Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

snoebel zei:
Foam anders dan rubber :

In principe niets, maar je ziet meestal strakkere veren en dikkere olie in de shoks. Maar da's meer omdat de mensen met foam zo goed als altijd op circuit rijden denk ik.

Wel geloof dat ik es met 700 cps ga proberen voor de shoks ipv (100cps in de kit standaard), nadien ga ik me wel stabilisatorset aanschaffen.

blijft het camber zelfde voor foam als voor rubber 26 of 30mm achter?

Op de mijn T+ zit dus achter VZ202 arm met een VZ013 steekas. Dacht dat dit net zelfde is als op de RR

Ook heeft hij een spool ipv een voordiff


Sven
 
Met foam geef je hem meestal een halve tot een hele graad meer camber dan met rubber. Maar probeer dat gewoon uit op het circuit.

M.v.g. Mark
 
mark0126 zei:
Met foam geef je hem meestal een halve tot een hele graad meer camber dan met rubber. Maar probeer dat gewoon uit op het circuit.

M.v.g. Mark


oke tkx, inderdaad denk dat veel mensen zich te blind staren op een forum en te weinig zelf testen, ben daar (soms) ook bij :oops:



gtz

Sven
 
Bedankt voor de antwoorden op al mijn vragen, wat betreft het koodje, dit is intussen reeds vervangen zoals ik had geschreven, doch het originele was echt "ROT" zelfs mijn zoontje van 10 kon het koordje na demontage gewoon overtrekken, een serieus minpunt(je).

Het starten zelf kan ik nog niet testen, de wagen ligt uit elkaar voor vervanging van het tandwiel van de 1ste versnelling, zijn hiervoor geen tandwielen van betere (lees sterkere) kwaliteit beschikbaar?

Groetjes
 
Zover ik weet zijn er shops die tandwielen in staal kunnen leveren.

Al bij www.the-border.com gekeken?

Op moment ben ik zelf aan het zoeken naar blauwdrukken van spurgears en koppelingen. Zodra ik deze heb
kan ik door mijn kennis de tandwielen laten laser-snijden uit een stuk staal.
 
De nieuwe tandwielen die kyosho levert zijn van beter kwaliteit dan de oude. Maar je zult altijd de motor goed moeten plaatsen tov de tandwielen. Dus niet te strak en zeker niet te los. Als die goed staan kun je lang met een setje doen hoor.

M.v.g. Mark
 
jep, let goed op hoe je motor staat, ik heb dit ook een keer niet precies genoeg gedaan, gevolg: tandwiel doorgesleten :(

maja daar leer je van, ongeveer goeie positie bepalen en dan steeds tussendoor ff alles checken en eventueel aanpassen.

Met die plastic tandwielen moet je toch lang kunnen doen hoor!

Een vriend van me heeft een oude robbe auto en die heeft twee metalen, telkens als ie gereden heeft ligt er een hoopje metaaldeeltjes onder de tandwielen, ook niet echt ideaal zou ik zeggen...
 
Kijk maar eens op eerste pagina van deze post.. Ik als eens de moeite gedaan om uit te zoeken wat er te krijgen is.

Voor zover ik weet zijn er geen stalen versies van de tweede versnelling.
 
1.Veel hangt natuurlijk af waar je met je auto gaat rijden, een stof en steentjesrijke parking of een mooi circuit.

2. ook hoe je je motor plaatst: bij het plaatsen van de motor op het chassis zorg ik er steeds voor dat ik een stukje krant tussen de eerste versnellingstandwielen stop en ook een appart stukje tussen de tweede versnellingstandwielen en dan goed aadrukken en motor vastvijzen. Als je nu met klein beetje weerstand de velletjes papier van tussen de tandwielen kan trekken das staan ze perfect.

3. zet je motor steeds vast met borgmiddel voor schroeven, zo kan je motor niet lostrillen en verschuiven.

Als je op deze 3 punten let, wel dan kan je makkelijk liters rijden, zonder dat je telke male je tandwielen moet vervangen.
 
Even vraagje tussendoor.

Welke koppelingstandwielen zitten er standaard op een FW05T+ (GRX15 motor)?

1ste versnelling: 0.8M/21T, 0.8/20T of 0.8/22T?
2de versnelling: 0.8M/25T, 0.8/26T of 0.8/27T?

Hetzelfde voor de spurgear?

1ste spurgear: 51T of 50T?
2de spurgear: 46T of 45T?

@Snoebel: Weet jij nog of maurice zijn tandwielen gewijzigd heeft. Zo ja hoe kan ik dit makkelijk checken?
 
0,8M 1ste 21,51

0,8M 2de 26,46


zit origineel op mijn T+

By the way is het ook aan te raden om na een liter of 5 de conrod te vervangen van een de GXR15 motor, of is dit enkel nodig bij high perfomance wedstrijdmotoren?


gtz

Sven
 
is dit nu de goede fw05t :

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTE6MDAwMC4wMTFmLmJhZmExYTg1Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zOTA1MTI1MDg5====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=8A&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=230020-8A&p_searchstring_artnr=230020&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

http://www2.produktinfo.conrad.com/...ml-1_10_GP_FW-05T_Subaru_Impreza_de-en-fr.pdf

of is dit een andere , omdat deze zo goedkoop is......ik kom alleen mAar duurdere fw05T's tegen.

8O 8O


marco
 
nou dit is best wel oke hoor, juist heb je bij de gewone T iets minder dan bij de T+ zoals geen alu shoks, kunnen er achterstandaard geen 30mm faom banden en nog enkele verschilpunten.
Als je enkel op parkeerplaatsen wil gaan rijden zou ik er voor gaan voor die prijs, wil je een beginnende circuitauto ga dan min. voor de T+.
Die kan je kopen al voor 299 euro.


gtz
 
snoebel zei:
Foam anders dan rubber :

In principe niets, maar je ziet meestal strakkere veren en dikkere olie in de shoks. Maar da's meer omdat de mensen met foam zo goed als altijd op circuit rijden denk ik.

oke heb deze nacht es even alles goed bestudeerd en ben volgende tot de conclusie gekomen

voor allen die hun T of T+ willen ombouwen van rubber naar foam spec zijn er twee belangrijke punten

je hebt nodig:

VZ012 differentieel gear set de RR en R foam spec gebruiken twee asjes en 4 tandieltjes ipv een enkel asje met twee tandwieltjes

BS107 bevel shaft

dikkere olie van 5000 naar op zijn minst 10000 ( voor circuit)


voila voor een goeie 30 euro maak je van je T+ een echte foam spec
Bij de T heb je wel geen RRR asdragers achter dit is artikkel VZ202 ( kost een 10 euro)en dan kan je er achter ook 30MM opleggen

eventueel steek ja voor nog een front one way, en voor 65 a 75 euro heb een circuit gerichte FW 05 T of T+, met een hoog RR gehalte


gtz

Sven
 
Zijn deze auto's eigelijk goede beginners auto's?? een vriend van me wel evt. een fw-05t+, fw-05 t of een v one s3.

Groetjes Nicole
 
neem ofwel de T+ ofwel de SIII, T+ als je regelmatig ook op parkings rijdt en de SIII als je wil beginnen met circuit rijden.

De T zou ik enkel nemen als je weet dat je nooit of heel weinig op circuit wilt gaan rijden, voor de rest heeel goede beginnersauto


GTZ
 
Dat weet ik niet dat zoekt hij zelf maar weer uit of hij met kwc mee wil rijden.

Groetjes Nicole
 
Is misschien belangrijk i.v.m. zijn keuze. De SIII is afgeleid van de V-ONE-RRR. de aandrijving is exact hetzelfde namelijk. hierdoor is hij wat minder geschikt voor op parkeerplaatsen door de riem aandrijving.
Dan zou ik voor de T+ gaan.

M.v.g. Mark
 
Back
Top