Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Hallo mensen ik ben net begonnen met deze hobby met een Tamiya TGS chassis(RTR) maar de mogelijkheden zijn hiervan beperkt.
En mijn oog was op de Kyosho FW05 gevallen alleen ben er niet helemaal uit welke uitvoering ik zal nemen, ik wil zowiezo toch op circuit rijden en een keer wedstrijd rijden en als het bevalt wedstrijd blijven rijden.

Wie kan me helpen met hiermee en eventueel wat tips geven ?

MVG Paul

Misschien dan direct even uitkijken naar een V S-One serie auto?
De FW-05 reeks rijdt ook goed op circuit, maar komt volgens mij niet echt mee met 'de grotere' jongens...
Of je moest zoals in de Kyosho Cup in een soort RTR klasse rijden.

Groeten,
JaZz.

Hey,

ik had een versnellingsbak as besteld voor mijn FW-05.
Nu komt bij de verzending zowel de as (VS-11) als nog een ander onderdeel One Way Sleeve + Pin (VS-10).
Nu is m'n vraag waarvoor deze dient?

Groeten,
JaZz.

Bandenvraagje:

Ik zou op mij FW-05T foambanden willen plaatsen, doch achteraan zal ik geen 30mm banden kunnen plaatsen, zou ik dan best gaan voor 4 "voorbanden" van 26mm?
Als ik wat rondkijk zie ik regelmatig nitro shoes van Jaco staan met nummerieke vermeldingen bv: degr 45, wat is de betekening van deze waarde, heeft dit te maken met de foamkwaliteit? :?:

ik heb gisteren een failsafe gekocht en meteen erop gegooid, en proberen af te stellen.
het gaat over deze: http://www.bruckversand.de/cgi-bin/...88_12&file=12&gesamt_zeilen=0Tsuche--Spannung

de bmi micro dus...

Ik heb hem tussen mijn throttle servo geplaatst (duh) en ingesteld (of toch geprobeerd).
In de handleiding staat knopje indrukken bij opstarten, dan mbv de zender de juiste servo instelling kiezen, maar daar wringt het schoentje, ik kan met mijn zender mijn servo niet verplaatsen tijdens de instellingsprocedure :?
Wat er nu gebeurd is als ik volgas geef met mijn zender, dan springt de failsafe in protectie, gaat dus keihard in de remmen,
wat doe ik fout?
Momenteel rijd ik dus terug zonder :(

Ik heb die failsafe ook. Het is normaal dat de servo niet beweegt als je hem aan het instellen bent. Ook moet je kiezen tuusen 4,8 of 6V
Ik denk dat als je 6V hebt genomen terwijl je op 4,8V rijdt dat ie ook in de remmen schiet. (ik weet niet of dit bij jou het geval is)
Probeer nog eens allemaal volgens de handleiding. Het ZOU moeten lukken

l4rsie zei:
Ik heb die failsafe ook. Het is normaal dat de servo niet beweegt als je hem aan het instellen bent. Ook moet je kiezen tuusen 4,8 of 6V
Ik denk dat als je 6V hebt genomen terwijl je op 4,8V rijdt dat ie ook in de remmen schiet. (ik weet niet of dit bij jou het geval is)
Probeer nog eens allemaal volgens de handleiding. Het ZOU moeten lukken

dat van die 6 vs 4.8 is een mogelijkheid, maar normaal was het goed, ik zal nog eens wat proberen!

noobie me nog eens: mijn rechterachterband loopt van m'n velg, met wat plakken jullie die erop?
Heb al ff zoekfunctie gebruikt, maar ik ga niet tussen 25 results en over de 100 pages beginnen zoeken :?

Alvast bedankt!

owkay, thx, wist niet dat het mocht (ivm nadien loskrijgen)
Kans is eigenlijk wel groot dat er tegen dan toch ineens nieuwe velgen opkomen :oops:

de_jakke zei:
ik heb gisteren een failsafe gekocht en meteen erop gegooid, en proberen af te stellen.
het gaat over deze: http://www.bruckversand.de/cgi-bin/...88_12&file=12&gesamt_zeilen=0Tsuche--Spannung

de bmi micro dus...

Ik heb hem tussen mijn throttle servo geplaatst (duh) en ingesteld (of toch geprobeerd).
In de handleiding staat knopje indrukken bij opstarten, dan mbv de zender de juiste servo instelling kiezen, maar daar wringt het schoentje, ik kan met mijn zender mijn servo niet verplaatsen tijdens de instellingsprocedure :?
Wat er nu gebeurd is als ik volgas geef met mijn zender, dan springt de failsafe in protectie, gaat dus keihard in de remmen,
wat doe ik fout?
Momenteel rijd ik dus terug zonder :(

Probleem na een half uur instellingen verwissellen en batterijen vervangen niet verholpen.
Als ik VOLgas geef, slaat de failsafe nog altijd tilt en knalt hij de remmen dicht!
Als ik lichtjes gas geef werkt hij, maar van de moment dat ik rond de 80% servo-uitslag zit, klapt hij dicht, letterlijk en figuurlijk!
De rem kan wel vol bediend worden zonder dat de failsafe flipt, dus aan de batterijspaning zal het al niet liggen volgens mij...
:sniper: rot failsafe

Greetz,

:newbie:

Ik heb ook een keer een aantal failsafe's gehad en daar had ik ook storing mee dus ik gebruik ze niet meer. Voordat je gaat rijden de accu's goed opladen en dan kun je zeker een dagje ongestoord rijden.

M.v.g. Mark

mjah, kheb dat rotding er al terug uitgegooid, ik ga het proberen terug te doen naar de winkel, aangezien het toch niet werkt...

van het weekend stabilisatorstangen voor en achter opgehaald :D

natuurlijk meteen erop gezet, zaterdag maar eens gaan kijken of mn autotje nu zo'n goede wegligging heeft waar ik van droomde :P

ik zal wat fototjes van het resultaat posten zaterdag.

dan nog even een vraagje, de voorste stabilisatoren moet je er gewoon inschuiven, deze hoeven niet bevestigd te worden met een schroefje ofzoiets? ze zouden nu zelfs in feite uit elkaar kunnen schuiven of heb ik toch echt iets verkeerd gedaan?

die moeten met een inbusboutje vast gezet worden. er zitten 2 gaten daarvoor waar je de inbusbout moet indraaien.

M.v.g. Mark

damn ja, even op de exploded view van de RR gekeken en daar staat idd een klein inbusboutje...

ik denk dat ik het maar probeer op te lossen met een schroefje ofzoiets, dat inbusboutje heb ik er niet bij gekregen...

Man man, gisteren tijdens de kuisbeurt een slepend geluid ontdekt tijdens het voor en achteruit bewegen.
Direct naar mijn overbrenging gezien ( die plastieken tandwieltjes zijn al aan vervanging toe) om te zien of ze finaal kapot waren... nee dus.
Verder gespeurd naar iets dat kon slepen/wrijven aan de cardan of aan de remschijf: niets dus...
Ik begon me al zorgen te maken nu: dan maar begonnen met voordiff te demonteren om die even te checken (omdat bij nader inzien het gesleep/gewrijf van voren kwam) weer niets, goed, terug alles ineen gestoken en beginnen met de wiellagers te checken..
Blijkt dat er een steentje van ongeveer 2mm² vast zat aan de binnenkant van mijn rechtervoorwiel, en dat dit per toer sleepte tegen een onderdeel van de wielophanging.
Gelukkig zonder verdere schade aan de wagen, ik ga echt niet meer op die vreselijke parking rijden, teveel vuil!

45min verspild aan een dom minuscuul steentje :evil:

Back