algemeen minimag topic

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk plane Sam :bday: ,

ik wens je er veel succes mee, wees voorzichtig en doordacht, dat scheelt je een hoop brokken :)

bedankt kurt!
maar weet iemand een antwoord op men bovenstaande vraag?

groeten :wink:

magd.JPG

tot welke maat prop zou je kunnen gaan met drijvers???

Whoehoe ik heb er ook een, wat isie mooi!
Alleen , de cd zat er niet bij, kan iemand die voor mij copieren, of op het internet zetten?

Beste Sam,

Wat je rolroeren betrft heb je beter een grotere uitslag, dit helpt je om scherper te bochten en je plane uiterst wendbaar te maken,
Als ik jou was zou ik eerst gaan voor een zo groot mogelijke uitslag op rol en rudder en dan in de lucht te kijken of ie niet te wendbaar is, tenslotte voel je met je sticks meteen of je iets harder of zachter moet sturen
zelf vlieg ik ook altijd met planes die een grote uitslag hebben.
ja kan (als je over een computerzender beschikt) later nog makkelijk je exponentieel aanpassen (uitslag servo's)
je doet er niks verkeerd mee mocht ie een heel grote uitslag hebben, het is een kwestie van hoe je het liefst je plane kan besturen

inderdaad wartexx, ik heb die CD ook niet, nogtans staat dat in de handleiding dat dit erbij zit.
waarschijnlijk een machinaal proces, die doosjes vullen dus zullen er enkele bij zijn die dit niet hebben.
zijn er anders nog mensen die dit voorhebben?
anders klinkt dit wel raar hoor, dan even klachtje sturen naar MPX.
in mijn doos zaten ook de twee vijsjes van men motormount niet, moestek zelf maken.
voor de rest is dit een pracht van een vliegtuig :D

groeten

bij mij zit er nu een cam op, die gunters zijn dodelijk!!
was aan het kijken hoe men motor trekt en opeens vliegt ie eraf, 20 cm van men hoofd.
dan wat later rij ik ermee rond op de straat, plots vliegt em er nog es af recht op men been, nog altyd een blauwe plek :P

long live cam props!!! :lol:

groeten

Ik doe dr denk ik een graupner 8x nog wat op , die heb ik nog liggen.
Zo na een avondje bouwen is het vliegtuig klaar, morgen stikkers erop en regelaar zoeken en aansluiten. :lol:
Waar hebben jullie je ontvanger zitten?

Nou een gunther die je blauwe plekken geeft, dat lijkt me sterk hoor. :D Ik heb dr wel eens eentje gestopt met mijn hand toen ie van mijn 480 motor af vloog, deed weinig zeer (alsof ze met n potlood op je vingers tikken).

Waarom gooien jullie de beste prop voor dat doel eraf?

Als hij vanzelf loskomt dan doe je toch iets verkeerd.
Neem een speld en steek die van achter door het gat in het spinnertje. Zorg dat je mooi in de punt van de spinner uitkomt. Maak dan de as van de motor goed schoon. Doe dan een druppel secondenlijm in het gaatje van de spinner en duw de prop op de motoras. zorg dat de motor met de as omlaag staat totdat de secondenlijm droog is. Het speldgaatje zorgt ervoor dat het overtollige secondenlijm aan de voorzijde over je vingers naar buitenloopt en het met de neus omlaag laten staan tot het droog is is om ervoor te zorgen dat het kleine beetje secondenlijm dat aan de as blijft hangen niet in het voorste motorlager loopt. Op die manier vastgemaakt zijn bij mij nog niet veel props losgekomen.

Daarnaast zijn er ook goede propmeenemers voor een Gunther.

CA in plastic raden ze in de multiplex boekjes altijd af, omdat et dan allemaal broos wordt en nog sneller breekt? :?

Neem het advies van een ervaren electrovlieger maar aan, het werkt!

En multiplex zijn een stelletje groentjes? ;) Et gaatje prikken om de lucht eruit te laten wist ik al, maar CA dr in, tsja ik weet t niet. :P

Dat je hem vast moet lijmen met ca staat gewoon in de handleiding hoor.....
Maar ik doe er een andere op omdat ik ze lelijk vind(veels te klein)

yes goed weer hier!!
straks maidenflight :D
zal zeggen hoe het was :)

groeten, samuel

Hier niet goed weer.
Ik heb ook al een paar keer geoefend met taxien in de tuin :lol: , ik krijg hem bijna niet gedraaid.
Maar nu iets wat ik vreemd vind:
mijn 23A max lipo wordt warm als ik de permax moter aan zet ( met gunter of graupner 8x nog wat).
Maar als ik die zelfde lipo gebruik in mijn piper j3 met fietsbel , blijft ie ijskoud.
Dat terweil mijn fietsbel toch echt meer vermogen heeft.
Doe ik iets verkeerd of trekt een speed 400tje meer dan een fietsbel?

zojuist maiden :lol:
heb nog maar 1 keer geland maar wat te laag :oops: men cam prop is gebroken en moest naar huis terugkeren want had die sleutel niet mee om cam er af te halen, nu zit er ghuntertje op en geeft zelfs nog meer vermogen dan die cam, heb hem wel vastgelijmd.
ook lag men regelaar van men easystar los dus kon ik niet met men, EZ vliegen :? bleek dat de kabel die van men acuu naar de regelaar log las IN de regelaar, regelaar zen krimpkous open geknipt en gesoldeerd, werkt weer oef!!
wat was er dan nog gebeurd? men oude ncad batterij begon ineens te roken maar waarom weetek nie :P stond zelfs ni aangekoppemd op iets :P
is dus kapot, maar vind het niks stap toch over op lipo...

nu weer naar het veld met de minimag, volledig vluchtverslag schrijf ik vanavond wel op :wink:

groeten, samuel

Ik vlieg nu ook al een tijdje met de minimag. Nu is het zo dat hij bij beetje gas al onmiddelijk veel te steil begint te klimmen met gevolg dat ik dus steeds met down moet bijsturen. Het hoogteroer kan ik niet verder naar beneden richten aangezien ik nu al bij het geven van down tegen de achterkant van de romp zit. Iemand enig idee hoe ik hem recht kan doen vliegen zonder constant te moeten bijsturen? Heb de batterij al zo ver mogelijk vanvoor gestoken echter zonder resultaat..

Duidelijk gevalletje van staartlastig lijkt mij. Beetje je lood voorin doen, Mobius. Je vliegt denk ik op een zeer lichtgewicht lipo accutje? Die minimagjes zijn mischien ontworpen voor iets van 8 cell NiMH packs ofzo, en dan weegt ie aardig door in de neus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back