bij het willen ombouwen van mijn FW 05T+ naar een FW05RR kom ik tot de constatatie dat de T een front axel heeft in tegenstelling met de RR die voor ook een sperdiff heeft. wat is nu juist een front axel? Waarom gebruikt men bij de T ook niet vooraan een diff t o v de RR?
Ik weet niet goed wat je bedoelt met een front axel of een sperdiff in relatie met een FW-05.
Er zijn een paar opties mogelijk :
1. Starre as, deze wordt gemaakt door in de diff behuizing een blokje te zetten, deze is een tijdje standaard geweest op sommige FW-05S modellen.
2. Diff met enkele tandwielen, standaard voor en achter op meeste FW-05S, T en T plus.
3. Diff met dubbele tandwielen, standaard op RR achter, dacht dat de R standaard met voor en achter kwam maar dat weet ik niet meer zeker.
4. Vrijloop, standaard op RR voor
Maar tussen de T(plus) en de RR zitten veel meer verschillen dan alleen de diff's hoor. Als je echt naar een volwaardige RR wilt upgraden is het VEEEEEL goedkoper om een RR compleet te kopen ! Schat dat je halverwege de parts al zoveel geld hebt uitgeven dat je een nieuwe RR had kunnen kopen.
Leg de tekening van een RR maar eens naast een T, wielophanging voor en achter is anders, andere bodemplaat (7075 alu en dikker), carbon delen, centax koppeling, vrijloop, wide foam conversie, alu shoks (andere dan die van plus) en ga zo maar verder..
ps. In het te koop gedeelte staat een zeer mooie FW-05T te koop, die gast (Maurice) heeft hem zo goed als omgebouwd naar een RR !! De onderdelen zijn zo goed als nieuw voor zover ik weet. Echte aanrader als je overweegt om je FW05 te upgraden ! Daar zitten carbondelen, alu shoks, vrijloop, wide foam conversie (zelfs met homokineet) etc al in. Weet niet goed wat ie vraagt, maar onder de prijs van een los RR chassis moet wel lukken denk ik. Heb je motor zender, spareparts etc voldoende gratis erbij