Algemeen modellen topic voor de sim.

Hallo,

Ik wou graag een algemeen topic aanmaken voor links om een model voor bepaalde sims te downloaden.

Dus heb je nog een mooi model gevonden voor realflight of aeroflight of FMS post hier dan de link en vermeld erbij voor welke sim deze is.

Zelf heb ik nog een vraag: weet iemand alvast een link voor een Hm4#1/004 of een vergelijkbare heli voor realflight ?

Hier alvast wat Sites:

www.rc-sim.de (voor alle sims)
Knife Edge Swap Pages (Realflight)
IPACS-sim :: Index (AeroFly Pro Deluxe)

Laatst bewerkt:
@raymon haha ja ik bedoel gewoon voor iedere simulator :D

@RC-mike danku! erg mooie site, ik kende hem nog niet.

Wie weet er nog meer site's met modellen voor de sim ?

is er iemand waarbij dit wel gelukt is?
Bij de meesten lukt het wel.
Sommige downloads pakken meteen goed uit in de juiste directory (meestal met .exe extensie), bij anderen met een .zip extensie moet je zelf er voor zorgen dat ze op het juiste plekje komen en dat is een eigen mapje per toestel in de 'aircraft' subdirectory.

Bij de meesten lukt het wel.
Sommige downloads pakken meteen goed uit in de juiste directory (meestal met .exe extensie), bij anderen met een .zip extensie moet je zelf er voor zorgen dat ze op het juiste plekje komen en dat is een eigen mapje per toestel in de 'aircraft' subdirectory.
Dat heb ik ook gedaan. Inmiddesl drie modellen geinstalleerd, twee uit een exe en 1 uit een zipje. Aerofly geeft echter alleen maar het normale rijtje vliegtuigen weer, ook na restarten van de pc.

Aerofly Professional Deluxe. versie 1.8.0.9

Ik heb net bijvoorbeeld de F-117 Nighthawk van de eerste downloadpagina geinstalleerd.
RC-Sim-Download - Downloads

de .exe files installeer ik in program files/IPACS/Aerofly Pro Deluxe/
net ook nog een geprobeerd in de map aircraft, maar ook die werkt niet.

Laatst bewerkt:
Begrijp van jitze dat het toch aardig lastig is om een model in aerofly te importeren ?

Mischien iemand bereid een kleine handleiding te maken ?

ja, het blijft lastig. Ik ben er nu mee aan het experimenteren. Ik werk overigens met vista. Voor sommige modellen moet ik even een admin-OK geven om hem te installeren. Dit zijn meestal de modellen die wel werken. Veel andere modellen installeer ik netjes in de folder, maar zie ik vervolgens nergens verschijnen in de aircraft mapjes enzo... heel strange.

Installeer ik hetzelfde model nog een keer, dan vraag hij wel of ik de map en bestanden wil vervangen. (verborgen bestanden weergeven staat aan)

Oeh vista, dat zegt al meer als genoeg.

die heb ik 2 maanden op mijn PC gehad en er daarna af gegooid. kon niet eens PPJoy installeren omdat die geen windows licentie heeft.

kwestie van leren omgaan met een OS. Ik zit tegenwoordig te schelden als ik achter een XP pc zit. Ik had vanaf het eerste moment Vista, en in het begin was dat echt shit, maar het werd steeds beter.
(overigens zit ik wel met smart op W7 te wachten.)

Ik heb geprobeerd een .exe file als admin uit te voeren en dan te installeren. Maakte kein flauss aus.

hmm minder, en hoe bedoel je OS ? Apple ?

maarja XP ben ik tegenwoordig goed de baas, als ik iets wil gebeurt het. Had vista Business en die geeft helemaal nix toe en valt nix in te stellen.

Zit ook met smart te wachten op W7, eigenlijk gewoon vista weer maar dan met al die verschrikkelijke onzin en rotzooi eruit gegooid.

Maarja ik zal morgen ook eens aan de gang gaan met aerofly en de modellen, kijken hoe het in XP gaat.

hmm minder, en hoe bedoel je OS ? Apple ?

maarja XP ben ik tegenwoordig goed de baas, als ik iets wil gebeurt het. Had vista Business en die geeft helemaal nix toe en valt nix in te stellen.

Zit ook met smart te wachten op W7, eigenlijk gewoon vista weer maar dan met al die verschrikkelijke onzin en rotzooi eruit gegooid.
beetje offtopic wel, maargoed. Met OS bedoel ik een Operating System, in mijn geval Vista.

W7 is mooi, ik heb de beta hier al een tijdje draaien. Je kunt er evenveel mee als vista, het ziet er alleen iets mooier uit en het draait 10x zo snel.

Back