Algemeen Micro-T Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
owjah misschien ben ik wel dislecties mogen die mensen niet op een forum.
en jij moet opassen mannetje met leugens mij proberen te bannen.
ik d8 dat ik welkom was op dit forum.
maja blijkbaar niet als je een taal achterstand hebt beetje jammer.

ik stel voor mensen met een taal achterstand mogen blijven en kleine kinderen die respectloos zijn te bannen.
gelukkig voed ik me zoontje anders op.

ps ben jij de enige wie zeurt.
maja gelukkig zijn er ook mensen die mij wel welkom heten en het nie erg vinden dat ik dislecties ben

big up to that people

als jij dyslecties bent dan kan je vast wel via word of een ander programma spellingscontrole uitvoeren.

en d8,ff en maja hebben allemaal niks met dyslectie te maken, het is gewoon msn taal, erg leuk op msn maar hier stoort het nogal;)

en tuurlijk ben je welkom maar er zijn een aantal geschreven en ongeschreven regels op een forum, waaronder dat je anderen niet bedreigt of zijn moeder uitscheld met k*nker. dat zijn al 2 dingen waar jij je niet aan houdt.

ik houdt er mee op want je luisterd toch niet ;)

mvg mick

Heb net de nieuwe xcelorin combo 10250 in nederland bestelt.
Met de nieuwe program card die je ook op 3s kan instellen.
Levertijd 2 weken beetje jammer :P.

Heeft iemand nog een 3s lipo liggen met lader voor me micro-dt.
Kost 50 euro nieuw bij losi met wallcharger misschien kan ik er hier 1 goedkoper scoren.

En iemand al ervaringen met het rijden van de 3s lipo in een micro-t met xcelorin?
Ik heb alleen nog maar met een 2s gereden.

Groetjes michael

Laatst bewerkt:
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Weet iemand een nederlandse (web)shop waar de Losi Micro DT te krijgen is? Ik kan m nergens vinden, en vind m eigenlijk net wat stoerder dan een Micro T. (Anders neem ik gewoon de Micro T, is ook geen probleem;)). Lijkt me overigens wel een leuk dingetje voor "erbij", voor op vakantie en dergelijke.

Groeten,

Ruben

Hey Ruben,
De micro-dt kan je bij rcpitstop zoetermeer bestellen .
Ze kunnen alles van losi leveren wat op de website staat.
Geef hun de nummers door en ze betellen het voor je.
Enigste nadeel 2 weken levertijd.

veel plezier ermee. (als je er 1 gaat kopen)

groetjes michael

3 cells?

Een T met BBII motor en 2 cells lipo, daar hoef je geen brushless combo voor te kopen, dat was voor mij wel een teleurstelling, het verschil was te gering en kost toch een pak duiten meer.

Maarrrr, nu de de Micro-T met brushless combo op 3-cells, dat maakt tenminste wel een groot verschil met de BBII setup.

Met de 8750kv brushless en de zwaarste vertanding blijft de temperatuur netjes op 3 cells.

Met de 10250kv ook geëxperimenteerd maar de 10250kv raakt heel snel oververhit. Op 3-cells is hij dan alleen geschikt voor speedruns of je moet hem op lichtere vertanding zetten (maar dat wil je juist niet omdat je dan weer net zogoed de 8750kv kan gebruiken).

De 8750kv/ 3-cells combinatie is naar mijn mening beter handelbaar/ de beste combinatie. Een T op 3-cell's, dat gaat best hard...

Een T met BBII motor en 2 cells lipo, daar hoef je geen brushless combo voor te kopen, dat was voor mij wel een teleurstelling, het verschil was te gering en kost toch een pak duiten meer.

Maarrrr, nu de de Micro-T met brushless combo op 3-cells, dat maakt tenminste wel een groot verschil met de BBII setup.

Met de 8750kv brushless en de zwaarste vertanding blijft de temperatuur netjes op 3 cells.

Met de 10250kv ook geëxperimenteerd maar de 10250kv raakt heel snel oververhit. Op 3-cells is hij dan alleen geschikt voor speedruns of je moet hem op lichtere vertanding zetten (maar dat wil je juist niet omdat je dan weer net zogoed de 8750kv kan gebruiken).

De 8750kv/ 3-cells combinatie is naar mijn mening beter handelbaar/ de beste combinatie. Een T op 3-cell's, dat gaat best hard...

Dat is dan klote heb net de 10250 kv besteld!.
maar ik rijd nooit meer dan 1 acuu per dag leeg .Wordt het dan nog oververhit?
Ik kan het misschien nog terug draaien dat ik misschien tog de 8750 kv krijgen.

En misschien een rare vraag wat is een speedrun?

dat is zegmaar niet lekker een accutje leegrijden, maar alleen 1 of enkele keren achter elkaar volgas recht uit, om ff heel snel te rijden zegmaar;)

maar er zit wel een nieuwe program card bij die je ook op 3s lipo kan instellen.eerst had je die 10250 niet in een combo pack.
Nu wel .
Maakt dat verschil dat ik em wel op 3s in kan stellen

De ESC (regelaar) die ik gebruik is ook een vrij recente, dus ook met de met de nieuwe kaart. De 3 cell's instelling heeft allen betrekking op het cut-off voltage, het voltage waarop de ESC stopt om zo je (3 cell's-) lipo te beschermen tegen een te laag voltage, lipo te diep ontladen = lipo dood. Verder heeft dat geen invloed op beveiligingen zoals temperaturen.

Mijn ervaring met brushless is dat je de Kv's, de vertanding en het voltage, in dit geval 3 cell's, voor elkaar moet hebben. Het doel is maximale snelheid, trekkracht en remkracht(!). Graadmeter voor de juiste gearing is naar mijn mening de temperatuur van je brushless motor (exacte temperaturen, spit het forum maar eens goed door, dat ga je vinden). Ik hou de regel aan, kan je de motor vasthouden, dan gaat het wel goed. Alleen met deze micro motortjes kan dat enorm snel (verkeerd-) gaan. Oververhitte motor/ magneten, dan is de kracht uit de magneten en dat is merkbaar door stotterend wegrijden, geen kracht meer en nog sneller hoge temparaturen.

Zo beleef ik het (geen rechten aan ontlenen..):
minder kv's= minder toeren/ meer trekkracht/ zwaardere gearing mogelijk/ beter bestand tegen hoge voltage

meer kv's= meer toeren/ minder trekracht/ meer oppassen met zware vertanding en hoog voltage

Volgens mij zit het qua toeren ook op zijn max.
8750kv x 11,1v = 97125 toeren, dat is ongelofelijk!
10250kv x 11,1v = 113775 toeren! Daar kan toch eigenlijk geen kracht (koppel) meer inzitten? Het toerental belast stort in, in verhouding gaan er hoge stromen (A) doorheen met als resultaat hoge temperaturen. 10250kv is naar mijn mening een motor om onroad een beetje heen en weer te scheuren en dat ben ik heel snel zat, ik wil gewoon rijden, veel rijden, niet alleen even zo snel mogelijk.

Misschien hebben andere 10250kv gebruikers andere ervaringen maar voor mijn T is de 8750kv, 3-cells, zwaarste vertanding een goede, betrouwbare match.

je hebt me goed geholpen met de keuze.
Bij de 8750 zit dus ook de kaart met de 3s instelling.
Alleen staat dat niet op de foto bij losi.
misschien nog een stomme vraag maar wat is de zwaarste vertanding dan?
en welke raad je aan met een 2s lipo.
Want heb nu een 2s lipo.
Moet je die 3s lipo speciaal balanceren of kan je die gwn alleen met de wallcargerladen.
gr

Laatst bewerkt:
Vervolg..

Ja, de kaart komt met de ESC, de keuze in motoren is vrij maar wordt vaak aangeboden als combo ESC, kaart en de 8750kv.

Rood en zwart zijn de plus en min, de middelste 2 aansluitingen zijn er om de lipo te 'balanceren', ervoor zorgen dat de elke cell het zelfde voltage heeft na het laden. De balance aansluitingen (de middelste twee draden van de vierpolige stekker) zitten aan de verbinding van de eerste naar de 2e cell en van de 2e naar de 3e cell, alle drie de cellen staan tenslotte in serie geschakeld.

misschien nog een stomme vraag maar wat is de zwaarste vertanding dan?
en welke raad je aan met een 2s lipo.(liever niet et snel een whielie)
Want heb nu een 2s lipo.
Moet je die 3s lipo speciaal balanceren of kan je die gwn alleen met de wallchargerladen.
sorry voor al die vragen maar het is best duur vandaar.
gr

Laatst bewerkt:
...

Zwaarste vertanding, bij je Micro-T zat standaard een setje motortandwielen, bestel je nieuwe tandwielen bij je Losi leverancier dan krijg je ook zo'n setje, van de drie de grootste die er bij zit/ de zwaarste vertanding.

Mbt de lipo, laden met een lader met 'ingebouwde' balancer voor behoud/ maximale prestaties van je lipo. Koop een goede universele lader van bv Graupner of Fusion etc, daar heb je de rest van leven plezier van.

voor zover ik weer hebben de 3s TL lipo's voor de micro T geen balanceer poort. dus een een apparte lader kopen ervoor zou niet zoveel zin hebben.

Dit is in ieder geval bij de 2s Lipo's het geval.

Niet Losi

...de 2 cell's Losi lipo's (voor T en DT) hebben inderdaad geen balance aansluiting, dat gekoppeld aan de straffe prijs was voor mij dan ook de reden om naar een alternatief te zoeken. De 3-cell Losi lipo's (voor DT) hebben wel een balance aansluiting.

Back