Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Misschien is het beter om 4x per jaar een onafhankelijke (niet NK) race te houden zonder al die regels? Misschien in combinatie met de promo series? ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  2. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Als andere verenigingen nu ook de N12T1 gaan laten rijden in clubverband, als klasse dan, dan kan de NK weer groeien.

    Promo series waren toch vervangen door de KWC en die blijven gewoon, dus ik zie niet in hoe de promo nu weer ter sprake komt.

    NK op de MACH? Ik denk dat je dan een startveld van opeens 30 man hebt, als open inschrijven ook blijft. Daar rijden er al 20 met zo'n motor en willen allemaal wel mee doen op hun thuisbaan denk ik. Ik in ieder geval wel :D
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Jammer dat je zo over de Promo denkt. Door de beslissing om een niet-NOMAC cup plaats te geven ten koste van een NOMAC serie waren we genoodzaakt om de Promo bij clubraces onder te brengen.

    Het verhaal is simpel, door de jaren heen is zowel de KWC als de BC10 lichtelijk geslonken en is het afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren. Misschien moet de Promo er weer bij komen om er voor de clubs een gezonde dag van te maken.

    En dan 1 NK op de MACH direct 30 deelnemers? In your dreams! Ik verwacht het niet...
    http://www.machheemstede.nl/home/images/uitslagen/2012eindstand.xls
    21 namen en niet alle 21 zijn tegelijk op de wedstrijd geweest en een klein ander deel rijdt al NK's...
     
  4. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    @Roelof, waarom trek jij toch altijd conclusies die er niet zijn ?!?! Ik denk niet "zo" over de promo serie, waar haal je dat vandaan! Het is jammer dat jij "zo" denkt maar dat heb je, naar mijn bescheiden mening, over een heleboel dingen die voorbij komen :( De KWC heeft die plek al 2 race seizoenen en daar is, naar mijn beste weten, niets aan veranderd.


    21 man, snel nagekeken ;) Tel deze eens op (min de 3-5 NK/NOMAC rijders) bij de nog te komen inschrijvingen voor de NK 2013 en ik zal er niet ver naast zitten.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Mijn excuses, heb alleen te vaak mogen lezen en aanhoren dat ben blij is dat de Promo verruild is met de KWC....

    En dan... De mogelijk haalbare 30 rijders op de MACH, gaan die ook bij alle andere wedstrijden komen? Dat zou voor de klasse wel zo prettig zijn ;)
     
  6. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    No probs, ik heb mezelf namelijk ook zo uitgelaten. Vind namelijk nog steeds dat de KWC een aanvulling is op de toestroom van 1/10 rijders. Maar nogmaals, ik heb niets tegen de promo serie.

    Er komen wel steeds mensen bij (of terug) op de MACH, dat is wel leuk om te zien, maar 30 man 1/10 iedere club wedstrijd is nog ver weg. Ook zal niet iedereen bij de MACH NK's gaan rijden maar als de NK 1/10 op de MACH verreden kan worden, zullen er een hoop (10+) mee willen doen.

    Er zal gekeken moeten worden hoe de NK 1/10 weer op niveau getild kan worden, maar ben bang dat de oplossing niet makkelijk zal worden. Een "stock" motor én de KWC zullen daar aan bij moeten gaan dragen. Helaas kan dit alleen als de verenigingen dit initiatief ook ondersteunen. Er zal eerst op lokaal niveau wat moeten gaan gebeuren voor er landelijk (lees NK) weer groei/animo komt om te gaan rijden.

    Voor de huidige NK rijder zal dit betekenen dat hij/zij niet met eigen motoren rondt kan rijden. Ik moet zeggen dat de N12 voor hun qua snelheid/vermogen wel iets inlevert, maar deze is zeker competitief genoeg om met hun een mooi NK seizoen neer te zetten.

    IK hoop dan ook van harte dat merendeel van de huidige rijders blijft rijden. Als andere dit zien en merken niet meteen €400+ neer te moeten tellen voor een motortje, iedereen rijdt namelijk met dezelfde, hoop ik dat dit ook bij zal dragen aan een groei voor de 1/10.
     

Deel Deze Pagina