Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

mark0126 zei:
ik knip de zijramen er altijd met een lexaan schaartje eruit. gaat prima en geen last van stof.

M.v.g. Mark

Heb nu een zijraam met een lexaanschaartje uit geknipt , werkt perfekt.
Zo zie je maar weer, je bent nooit oud genoeg om te leren.
(al doende leerd men)

Bedankt allemaal

hallo,

ik heb vorige week men storm een broertje gegeven, de kyosho fw05t :-)

prachtige auto, en rijd nog vrij goed ook !!

IMG_1617.jpg

IMG_1618.jpg

IMG_1619.jpg

IMG_1620.jpg

IMG_1621.jpg

IMG_1622.jpg

IMG_1623.jpg

IMG_1624.jpg

IMG_1625.jpg

ps : weet iemand waar je carbon tuning parts kunt krijgen voor dit type?

Elke kyosho dealer kan er aan komen. Net wat mike ook zegt kijk eerst op kyosho.de daar staan alle tuningsparts voor die auto op. Zie je er wat bij staan kun je dat bij je winkelier bestellen.

M.v.g. Mark

hallo,

ik ben pas begonnen met rijden met de fw

nu ik ben een beginnend rijder, maar telkens als ik ietsje gas bijgeef in de bocht breekt de achterkant uit en schuif ik af de baan

is dit afstelling, of rijgedrag? ik heb al filmpjes gezien van de fw waar die mannen bijna vollegas een bocht van 90° nemen

alvast bedankt voor de respons

Steven

Kijk even hoe je wielen staan en of de schodempers allemaal gevuld zijn met olie en of die ook vol zitten. Ik heb dat bij ons op de club ook een aantal keer meegemaakt en toen hebben we de auto op een soort van basis setup gezet en dat reed stukken beter.

M.v.g. Mark

Toch zie je niet vaak zoveel overstuur in een FW. De meeste hebben eerder last van onderstuur, met name als je gas geeft in bocht.

Idd ff schokbrekers controleren, hoe heb je de rest staan ? (toe, caster, camber, welke veren ? rij je met vrijloop ? hoe dik is je olie in diff ? hebben je enkele of dubbele tandwielsetjes in diff ? etc etc)

snoebel zei:
Toch zie je niet vaak zoveel overstuur in een FW. De meeste hebben eerder last van onderstuur, met name als je gas geeft in bocht.

Idd ff schokbrekers controleren, hoe heb je de rest staan ? (toe, caster, camber, welke veren ? rij je met vrijloop ? hoe dik is je olie in diff ? hebben je enkele of dubbele tandwielsetjes in diff ? etc etc)

heb enkel al de achterste wielen binnen spoor gegeven van 2°, vanvoor staan ze op 1°

voor de rest zo uit de doos genomen, schokdempers standaard, banden standaard

tzou dus meer met afstellen te maken hebben? ga hem best eens helemaal nazien met de info die eerder gegeven is in de vorige posts

alvast bedankt

ps : de carbon opties : VSW002, VSW004B en VSW005B (upperdeck, schock tray front, schock tray rear)

is dit ook voor de T of enkel voor de T+ ?
niet zo duidelijk op kyoscho.de

Die carbon stukken passen er zo op, wel moet je de carbon bovenplaat een beetje bijtrimmen voor je trekstart.

hmm, zwaar overstuur met de "default" setup. Lijkt me dat er dan toch iets goed fout moet zijn. Rij je met rubber of foam ? Alu schoks of nog de plastic ?

Ben wel benieuwd wat je gaat vinden, ik heb altijd moeite om grip te vinden met mijn voorkant.. ok ik rij dan wel RR met een 'iets' sterkere motor, maar dan nog.

1graad uit voor en 2 graden in achter is een prima waarde. Normaal zou ik voor nog iets meer doen op een baan met weinig grip, maar dat zou zijn om meer stuur te krijgen, iets waar jij dus totaal geen last mee hebt.

ps. Vriend van mij heeft nog een volledig opgewaardeerde T te koop, incl carbon bruggen, carbon bovenplaat, alu schoks (die van de RR, niet die simpele van de T+), alu shafts, rondom homokineet Kyosho, stabs voor en achter, protoform kap, hoop reserve matriaal etc etc. Tis wel een volledige set (incl digitale zender, sterke servo's etc) Kan je wel in contact met hem brengen, weet dat ie er niet veel voor hoeft te hebben, hij stopt met hobby en heeft geld nodig !

standaard banden zijn niet veel soeps. Ik rij altijd met de 35 shore kyosho banden tijdens de wedstrijden en train regelmatig op take-off CS27.

Afstelling van de auto heb ik ook nog altijd problemen mee :cry:

Ik moet maar eens een keertje een circuit opzoeken en hopen dat ik daar wat hulp kan krijgen 8)

Trouwens vanmiddag mn autotje uit elkaar gehaald...gedeeltelijk dan.
Het eerste tandwiel was kapot gegaan doordat de schroefjes van het motorblok los waren geraakt.
Toen ik hem uit elkaar had dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om mn failsafe ergens mooi op te bergen dan met een tiewrap bovenop ergens. Zie hier het resultaat, alles past precies in de lege ruimte achter de behuizing van de elektronica 8)

Mooi opgelost zo. Maar een failsafe gebruik ik niet meer die dingen hebben mij te vaak storing gegeven. Gewoon voordat je gaat rijden de boel an de lading gooien en je kunt een dagje heerlijk rijden.

@ storm evo.
Heb je voor de wielen op uitspoor of toespoor staan?

M.v.g. Mark

tommie zei:
Afstelling van de auto heb ik ook nog altijd problemen mee :cry:

Ik moet maar eens een keertje een circuit opzoeken en hopen dat ik daar wat hulp kan krijgen 8)

Trouwens vanmiddag mn autotje uit elkaar gehaald...gedeeltelijk dan.
Het eerste tandwiel was kapot gegaan doordat de schroefjes van het motorblok los waren geraakt.
Toen ik hem uit elkaar had dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om mn failsafe ergens mooi op te bergen dan met een tiewrap bovenop ergens. Zie hier het resultaat, alles past precies in de lege ruimte achter de behuizing van de elektronica 8)

Dit vind ik het meest irritante minpuntje aan de auto.
Die schroeven komen heel snel los en er is niet zo veel plaats om wat aan te passen vind ik.
Voor de rest vind ik 'm zeker leuk rijden!

Groeten,
JaZz.

Mja, maar je schroeft ze rechtstreeks in het motorblok, dus niet handig als je herstellingen moet doen en je motor er af moet krijgen...

Ik heb wel al betere resultaten met zo van die ringetjes met scherpe kantjes aan die platdrukt tijdens het schroeven...

Groeten,
JaZz.

wat is locktite eigenlijk precies een soort lijm ofzoiets?? maar als je dat er dan opdoet dan kan je scroef er toch niet meer uit ofzo.. maar mark zegt net dat je het er gewoon weer uit kan draaien

het is een borgmiddel, het zorgt ervoor dat schroeven niet los kunnen trillen , maar je kunt het weer wel gewoon terug losdraaien..neem dan wel blauwe

Back