, maar je kunt wel heeeeeel hard de bocht door zo. Ik rij alleen nog maar met vrijloop.

Nope, dat klopt niet, wide (30mm) past achter niet op een T, maar met een paar nieuwe joints (vz081) past het wel. Zie een paar eerdere vragen in dit topic over dit onderwerp.
Maar ook de ophanging zelf is anders, de T heeft de VZ06, de RR heeft de VZ202, dit kan ook om hem geschikt te maken voor 30mm. Maar dan heb je meer zaken nodig. Kijk nog maar eens een keer goed naar de tekeningen ! Als je foam wilt gaan rijden zijn alu shoks wel echt een aanrader met strakkere veren !
 
En die starre as, waarom een starre as gebruiken?
Om er vooraan ook een diff van te maken zoals je zegt: is dit dit onderdeel:
TCD diff

Wat betreft die VZ202, die heb ik ook zitten op mijn T+, net als alu dempers.
Een T en een T+ zijn echt al heel verschillend.

Het leuke is de T stond in promotie, maar heb die T+ kunnen menemen voor dezelfde prijs zonder de verkoper er erg in had
mvg

sven
 
Ik heb even zitten zoeken voor nieuwe shocks op mn fw05t, de standaard zitten er nu nog op en de wegligging is om te huilen. Ik hoor heel positieve verhalen over verbetering van wegligging met aluminium verstelbare shocks, daarom dat ik een beetje ben gaan zoeken.
Mijn oog viel op de volgende:
http://www.rcdiscounter.nl/product_info.php?products_id=289
en een linkje naar de officiele site: http://www.topcad.com.hk/v2/products/htm_file/suspention/50110b.htm
Helemaaaaal niet duur, maar de vraag natuurlijk is het iets? Ik ben maar een recreatierijder, maar misschien hebben jullie negatieve ervaringen met deze shocks of kunnen jullie ze me absoluut afraden om bepaalde redenen...

Verder zat ik te denken aan een stabilizer set, maar deze kan ik niet goed vinden... wat zijn jullie ervaringen met zo'n set, draagt het echt bij aan een beter bochtgedrag?

En dan last but not least, het rijden in een rechte lijn is niet echt geweldig, op een of andere manier trekt mn auto steeds naar een kant, verstellen met de trim heeft ook niet zo heel veel nut... nu zag ik dat de servo niet steeds naar dezelfde uitgangspositie gaat als je links of rechts stuurt, dit kan waarschijnlijk de oorzaak zijn. Iemand tips om dit te verhelpen?

Bedankt voor de reacties alvast!

Groet,
Tom
 
Controleer eens of de gehele stuurinrichting wel soepel beweegt.

even de verbinding tussen de servo en de servosaver losmaken en zorgen dat alles vrij soepel beweegt.
 
Bekijk ook eens je setup. Dit verhaal komt mij bekend voor, bij ons op de club had iemand dat ook en toen hebben we de auto weer op de basis setup gezet en dat reed een stuk beter.

M.v.g. Mark
 
Stabs werken super, onderdelen zijn idd wat lastig bij elkaar te zoeken. Er zijn wat sets geweest, maar die heeft Kyosho al een tijdje niet meer.
Ff de onderdelen opzoeken bij een R of RR, die parts bestellen. Ze bestaan in twee soorten hardheid voor voor, achter 3 hardheden.

Idd, kijk je stuurinrichting ff na, een dikkere servo is ook geen luxe. (ervanuit gaande dat je de standaard Kyosho er nog op hebt zitten)

Nerveuze voorkant kan ook goed liggen aan je afstelling, zelfs met wat speling moet je auto toch zonder problemen rechtdoor kunnen. 1 tot 2 graden toe uit verhelpt dat zeker.

Beste schoks zijn die van de V-one / FW-05RR, maar die zijn wel aan de prijs.

Laat maar weten als je hulp nodig hebt met de partnummers.
 
Back
Top