Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Bestaat er een pasklare oplossing voor een fw05t die naar rechts trekt?
De trim bijregelen helpt niet want dan blijft hij naar links gaan.
De kniegewrichtjes staan ook niet te strak aangespannen etc...

Verder nog enkele termen die nieuw zijn voor mij: spurgear, vrijloop, one way...
Mijn fw is nog zo standaard als wat, maar heb al begrepen dat ik nieuwe shocks en stabi's moet gaan halen ivm de wegligging.
Kga echt wel is naar rumst moeten gaan denk ik 8)

Als eerste inderdaad je schokbrekers even na kijken, als die nog goed zijn moet je even naar de setup kijken van je auto. Het kan zijn dat de afstelling niet goed is.

M.v.g. Mark

mark0126 zei:
Als eerste inderdaad je schokbrekers even na kijken, als die nog goed zijn moet je even naar de setup kijken van je auto. Het kan zijn dat de afstelling niet goed is.

M.v.g. Mark

hmz, hij staat nog standaard, hij heeft het van in het begin, als ik full power ga, trekt hij weg

Als standaard setup heb ik meestal 1,5 graad camber (voor en achter) achter 2 graden toespoor en voor 1 graad uitspoor.

M.v.g. Mark

Ik zal mij eens zo'n meettoestelletje gaan halen...
Ik denk dat m'n rechtervoorshock kapot is, de andere drie maken een zuigend geluid, hij niet :?
Of is dit klinklare onzin?

:-) zuigend geluid betekent meestal dat er lucht in de schokbreker zit... klein gokje.. maar denk dat je er drie kapot hebt !

Kyosho (en velen andere merken) gebruiken een klein rubber 'hoedje' als afdichting, deze gaat vrij snel kapot. Er is een tijd geweest dat deze van hele slechte kwaliteit waren. De huidige zijn prima.

Ik begin meestal met 1 graad camber voor, 2 graad camber achter, achter 1.5 graden toespoor en voor 1.5 graad uitspoor.

snoebel zei:
:-) zuigend geluid betekent meestal dat er lucht in de schokbreker zit... klein gokje.. maar denk dat je er drie kapot hebt !

Kyosho (en velen andere merken) gebruiken een klein rubber 'hoedje' als afdichting, deze gaat vrij snel kapot. Er is een tijd geweest dat deze van hele slechte kwaliteit waren. De huidige zijn prima.

Ik begin meestal met 1 graad camber voor, 2 graad camber achter, achter 1.5 graden toespoor en voor 1.5 graad uitspoor.

Ah crap, nuja, ik heb al een aanbieding gekregen om 4 shocks te kopen van een forumlid, wacht nog op verdere info.
ik was zowizo van plan die alu's te gaan halen, die zullen al een pak beter zijn dan de standaard shock.
Moet er in die alu gevallen nog olie als ik ze koop, zoja welke want ik hoor hier cps dit cps dat :?

Een 'toe' meettoestelletje vindt ik op de site van kyosho.de, maar iets voor de camber niet...

Hudy setje is wel aanrader !

De alu versies komen als bouwpakketje, dus ja daar moet uiteraard nog olie in. Dikte olie is een kwestie van proberen.

snoebel zei:
Hudy setje is wel aanrader !

De alu versies komen als bouwpakketje, dus ja daar moet uiteraard nog olie in. Dikte olie is een kwestie van proberen.

hudy setje?

jah hallo, die full kost meer als mijn auto... :?
een simpel setje om camber en toe te meten?

PK racing heeft ook een afstelsetje en die is stukken goedkoper dan de hudy set. Ik heb er toen 79 euro voor betaalt wat hij nu kost weet ik eigenlijk niet. Kijk even bij Pkracing zou ik zeggen.

M.v.g. Mark

mark0126 zei:
PK racing heeft ook een afstelsetje en die is stukken goedkoper dan de hudy set. Ik heb er toen 79 euro voor betaalt wat hij nu kost weet ik eigenlijk niet. Kijk even bij Pkracing zou ik zeggen.

M.v.g. Mark

Heb dat setje besteld via de webshop gisteren, tesamen met nieuwe veren en demperolie (50w)
Ben is benieuwd of die veren op iets trekken, aangezien ze meer dan de helft goedkoper zijn dan die alu kyosho's

hoi, hebben jullie ook dat de FW05 met gxr15 motor, de tweebak veeeel te snel schakeld als de veertjes op 3 toeren uit staan (handleiding standaard).

Kyosho raad aan dat je de motor laat schakelen op 80% van zijn max toerental, maar standaard schakeld hij al bijna bij het vertrek.

De schroefjes zijn nu 1en 1/2 uigedraaid en nu schakeld hij bijna wat het zou moeten zijn.

Slijtage vind ik wat snel aangezien de auto nog maar 5l gereden heeft.

Ben ik de enige of hebben ook andere mensen deze ervaring?

Sven

de mijne staat standaard en trekt mooi in eerste door, en schakelt pas laat naar z'n 2, denk dat hij op die 80% zit

zelfde hier, ong 1,5l gereden en schakelt perfect op ong 80% geen veranderingen aangebracht aan de stelschroeven

de_jakke zei:
de mijne staat standaard en trekt mooi in eerste door, en schakelt pas laat naar z'n 2, denk dat hij op die 80% zit

Ik zit nog verre van 5 liter wel, nu ongeveer 2liter, maar toch, slijtage lijkt me idd snel...

Back